Thuisdeling probleem, meerdere accounts en iBooks probleem

Pagina: 1
Acties:

• Altruis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-12-2025
Hey allemaal,

Mijn vader heeft sinds kort de iPad 2 en ik was uiteraard de aangewezen man om hem te installeren. Nu heb ik zelf een iPhone 4 met veel apps erop, waaronder enkele die ook gebruikt kunnen worden door mijn vader. Ik heb geprobeerd om thuisdeling in te schakelen, zodat alles wat ik in mijn itunes heb ook op die van mijn vader kan, maar het werkt voor geen meter. Ik heb alles ingeschakeld, allebei de laatste versie van iTunes, allebei dezelfde account voor thuisdeling, bij preferenties thuisdeling ingeschakelt zodat we elkaar (zouden) moeten zien, we zitten allebei op hetzelfde netwerk (Wi-Fi). Maar om de een of andere reden zien we elkaar niet. Er staat op mijn eigen itunes niet eens een thuisdeling icoontje bij iTunes, en op de andere iTunes zie je wel "Bibliotheek van Gebruiker", maar als ik hierop klik verdwijnt die en ga ik naar de bibliotheek van die iTunes. De enige reden wat ik zie waardoor het niet kan werken, is omdat de computers niet "echt" met elkaar verbonden zijn. Via netwerkinstellingen kunnen we elkaar niet zien, maar we zitten samen wel op hetzelfde Wi-Fi adres, dus dat zou al genoeg moeten zijn voor iTunes. In ieder geval, dat zeggen ze. Hier advies bij zou erg gewenst worden, want ik wordt er gek van!

Daarnaast vroeg ik me dus ook af of meerdere accounts goed werken via iTunes, want zoals ik al zei, ik heb meerdere apps die ook door mijn vader gebruikt kunnen worden. Maar mijn vader wilt (uiteraard) wel een eigen iTunes store account zodat hij zelf spullen kan aankopen. Ik had het idee dat dit niet mogelijk is, maar toen ik op internet ging zoeken vond ik dat dit wel mogelijk was. Het stond er alleen heel erg vaag omschreven, of juist te simplistisch waardoor ik denk: Ok, hier krijg ik weer problemen mee, want dit is niet gedetailleerd genoeg.

Tot slot wou ik een simpele vraag stellen: Werkt iBooks bij jullie? Want bij mij zie ik alleen de oude klassiekers die gratis zijn, maar voor de rest geen boeken waarvoor ik kan betalen. Ik download nu dus alle boeken, wat wel in kosten scheelt, maar toch. Ik vroeg me af of dat (weer) een probleem aan mijn kant is, of voor iedereen in Nederland die iBooks gebruikt?

Hartelijk bedankt alvast!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Alleen muziek kan gedeeld worden, en in Nederland zijn er nog geen betaalde boeken in iBooks.

[ Voor 48% gewijzigd door jmxd op 25-04-2011 18:53 ]

• Altruis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-12-2025
Bedankt, dat dacht ik al van iBooks. Wel stom, maar niets aan te doen.

En ook met muziek zie ik geen homesharing, het staat er simpelweg niet :/

Enig idee of het dan wel mogelijk is om mijn apps op de iPad van mijn vader te stoppen (mogelijk via een omweg)?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Altruis schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:42:
Bedankt, dat dacht ik al van iBooks. Wel stom, maar niets aan te doen.
In de landen waar je wel boeken kunt kopen, zijn ze alsnog te duur in de iBook Store, in vergelijking met andere ebookwinkels.
Ik koop boeken bij eReader, Amazon, Bol of O'Reilly die ik zelf ont-drm en eventueel converteer naar epub. Boeken van O'Reilly zijn standaard drm-vrij.
De boeken sleep ik dan zelf in iBooks.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Windows of Mac OS?

Hoe komt het dat jullie elkaar niet kunnen zien? Zit je wel op hetzelfde netwerksegment (dezelfde IP range, dezelfde VLAN, dezelfde router)? Ben je zeker dat je niet hetzelfde adres uitgedeeld hebt aan beide machines? Welke router heb je?

De thuisdeling werkt zonder IPv4 op Mac als je op hetzelfde netwerksegment zit omdat die IPv6 en Bonjour automatisch aanhebben maar ik weet niet op Windows of dit ook zo enorm goed werkt. Ook eens kijken naar je firewalls op de computers en router of antivirus die zulke dingen kan blokkeren.

Kortom: eerst je netwerk goed laten werken, elkaar kunnen pingen en op het Internet etc. DAN kun je uitvissen waar het geblokkeerd wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Guru Evi op 25-04-2011 23:52 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org