mobo: Asus Prime B450-Plus // cpu: AMD Ryzen 5 2600X // graka: Asus Dual Radeon RX 580 OC 8GB GDDR5 // mem: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 // opslag: Crucial MX500 500GB
Ahh.... vandaar. Ik vroeg me al af waarom dat ding regelmatig terugschakelde naar 'Fancy'.Yezpahr schreef op maandag 25 april 2011 @ 17:24:
-Bij verwijdering van de cache kun je weer opnieuw op Classic klikken.
Het ligt er aan wat je onder 'cache' verstaat. Die instelling wordt bij je sessie bewaard, en dat hangt aan je sessie-cookie. Als je veel in- en uitlogged* en/of regelmatig je cookies trashed dan ben je inderdaad die instelling telkens kwijt.Yezpahr schreef op maandag 25 april 2011 @ 17:24:
-Bij verwijdering van de cache kun je weer opnieuw op Classic klikken.
* hoewel in dat geval sessie-gebaseerde prefs wel overgenomen horen te worden
[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 25-04-2011 21:32 ]
Intentionally left blank
Heeft de FP geen manier voor permanentere settings, zoals we hier op GoT de "Voorkeuren" hebben? Het lijkt me dat als mensen een keus maken tussen Fancy en Classic, dat ze deze keuze vervolgens ook redelijk permanent hebben?crisp schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:06:
[...]
Het ligt er aan wat je onder 'cache' verstaat. Die instelling wordt bij je sessie bewaard, en dat hangt aan je sessie-cookie. Als je veel in- en uitlogged en/of regelmatig je cookies trashed dan ben je inderdaad die instelling telkens kwijt.
Nee, de frontpage heeft geen eenvoudig uitbreidbaar systeem voor zaken als voorkeuren zoals het forum dat heeft; de meeste FP-voorkeuren zijn gewoon losse velden in een tabel... Het staat nog steeds op onze ToDo om daar eens iets te gaan doen, maar dat zal er waarschijnlijk pas komen als we daadwerkelijk naar 1 member-systeem overstappen (technisch is dat nog gescheiden).Osiris schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:21:
[...]
Heeft de FP geen manier voor permanentere settings, zoals we hier op GoT de "Voorkeuren" hebben?
Dat kan verschillen lijkt me; er is namelijk ook iets te zeggen voor sessie-afhankelijke prefs. Zo zou je bijvoorbeeld op een mobieltje of tablet misschien andere voorkeur-settings willen hebben als op je desktop. Daar kunnen wij geen aannames voor maken.Het lijkt me dat als mensen een keus maken tussen Fancy en Classic, dat ze deze keuze vervolgens ook redelijk permanent hebben?
Intentionally left blank
En nou kan ik me voorstellen dat je dat op een smartphone al helemaal niet wilt.
En anders moeten we ons maar meer als tweaker gedragen en een manier vinden om expliciet de tweakers.net FP cache te laten staan als je recent history verwijderd.
*edit*
Om als voorbeeld te nemen: nieuws: EVGA introduceert twee overgeklokte videokaarten
Ik weet dat als je de muis er niet bij in de buurt hebt het automatisch uit zich verdwijnt, maar

[ Voor 26% gewijzigd door Yezpahr op 08-05-2011 04:13 ]
mobo: Asus Prime B450-Plus // cpu: AMD Ryzen 5 2600X // graka: Asus Dual Radeon RX 580 OC 8GB GDDR5 // mem: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 // opslag: Crucial MX500 500GB
Aangezien Social Sharing ook opgeslagen word?
Ik necropost maar even, aangezien mij dat werd aanbevolen.
[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 16-08-2011 18:50 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Als je switched wordt die keuze nog steeds op sessie-basis onthouden.Yezpahr schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:43:
Is er nu wel een manier om die voorkeur op te slaan?
Dat is een feature die hier verder los van staat. Het is waar dat de optie om Social Sharing uit te schakelen op profiel-basis kan worden onthouden, maar technisch gezien is dat gebeurt op een manier die wij vanuit technologie (devteam) liever anders hadden gezien en die beter geschikt zou zijn geweest om onder andere ook de voorkeurskeuze voor de photoviewer te onthouden. Dat zou echter qua tijd meer impact hebben gehad, en daar is uiteindelijk niet voor gekozen.Aangezien Social Sharing ook opgeslagen word?
Dan zou je kunnen stellen dat we deze optie dan ook maar q&d zouden moeten oplossen, maar wij zien liever alsnog een goede technische oplossing voor al dit soort voorkomende voorkeuren, en proberen dat hoger op de prioriteitenlijst te krijgen (het is iig dus recentelijk nog ter tafel gekomen bij de implementatie van de Social Sharing buttons).
Intentionally left blank