[EXCEL 2007] Tekst met decimale punt omzetten in waarde

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 09:44
Geachte tweakers,

Ik heb een excelbestand van eetlijst.nl. Hierin staan een heleboel getallen (geldbedragen) echter zijn die allemaal weergegeven als tekst in de volgende format: 1.23.

Nu wil ik in deze excel file deze stukken tekst omzetten naar getallen. Ik heb me helemaal suf gezocht op internet en geen enkele methode van het internet schijnt te werken.

Ik heb geprobeerd alle waarden met plakken speciaal te vermenigvuldigen met 1 en door er 0 bij op te tellen of af te trekken. Dan krijg ik de #value foutmelding. Ik heb geprobeerd tekst naar kolommen te gebruiken dat doet niets. Verder heb ik ook op de office hulp gekeken en die genoemde methoden helpen mij niet verder.

Kunnen jullie mij verder helpen?
De enige optie die mij nog rest is alle getallen handmatig overtypen en de punt door een comma vervangen en dat is onbegonnen werk (+1000 entrys)

Uiteindelijk wil ik met de waarden uit dit bestand kunnen rekenen.

Bij het openen van de file krijg ik ook een melding dat deze mogelijk corrupt is. Misschien kunnen jullie hier iets mee?

Bij voorbaat dank!

[sorry titel is verkeerd....]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

replace . > ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Staan ze als:
1.23. of 1.23 (dwz punt aan het einde of niet?)

Als het 1.23 is, dan gewoon de . vervangen door een , met Ctrl-H. Anders even in MS-word plakken, eerst .^p vervangen door ^p en dan . door , en terugplakken in Excel. Je kunt ook alle cellen in Excel selecteren en ze formatteren als getal.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Arno E schreef op maandag 25 april 2011 @ 14:54:
Ik heb een excelbestand van eetlijst.nl.
Is dat een Excel-ding of CSV? Zo ja, bij het importeren correcte aangeven dat de punt het decimaal teken is.
De enige optie die mij nog rest is alle getallen handmatig overtypen en de punt door een comma vervangen en dat is onbegonnen werk (+1000 entrys)
Daar is zoek en vervang voor uitgevonden. :)
[sorry titel is verkeerd....]
Nogal. :) Fixed.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 09:44
Het vervangen van de punt heeft inderdaad gewerkt. Ik heb me echt suf gezocht en nergens stond deze supersimpele oplossing bij en ik heb zelf nooit meer aan die functie gedacht. Echt enorm bedankt!!