Ik heb een vraag die al een tijd door mijn hoofd speelt. Ik wil graag een iMac koppelen aan een zeer redelijke stereoinstallatie. Nu wil ik op die stereoset muziek afspelen die ik kies met een iPad. Er staat enkele meters van de versterker een iMac. Nu zijn er een aantal opties (voor zover ik weet) om dit te doen;
Losse pc bij versterker met daarop de media die iTunes draait die ik aanstuur met de iPad.
Sonos ZP90 met een netwerkkabel
Airport express koppelen aan iMac
Een andere verbinding maken tussen stereo en iMac.
Een losse pc lijkt me wat omslachtig.
Een Sonos systeem a 350 euro werkt goed, maar vind ik te duur voor het doel.
De Airport express schijnt een niet zo fantastische DAC te hebben, een losse DAC kopen wordt net zo kostbaar als een Sonos speler
Een andere verbinding;
DAC van iMac gebruiken, maar dan wil ik wel in kunnen stellen dat die kabel enkel gebruikt wordt bij bepaalde programma's, alleen bij iTunes bijvoorbeeld. (hoe?)
USB/Firewire geluidskaart aan iMac koppelen en de iMac vertellen dat deze alleen bij bepaalde programma's gebruikt mag worden. (hoe?)
Aangezien mijn Mac kennis vrij minimaal is, stel ik deze vraag hier, in de hoop dat jullie me op het goede spoor kunnen zetten. Dus, hoe pak ik dit aan? Ik wil muziek kunnen afspelen op een stereoset en die keizen met de iPad, hoe kan ik dit het beste doen wat betreft kosten/gemak/kwaliteit?
Losse pc bij versterker met daarop de media die iTunes draait die ik aanstuur met de iPad.
Sonos ZP90 met een netwerkkabel
Airport express koppelen aan iMac
Een andere verbinding maken tussen stereo en iMac.
Een losse pc lijkt me wat omslachtig.
Een Sonos systeem a 350 euro werkt goed, maar vind ik te duur voor het doel.
De Airport express schijnt een niet zo fantastische DAC te hebben, een losse DAC kopen wordt net zo kostbaar als een Sonos speler
Een andere verbinding;
DAC van iMac gebruiken, maar dan wil ik wel in kunnen stellen dat die kabel enkel gebruikt wordt bij bepaalde programma's, alleen bij iTunes bijvoorbeeld. (hoe?)
USB/Firewire geluidskaart aan iMac koppelen en de iMac vertellen dat deze alleen bij bepaalde programma's gebruikt mag worden. (hoe?)
Aangezien mijn Mac kennis vrij minimaal is, stel ik deze vraag hier, in de hoop dat jullie me op het goede spoor kunnen zetten. Dus, hoe pak ik dit aan? Ik wil muziek kunnen afspelen op een stereoset en die keizen met de iPad, hoe kan ik dit het beste doen wat betreft kosten/gemak/kwaliteit?