ip HD webcam streamen met Windows media Encoder / expression

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03
Terwijl het zonnetje vol schijnt zit ik te ploeteren om een goede manier te vinden om een HD IP camera goed gestreamd te krijgen.

Ik wil de camera streamen in windows media format omdat deze door alle browsers goed ondersteund wordt en er geen irritante plugins nodig zijn. Verder moet de stream harstikke live zijn.

Ik heb natuurlijk windows media encoder geprobeerd en de opvolger Windows Expression. Alleen krijg ik het niet goed voor elkaar om de IP camera feed goed door te krijgen als video/audio input.

Ik vraag me dan ook hard af of er niet een andere manier is zoals een programma ala WebcamXP wat heel gebruiksvriendelijk is om naar een windows media server te streamen en ook de capture support heeft zoals WebcamXP.

Iemand een verstandige suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkouwer
  • Laatst online: 13-09 21:05
om hoeveel connecties gaat het en wat moet de framerate zijn. 1 fps if ook hardstikke live, 1 frame in 10 seconden ook. Heb je al gedacht aan een IP-camera waarbij men via een browser zelf "inlogt" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
xon schreef op maandag 25 april 2011 @ 17:46:
Ik vraag me dan ook hard af of er niet een andere manier is zoals een programma ala WebcamXP wat heel gebruiksvriendelijk is om naar een windows media server te streamen en ook de capture support heeft zoals WebcamXP.
Probeer het eens met VLC, die heeft ook erg veel streaming opties :

http://www.videolan.org/vlc/
http://www.videolan.org/doc/streaming-howto/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Probleem van Expression Encoder is dat deze niet rechstreeks de video url kan transcoderen. Oftewel eigenlijk is dat alleen bruikbaar als je een goede capture driver beschikbaar hebt vanuit de fabrikant van de ip camera. VLC kan dat wel maar is in mijn ogen niet altijd even stabiel bij het streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 15-09 21:03
Ik wil wel realtime streamen met minimaal 20 F/ps en HD camera die ik wil gebruiken kan 30 F/ps in hoge resolutie.

Ik merk dat er vanuit WebcamXp een capture tooltje mee wordt geinstalleerd waar Expression ook gebruik van maakt maar dit is zoooo langzaam en erg algemeen.

VLC zal ik nog eens proberen..dat kan ook gewoon in windows formaat?