Nieuwe gateway nodig, suggesties?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 17:34
Hallow,

we zijn hier thuis op zoek naar een nieuwe gateway. Onze oude crasht wanneer we bepaalde spellen met twee of meer tegelijk spelen. We hebben de bbox van vrienden mogen testen, en daarbij zijn geen problemen, dus het is duidelijk dat het aan onze router ligt.

Ik heb wat opgezocht over gateways, en mijn oog is gevallen op de Billion BiPac 7800N. Een hele mooie gateway volgens mij, ook vanwege de mooie reviews, maar een beetje duur en precies moeilijk te verkrijgen hier bij ons.

Enige andere suggesties?

Alvast bedankt voor de tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:20
Wat voor internetverbinding heb je? Dat is nogal belangrijk bij de keuze..

Verder zijn hier volgens mij tig draadjes over te vinden..

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
Belgacom ADSL. We kunnen nu nog niet naar ADSL2 of VDSL of zoiets omdat we te ver van het dichtsbijzijnde station zitten, maar daar kan in de toekomst wel verandering in komen.

& Er zullen wel topics over zijn, maar het probleem is dat ik de namen van de gateways niet weet, en dan kan ik er moeilijk achter zoeken he :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
In de pricewatch staan genoeg !

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:37
Ga anders eens langs in een Belgacom winkel? Ik heb er zo al wel eens een defecte gratis laten vervangen, maar die was wel gehuurd van Belgacom.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
Onze gateway is niet van Belgacom, dus dat gaat niet lukken vrees ik ...

En het probleem is dat er op de pricewatch veel routers staan, maar weinig gateways daartussen :/ Kan niemand me eentje aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 18:26

Kabouterplop01

chown -R me base:all

wat is het verschil tusen een router en een gateway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
Een gateway = router en modem in 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom niet een fritzbox? Staan er genoeg op V&A, en zijn superdegelijke modems met veel opties.
Prijs is 2e hands erg vriendelijk.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kabouterplop01 schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:21:
wat is het verschil tusen een router en een gateway?
Een gateway is het standaard adres wat wordt benaderd wanneer de route naar een te bereiken ip/subnet onbekend is. "je standaard weg naar buiten toe"

Een router regelt het verkeer tussen 2 of meerdere subnetten. (thuis normaliter tussen het subnet van je provider en jou eigen subnet waardoor je je router als gateway gebruikt)

Een modem (modulator-demodulator) zorgt er voor dat jou ip pakketjes zo gemoduleert naat een vdsl oid singaal

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 25-04-2011 21:40 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
@Boudewijn: Nog nooit van dat merkt gehoord, ik zal eens een kijkje nemen. Maar is het een modem of een gateway? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Er is hiervoor een volledige categorie in de pricewatch: http://tweakers.net/price...9/wlan-modem-routers.html (met WLan) of http://tweakers.net/pricewatch/cat/558/modem-routers.html (zonder WLan). Kan toch niet zo moeilijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hoe ik dit stukje uit het Wikipedia artikel over Gateway altijd geïnterpreteerd heb
In telecommunications, the term gateway has the following meaning:

In a communications network, a network node equipped for interfacing with another network that uses different protocols.
zou juist alleen het modem(deel) de gateway functie vervullen die twee fysiek verschillende netwerken met elkaar verbindt. Internetkant bijv. ATM over twee draadjes met hele andere spanningen dan binnen met Ethernet over acht (vier) draadjes. Met ook een 'buiten' IP adres en een 'binnen' IP adres. Dat in dat interne netwerk dan ook nog evt. een routerfunctie in datzelfde kastje zit maakt dat nog geen deel van de gateway. Die routerfunctie maakt deel uit van het interne netwerk achter de gateway.

Tenzij die Wikipediatekst de zaken niet correct of voor meerdere interpretaties vatbaar weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.One
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@TS: wat jij zoekt is een ADSL router. Die zijn er genoeg te vinden. De term gateway is misleidend in deze, al zal Belgacom dat ongetwijfeld om een bepaalde reden doen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
Maar ik heb geen modem, mij hebben ze altijd verteld dat ik een gateway nodig heb?

Als ik een router wil, moet ik toch al een modem in huis hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Check mou gewoon de linkjes die je krijgt

herhaling : http://tweakers.net/price...9/wlan-modem-routers.html
Je ziet gewoon waarvoor ze geschikt zijn .

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kies maar uit: http://tweakers.net/price...4UIu7YMzjWfNcY5323R1LzvkH

Of als je 2e hands wil: http://tweakers.net/aanbo...KBMgVFmcmpvpl5SlZ5pTk5tQA

Wat je nodig hebt is een gecombineerde Modem/Router voor ADSL.
De meeste ADSL2 routers kan je gewoon gebruiken voor ADSL, dus ik zou zeker, met oog op eventueel toekomstig snellere verbinding voor een ADSL2 Modem/Router gaan.

/edit: nog even dit: als je een gewone telefoonlijn hebt, dan heb je ANNEX A nodig (voor pots) als je ISDN hebt dan heb je ANNEX B nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De meeste apparaten zijn tegenwoordig wat men wel 'Multi-PC' modems is gaan noemen. Dat zijn in feite modem/router/switch combinaties. Vaak ook nog voorzien van een Wireless Access Point. Voor één PC heb je aan een enkel modem genoeg.

Het modemdeel (gateway) zorgt voor de koppeling tussen de twee netwerken (internet en jouw interne LAN), de routerfunctie zorgt er voor dat meerdere computers tegelijk via die enkele IP aansluiting op het internet ook van dat internet gebruik kunnen maken en de switchfunctie zorgt voor de meerdere fysieke aansluitpunten. Een software-router op een computer heeft ook maar twee netwerkaansluitingen nodig. Een voor de koppeling met het internet via de gateway/modem en een voor de koppeling met een switch waar het hele LAN op kan inpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
Eentje zoals deze is dus wat ik zoek? :)

pricewatch: Netgear DGN2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

AdFundum14 schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:28:
Maar ik heb geen modem, mij hebben ze altijd verteld dat ik een gateway nodig heb?

Als ik een router wil, moet ik toch al een modem in huis hebben?
Die Bbox is een modem en router in mekaar... Met triple play op de markt bieden de meeste grotere providers hun klanten gewoon een onding aan dat alles regelt - digitale TV, internet, en telefonie. Die Bbox is een herverpakte Sagem F@ST 3634 ofzo (Scarlet gebruikt het fabrieksontwerp van Sagem zelf, een lelijk grijs ding, maar is nog altijd beter weg te moffelen dan het intergalactisch slagschip dat Belgacom ontworpen heeft).

Gateway is een functie, en die kan elke huis-tuin-en-keukenrouter aan. Dus staar je niet blind op die terminologie, elk consumentenmodel router heeft die functionaliteit.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1