Kingston 16GB stick nu 8MB..

Pagina: 1
Acties:

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 16:30
Ik heb sinds begin dit jaar een kingston data traveler 16GB USB stick. Ik gebruik hem vooral voor het afspelen van MP3's in de auto. Van het weekend kreeg ik de melding dat een of meerdere MP3's beschadigd waren. Vervolgens de stick in de computer gestopt. Hier kreeg ik de melding dat hij opnieuw geformatteerd moet worden. Gedaan, en nu is de stik maar 8MB groot... Ik kan wel 1 bestand hierop kwijt, maar groter krijg ik hem niet meer... (ook niet met partitionmagic oid).

Is dit een RMA gevalletje, of weet iemand hoe hij weer aan de praat gekregen kan worden?

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:22
Heb ik ook eens gehad. In plaats van de ingebouwde Windows functionaliteit, heb ik toen 'het' bekende HP tooltje gebruikt:

http://www.softpedia.com/...Storage-Format-Tool.shtml

Ik zie dat jij ook al iets anders hebt gebruikt dan de ingebouwde Windows format functionaliteit, maar probeer het even zou ik zeggen!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Heb ook ooit een USB-stick gehad met kuren;
Gaf ineens aan geformatteerd te willen worden en kon alleen maar formatteren naar 1.3TB !!!
Wat een ruimte op een 8GB stick :)

Deze was wel degelijk defect dus ik ben bang dat het voor jouw dan een RMA wordt.
Mooi dat er nog garantie op zit.

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 16:30
hmm, tooltje werkt ook niet. blijft netjes 8mb aangeven...

Wordt dus een RMA'tje. Bonnetje wordt alleen nog een probleem... Kinston werkt alleen niet met opsturen. Moet via verkopende partij gaan...

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
burlapp schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:47:
hmm, tooltje werkt ook niet. blijft netjes 8mb aangeven...

Wordt dus een RMA'tje. Bonnetje wordt alleen nog een probleem... Kinston werkt alleen niet met opsturen. Moet via verkopende partij gaan...
heb je geformateert in fat en ex-fat
Heb het zelf ook eens gehad met een 16 gb titanium cruzer.
Na fat naar fat32 en van fat32 naar ntfs.
Vreemd genoeg lukte het me met meteen fat32 of ntfs niet