[W7 64-bit] taken lopen willekeurig vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picard
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-12-2023
Sinds mijn nieuwe installatie van windows 7 64-bit 3 dagen geleden heb ik het probleem dat mijn taken willekeurig vastlopen voor +- 1 seconde.
Normaal gesproken kan ik al mijn computer problemen oplossen met mijn goede vriend google.
Maar voor de 1e keer kan zelfs hij me niet helpen, wat natuurlijk ook aan mezelf kan liggen.

Sinds die installatie heb ik dat willekeurige taken (bijv een msn gesprek, google chrome internet pagina, windows taakbeheer noem het maar op) vastlopen voor ik denk nog geen 1 seconde. In windows taakbeheer zie ik dat een betreffende taak echt voor maximaal 1 seconden niet reageert, na die seconde is het weer "geactiveerd".
Op het moment dat dit voorkomt gebeurt er verder niks raars met mijn pc, ik kan mijn muis gewoon bewegen en alle andere taken werken dan gewoon prima.
Ik heb dezelfde windows 7 dvd gebruikt die me al meerdere maanden tevreden houd, het lijkt me niet dat het daar aan ligt maar ik sluit het natuurlijk niet uit.

Ik heb naar mijn idee al best veel geprobeerd maar helaas zonder enige succes, de volgende programma's heb ik soms wel meerdere keren laten draaien in de hoop resultaat te krijgen.

MemTest
CCleaner
TuneupUtillities (hier zit oa een HD scan bij)
AVG Free
Spybot: Search & Destroy

Naar mijn weten zijn ook alle drivers netjes up to date, het programma driver genius bevestigd dit.
Al mijn temperaturen lijken ook netjes in orde, dit heb ik dubbel gecheckt in de BIOS en met het programma Speedfan.
Verder heb ik mijn pc stofvrij gemaakt, wat ik zeker 1 x per 3 maanden doe.

Vanmiddag heb ik windows 7 op een andere HD geïnstalleerd om te kijken of het misschien toch aan mijn HD ligt, maar het probleem is er nog steeds.

Als ik ga gamen heb ik er vrijwel geen last van, alleen in windowed mode kan ik soms aan de balk zien dat hij even niet reageert, deze word dan lichter van kleur.
Maar verder heb ik er geen last van, zelfs niet als ik online ga gamen.

Ik kan mijn pc dus nog vrij normaal gebruiken.
Maar echt fijn is het niet als een taak die je voor je hebt even flikkert (met flikkeren bedoel ik dat het programma even niet reageert, de balk word even wit wat een flikker effect geeft)

En nog even mijn pc specs
Athlon 4400+
2gb DDR2
250gb HD (de oude was 250gb, en de nieuwe ook)
ATI 1950PRO

Alle hulp is meer dan welkom en word zeer gewaardeerd.

Ik hoop dat ik niks ben vergeten en dat alles duidelijk is uitgelegd, als dit niet het geval is zal ik het zo spoedig mogelijk verhelpen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Er staan niet toevallig meldingen in de eventviewer kort nadat dit probleem zich voorgedaan heeft? Het is niet Windows Update die op de achtergrond bezig is of een virusscan die loopt te draaien?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picard
Zo ver ik weet is dat niet het geval. Sinds mijn 2e installatie op de nieuwe HD heb ik nog geen virusscanner geïnstalleerd. Ook zijn alle updates inmiddels al binnen. Ik krijg ook geen foutmeldingen, heel af en toe zie ik heel snel een klein venstertje waar in staat dat de taak niet meer reageert. Deze is echter zo snel weer weg dat je eigenlijk niet eens kan lezen wat er in dat venster staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picard
Zijn er nog mensen die iets weten? Zou het zeer op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 14:33

dutch_camel

It's Orange!

W7 heeft een behoorlijk uitgebreide Eventviewer, die mij al meerdere keren geholpen heeft met het zoeken naar probleempjes of rare verschijnselen. Ik raad toch aan daar eens doorheen te spitten, er wordt namelijk behoorlijk veel vastgelegd.

Verder is het vragen om problemen zonder virusscanner, ook al heb je alle updates. Een verkeerd mailtje openen/verkeerde sitebezoeken/besmet bestand openen en je bent de Sjaak.
Er zijn genoeg gratis scanners voor W7 te vinden ondertussen.

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Naar mijn weten zijn ook alle drivers netjes up to date, het programma driver genius bevestigd dit
Zelf meten = weten...

Oftwel, ga minstens even naar de site van de fabrikant van je moederbord en kijk of daar drivers zijn voor, bijvoorbeeld XP en of dezelfde hoeveelheid drivers er ook zijn voor Win7. Heb wel vaker gezien dat wat oudere borden niet meer voldoende drivers geleverd krijgen voor een nieuwer OS.

Ik ken Driver Genius niet maar kan je wel vertellen dat je onder, pak 'm beet, Windows Vista ook gewoon drivers kan installeren die niet voor Vista geschikt zijn en ook dan zal DeviceManager of iets als Driver Genius gewoon een "werkende driver" vinden. Betekent nog niet dat de driver en het device ook daadwerkelijk 100% correct communiceren.

[ Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 29-04-2011 10:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrijwel hetzelfde probleem, de freeze duurt hier ook maar een seconde. Toch erger ik mij er aan. Vanavond ga ik er eens uitgebreid naar kijken (o.a eventviewer erbij pakken), wellicht vind ik een oplossing. Dat zal ik hier posten. Misschien kunnen wij elkaar zo helpen.

Even kleine update:

Daarnet even mijn eventvwr doorgespit (met filter op kritiek/fout/waarschuwing) maar eigenlijk niets bijzonders kunnen vinden. Wel heb ik mijn videokaartdriver (ATI HD5870) even naar een nieuwere versie geupdate. Wellicht is dat voldoende.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picard
Ik zal handmatig kijken of ik de juiste drivers overal voor heb, bedankt voor de tip :)

Verder is er (helaas..) echt niks opmerkelijks te vinden qua foutmeldingen,

ps: vorige week genoot ik al een maand of 2 van win7, het lijkt me niet dat win7 nu opeens andere drivers kiest? ik sluit het overigens niet uit want het blijven wel computers.

[ Voor 35% gewijzigd door Picard op 30-04-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Taken hebben ook logging, heb je die logs al bekeken?
Event Viewer (Local) / Applications and Services Logs / Microsoft / Windows / TaskScheduler / Operational

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picard
Oke mensen, ik heb het (eindelijk) opgelost.

Het probleem was een lading oude drivers, die met verschillende programma's niet werden aangegeven.

Net toch nog een keer proberen met het programma "driverscanner" van "uniblue" en hoppa, alles is verholpen.

Bedankt voor de moeite die sommige hebben gedaan, en een bedankje aan mezelf natuurlijk =)
Pagina: 1