Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Iphone 4 en zou graag een 2e telefoonnummer hebben dat ik kan gebruiken op deze telefoon. Ik zou graag het volgende willen kunnen:

- Beide nummers tegelijk actief, dus op beide nummers gebeld kunnen worden en de oproep op dezelfde telefoon ontvangen

- Kunnen kiezen om 1 van de nummers actief te houden terwijl het andere nummer op dat moment niet bereikbaar is (of geruisloos overgaat terwijl oproepen op het andere nummer wel met geluid overgaan).

Reden hiervoor is dat ik 's nachts alleen door een select groepje mensen gebeld wil kunnen worden, alleen deze mensen zou ik dan dit extra 2e telefoonnummer geven. Ik heb ook zitten denken aan een filter op nummer van degene die belt, maar dit zal niet werken omdat het ook voor kan komen dat een (beveilings)bedrijf me op het 2e nummer moet kunnen bellen 's nachts en die bellen met een onbekend nummer.

Had al zitten zoeken maar kan nog niet precies vinden wat ik wil, toch leek het mij niet dat ik de eerste ben die dit bedenkt:)

iemand met een idee/oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een iphone daar kan toch maar een sim in?

Maar er zijn vast wel apps waarmee dat kan zodat je maar een nummer nodig hebt. Voor Android zijn die er in elk geval.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
IPhone kan geen dual-sim.. dus.. Je zou een app als Viber kunnen proberen, maar je vrienden waar je bereikbaar voor wil zijn moeten dat dan ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
Is er niet een blacklist app waar je iedereen in kan zetten behalve je "vrienden" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

raymonvdm schreef op maandag 25 april 2011 @ 14:32:
Is er niet een blacklist app waar je iedereen in kan zetten behalve je "vrienden" ?
Dat bedoelde ik ook met er zijn vast wel apps. Ik bedoelde niet dat je dan via een app moet gaan bellen offzo met je vrienden :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agaron
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 07:35
Jailbreak je iPhone 4, en installeer iBlacklist uit de Cydia Store.
Met dit programma kun je contact personen op een witte lijst zetten, deze s'nachts aanzetten.
Mensen die op de witte lijst staan kunnen je wel bellen, andere worden direct naar je voicemail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Andere oplossing is een echt tel nummer en een VOIP oplossing allicht? Weet niet hoe dit op een iPhone zou kunnen werken, maar je kan er eens naar kijken.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Agaron schreef op maandag 25 april 2011 @ 14:50:
Jailbreak je iPhone 4, en installeer iBlacklist uit de Cydia Store.
Met dit programma kun je contact personen op een witte lijst zetten, deze s'nachts aanzetten.
Mensen die op de witte lijst staan kunnen je wel bellen, andere worden direct naar je voicemail gestuurd.
Dat is dus geen optie omdat de topicstarter ook bereikbaar wil zijn voor een bedrijf dat met een afgeschermd nummer belt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:18
EvilWhiteDragon schreef op maandag 25 april 2011 @ 14:57:
Andere oplossing is een echt tel nummer en een VOIP oplossing allicht? Weet niet hoe dit op een iPhone zou kunnen werken, maar je kan er eens naar kijken.
Dit is inderdaad de enigste oplossing, maar weet niet of het echt werkt op een Iphone 4.
En ik weet niet of Skype met een telefoonnummer werkt? Anders kun je dat proberen.

Of VoipBuster , ik weet alleen niet of je daar een telefoonnummer aan kunt koppelen, ga er vanuit van wel, en installeren op je Phone. Geef je alleen de mensen die je op dat tijdstip echt mogen bellen dat nummer

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:27

r0b

SgtElPotato schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:25:
[...]
En ik weet niet of Skype met een telefoonnummer werkt? Anders kun je dat proberen.
Gewoon Skype met SkypeIn gebruiken, inderdaad. :)
http://www.skype.com/intl...llfeatures/online-number/
Niet bereikbaar? Skype uit en/of offline.

Niet de meeste elegante / geïntegreerde oplossing, maar moet prima werken.

[ Voor 15% gewijzigd door r0b op 25-04-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Zou een combinatie met Skype en een online nummer van Skype echt te enige optie zijn?

Op zich een aardige oplossing, maar ik heb zelf al eens ondervonden dat zo'n online nummer niet altijd even goed werkt als een "normaal" telefoonnummer. Ik had zelf al eens zo'n online nummer bij Skype en was toen vanaf bepaalde telefoons/providers bereikbaar, terwijl sommige anderen de melding kregen dat het een onbekend nummer betrof, dit was geen tijdelijk probleem, dit bleef voortdurend zo.

Het antwoord van Skype was destijds dat dit aan de providers zou liggen vanaf welke gebeld zou worden, maar goed, waar het probleem op dat moment ook ligt, het effect is dat het niet optimaal werkt.

Iemand die hier andere/betere ervaringen mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:27

r0b

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:36:
Iemand die hier andere/betere ervaringen mee heeft?
Tja, meer dan "hier werkt het prima" kan ik je niet vertellen.
Ik heb het ~ 6 maand lang dagelijks gebruikt toen ik remote werkte, en het werkt altijd perfect, ook uitbellen naar klanten. Echter zit ik toen wel in het buitenland; binnen Nederland geen ervaring mee.

Zoek desnoods wat Skype(In) ervaringstopics op? Dit is geen iPhone-specifiek issue, dus als er een structureel probleem is zal je dat ongetwijfeld hier op GoT vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Of je forward een mobiel nummer naar je huidige mobiele nummer. Destijds had je met de Veronica actie bijvoorbeeld gratis een jaar lang Hollandse Nieuwe.

Of je koopt gewoon een tweede telefoon met prepaidnummer. Als het een bedrijf is waarvoor je bereikbaar moet zijn kunnen zij je die misschien wel geven.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassoow93
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 21:51
je kunt wel een ander telefoon pakken en die andere sim indoen en dan op doorschakelen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:41
je koopt voor 10 euro een 'vast' nummer bij Budgetphone en je installeert een VOIP client.... In elk geval een stuk goedkoper dan skype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wederom bedankt

@robrt:
Ah dat klinkt alsof Skype toch een tweede kans verdient:)

@anderen:
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar als ik een 2e telefoon neem en die doorschakel naar mijn normale telefoon dan ben ik toch nog steeds niet 's nachts bereikbaar voor de mensen die ik het nummer van de 2e telefoon geef, als ik vervolgens mijn normale telefoon op stil zet 's nachts?

Of zou bij het doorschakelen, het nummer van de 2e telefoon gezien worden als "het nummer dat opbelt" door de normale telefoon, zodat ik vervolgens daar op kan filteren en alleen dan wel geluid laten horen, middels de eerder voorgesteld oplossingen ?
Punt daarbij is, dat ik dan zo te lezen mijn Iphone moet jailbraken en dat vind ik dan weer niet zo'n geweldig plan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand met nog een antwoord op mijn laatste vragen misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog één poging, iemand ? :)

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waarom doe je zo moeilijk dat je s'nachts per se op wilt nemen met je iPhone? Neem een vaste telefoon (kost ook maar 10 euro per jaar) of schakel die tweede prepaid "nachttelefoon" niet door.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan me de vraag voorstellen, maar omdat ik aan het beveiligingsbedrijf (1 van de redenen om 's nachts op te moeten kunnen nemen) maar 1 telefoonnummer kan doorgeven waarop ik zowel overdag als 's nachts in geval van nood bereikbaar op moet kunnen zijn, is het werken met 2 nummers voor mij geen goede oplossing helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:41
je neemt een 2e nummer (vast nummer) op je iPhone, dat nummer kost 10 euro per jaar.... Telefoon komt dan binnen over 3G of Wifi, heb je geen dekking, dan werkt het niet... Maar 's-nachts thuis heb je vast wifi

zie link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Optie hierboven is echt de makkelijkste/goedkooopste. Budgetphone prepaid met sip en je bent bereikbaar.
Pagina: 1