[Touchpad] Rechtermuisknop constant ingedrukt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:19
Beste mede tweakers,

Ik heb een beetje een lastig probleem op dit moment, de rechtermuisknop van mijn touchpad blijft constant ingedrukt, waardoor ermee werken dus onmogelijk is.

Mijn Laptop is een MSI FX700.
Touchpad is een ELAN Smartpad (V5.1) met drivers van de site van MSI.
Ik draai op Windows 7 Home Premium SP1 x64

Inmiddels geprobeerd:
- Opnieuw opstarten, meerdere malen
- Drivers opnieuw installeren
- Losse USB muis aangesloten, geen probleem mee
- De rechtermuisknop in de software van ELAN op functie ''Geen'' gezet, ook geen effect.

Ik zit me hier af te vragen of het een hardware defect is, of dat het in Windows zit. Probleem speelt sinds gistermiddag, zonder enige aanleiding.

Heeft iemand dit wel eens bij de hand gehad, of heeft iemand misschien een oplossing hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik heb een los touchpad, als je daarop met 2 vingers tegelijk tikt is dat gelijk aan een rechtermuisklik.
ik weet niet of voor een laptoptouchpad zoiets softwarematig te tweaken is :?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
MrJayMan schreef op maandag 25 april 2011 @ 15:05:
ik heb een los touchpad, als je daarop met 2 vingers tegelijk tikt is dat gelijk aan een rechtermuisklik.
ik weet niet of voor een laptoptouchpad zoiets softwarematig te tweaken is :?
2 vingers is bij deze de middelste knop, en die is niet te verzetten naar rechtermuisknop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
1e artikel als hit op deze query (http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a) roept iets over 3 vingers is rechtermuisknop?

of misschien kan je linker en rechtermuisknop omdraaien (linkshandige instelling) en hopen dat enkele tik linkermuisknop blijft emuleren.

[ Voor 23% gewijzigd door JJ Le Funk op 25-04-2011 15:25 ]

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
MrJayMan schreef op maandag 25 april 2011 @ 15:22:
1e artikel als hit op deze query (http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a) roept iets over 3 vingers is rechtermuisknop?

of misschien kan je linker en rechtermuisknop omdraaien (linkshandige instelling) en hopen dat enkele tik linkermuisknop blijft emuleren.
Dat zie ik ja, maar dit gaat niet over een Synaptics touchpad, maar over een ELAN Smartpad ;)

En, het gaat mij er vooral om dat de rechtermuisknop het gewoon weer doet, want nu kan ik helemaal niets met mijn touchpad :( (afgezien van de muis bewegen, klikken gaat dus niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
Oke dan, door de software van ELAN uit te schakelen werkt het touchpad weer gedeeltelijk, rechtermuisknop werkt nog niet, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik dat in de software uit heb gezet. Ik ga eens even kijken of ik de software uit kan laten, en alle functies kan laten werken.

EDIT: Topic mag op slot, door simpelweg de software van ELAN uit te zetten werkt het touchpad weer :S

[ Voor 15% gewijzigd door marti-n op 26-04-2011 09:22 ]

Pagina: 1