Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#] Verschillende functie soorten.

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-10 22:50
Hallo Tweakers,

Al engine tijd ben ik bezig met het programmeren van C# applicaties. Maar ik zelf gebruik voor de functies altijd public/private void/string/bool/(etc...) FUNCTIENAAM()

Ik kom regelmatig dingen tegen die er dan zo uit zien:

C#:
1
2
3
protected void Send(byte[] data)
protected virtual void EndSendCallback(IAsyncResult ar)
abstract void Debug()

etc..

Maar ik ken heel 'protected', 'abstract' en 'virtual' niet. Op google kan ik ook niet veel vinden (of ik zoek verkeerd 8)7 ) Maar hoe noemen ze die dingen die ze voor de functies zetten? Misschien dat ik dan wat verder met google kan komen.

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10 17:25

SideShow

Administrator

Dat zijn volgens mij modifiers

MSDN: Modifiers (C#)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:47

Cyphax

Moderator LNX
Access modifiers, ja. http://www.java2s.com/Tut...ss/CsAccessSpecifiers.htm :)
Dit zijn trouwens niet echt C#-specifieke zaken, en abstract hoort ook niet echt in het lijstje private/public/protected thuis omdat het alleen aangeeft dat je die class niet kan instantieren. Anyway, het heeft meer te maken met de basics van objectgeorienteerd programmeren dan dat het iets van C# is

Saved by the buoyancy of citrus

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-10 22:50
Perfect!! _/-\o_

Precies wat ik zocht

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-11 23:52
Benieuwd waar jij op zoekt...? Bij mij geeft "C# protected" al gelijk op de 1e hit het juiste antwoord: http://www.google.nl/sear...ie=UTF-8&q=C%23+protected

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Volgende keer even langer dan 3 seconden googlen. Je maakt me niet wijs dat je niets kon vinden; Avalaxy toont dat perfect aan.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.