Toon posts:

Utrorrent problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste members,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem waar ik mee zit.

Al een aantal jaar gebruik ik Utorrent met grote tevredenheid. Alleen zins een week heb ik opeens een groot probleem met Utorrent.

Wanneer ik Utorrent opstart is mijn internet zo traag dat het eigenlijks geen eens contact meer maakt met een website. Vervolgens heb verschillende oudere Utorrents geprobeerd, maar zelfs met die versies heb ik hetzelfde probleem.

Zelf heb ik niet veel veranderd aan mijn instellingen, aangezien ik niet weet wat alles inhoudt. Het stond altijd al goed en had nergens problemen mee, heb ook niks veranderd, maar toch heb ik dit probleem nu. Ik snap er niks van en zou het erg jammer vinden als ik Utorrent niet meer kan gebruiken onder het normale surfen door.

Ik hoop dat iemand mij hiermee op weg kan helpen en mocht het probleem verholpen kunnen worden met jullie hulp dan ben ik jullie zeer dankbaar.

Als jullie informatie nodig hebben van mijn instellingen dan kan ik wel screenshots maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean37
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-10 19:45
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je zo veel torrents aan hebt staan dat je hele bandbreedte naar utorrent gaat.
Ik merk zelf echter ook wel dat en pagina laden langer duurt als ik het aan heb staan. Wat mij echter opviel was dat wanneer ik uploaden uitschakelde dat het al een stuk beter ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:19

D4NG3R

kiwi

:)

Even voor de duidelijkheid: Zijn er ook torrents aan het downloaden op het moment van de grote vertraging?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet het maximale aantal verbindingen omlaag, bijvoorbeeld naar de 50.

Standaard staat hij op een onmogelijk getal als 250, en daar slippen alle paar jaar oude routers van KPN & co meteen op dicht. Die van mij ook. (experiabox TG787 uit het hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op een gegeven moment had ik er een hele hoop torrents instaan inderdaad. Deze heb ik echter allemaal verwijderd uit de utorrent interface.

Echter nooit problemen gehad met grote vertragingen, wat nu wel het geval is.

Er zijn torrents aan het downloaden inderdaad, maar nu zijn ze allemaal klaar en zelfs dan is het zeer traag, terwijl het uploaden echt niet hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 19:00
Teveel connections. Zie post van Darkstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de maximale verbindingen nu op 50 gezet. Af en toe pakt die een site na een paar seconden, maar nog er is bijna geen verschil. Ligt het dan aan mijn router? Snap er niets van, want die gebruiken we al jaren en nooit problemen gehad met Utorrent.

Kan natuurlijk zo zijn dat hij door nieuwere techniek in Utorrent het niet meer bij kan houden, maar dan zou hij het met een oudere versie toch wel moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb misschien het probleem al gevonden.

Er was een torrent bezig die wel tot 100 kb/s uploaden.

Die heb ik nu stop gezet en mijn maximale upload snelheid aangepast naar 50 kb/s.

Is dit beetje goede instelling?

En nu zit ik met nog een ander probleem.

Ik kon vroeger altijd mijn ratio goed opbouwen bij een bepaalde site die dat verplichte, maar elke keer als ik iets daar download dan haal ik m wel binnen, maar dan wil hij hem niet of heel weinig uploaden, met als gevolg dat ik nooit hetzelfde upload als dat ik download en zo dus een negatief ratio opbouw. Weet iemand misschien of ik hiervoor geen goede instellingen heb?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je upload voor 100% word gebruikt is je internet inderdaad niet vooruit te branden. Maar zonder kennis over de maximale snelheid over jouw internetverbinding (1Mbit upload?) kan ik daar niet veel over zeggen.

Om iets te downloaden moet eerst jouw request worden "geupload" naar de server.
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:09:
Ik kon vroeger altijd mijn ratio goed opbouwen bij een bepaalde site die dat verplichte, maar elke keer als ik iets daar download dan haal ik m wel binnen, maar dan wil hij hem niet of heel weinig uploaden, met als gevolg dat ik nooit hetzelfde upload als dat ik download en zo dus een negatief ratio opbouw. Weet iemand misschien of ik hiervoor geen goede instellingen heb?
Niet iedereen kan zijn radio boven de 100% houden ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b]
Niet iedereen kan zijn radio boven de 100% houden ;)
Maar ik heb het idee dat hij h elemaal niets upload en dat ik daardoor helemaal geen ratio op bouw. Als ik dus niet upload en geen ratio opbouw, dan bannen ze me op den duur... Dat zou echt niet cool wezen.

Heb DHT en Peer uitwisseling uitgezet, maar ook dat lijkt niet te helpen.
Pagina: 1