Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Java][Mac OS]Path setting

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views

Verwijderd

Topicstarter
Heej jongens,

Ik wil voor mijn Runtime.exec() op mijn apple het pad selecteren van mijn .exe bestandje.
Blijkbaar lukken .exe bestandjes dan wel, want javac.exe kan ik gewoon runne in Netbeans.
Wat is het pad van een bestandje op een Mac?? Dit begint blijkbaar niet met C:/ (heb de apple pas net) en kan het ook nergens vinden..

Dankje!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:39

Gerco

Professional Newbie

Het pad begint op Mac OS X inderdaad niet met C:/, drive letters is iets van Windows, Mac OS X kent geen drive letters.

Op de Mac is het pad van "javac" iets als "/System/Library/Frameworks/JavaVM.framework/CurrentVersion/Home/bin/javac" (even uit mijn hoofd, geen mac bij de hand dus zal best iets anders zijn).

Je kan in de terminal ook "which javac" intikken en dan krijg je het pad naar een versie van javac (waarschijnlijk krijg je dan iets als /usr/bin/javac). Dat zal waarschijnlijk een symbolic link zijn naar de echte locatie van javac, waar je dan met een ls -l /usr/bin/javac achter kan komen.

[ Voor 31% gewijzigd door Gerco op 25-04-2011 13:59 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ook in dit topic van je weer: [google=mac osx path]. Google zelf eens een keertje. Nee, die query gaat je vraag niet oplossen (dat doet de post van Gerco wel) maar het laat je wél zien hoe een path er op de Mac uitziet.

Hoe dan ook, dit topic had in Macs & Software gehoord maar aangezien ze daar ook niet vrolijk worden als je totaal geen eigen inzet toont verplaats ik je topic niet maar zet ik het op slot.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.