vreeeeeeeeeeemd. schijf vol met nog 2 gig over!!?!

Pagina: 1
Acties:

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Ik heb een seagate 8,2 gig en een vreemd probleem... ik heb 2,6 gig vrije schijfruimte maar bij 2 gig vrij zegt ie dat de schijf vol is???????????? het virtuele geheugen word beheerd door windows en ik kan geen swapfile vinden.. in deze computer zegt ie echt dat er nog minstens 2 gig over is.. wie kan mij helpen

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 11:01

WarPuppy

Electronic Technology

Zoek eens naar .swp/ of pagefile.sys(<-WinNT)

Meestal staat de .swp in windows/ en de pagefilesys in /

Verwijderd

keer scandiskke, geeft misschien grootte verkeerd aan

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
in deze computer geeft ie iets anders aan als dat ik alle mappen in c: selecteer en dan op eigenschappen klik... weird..

in ieder geval bedankt...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Als je Windows je swapfile laat beheren, gebruikt Windows wat hij aantreft. Als je dus 2.6 Gig vrij hebt, kan Windows 2.6 Gig gebruiken. Dan lijkt het dus dat het vrij is maar Windows heeft het in gebruik.

Maw, maak dus een vaste swapfile aan, bij voorkeur op een ander HDD.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
Op Saturday 17 March 2001 19:10 schreef theeuwke het volgende:
keer scandiskke, geeft misschien grootte verkeerd aan
Was ook mijn eerste gedachte...

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
Het probleem is waarschijnlijk het aantal files, elke file neemt namelijk (afhankelijk van welk fat systeem je gebruikt) een minimum grootte in, als je dus heel veel files hebt kan dit verschil zeer groot worden.

W2k duidt altijd beide aan (bestandsgrootte en ingenomen ruimte) win9x niet denk ik, kan ook een fout zijn in het fat systeem, maar scandisk lost dit wel op.
Je kan ook eens kijken bij diskcleanup (denk ik) windows gaat namelijk vanaf een bepaald percentage zagen

Verwijderd

Catfish, dat is echt onzin van de bovenste plank. Heb je dat uit de Libelle of Margriet?

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04 01:13

SveNRG

Onderweg

Op Saturday 17 March 2001 20:06 schreef snnasss het volgende:
Als je dus 2.6 Gig vrij hebt, kan Windows 2.6 Gig gebruiken.
Lijkt me stug dat windows zoveel SWAP-ruimte nodig heeft. Maximaal 500 MB moet ruim voldoende zijn voor thuisgebruik.

All that you know, is at an end

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 23:39

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Op Saturday 17 March 2001 20:21 schreef snnasss het volgende:
Catfish, dat is echt onzin van de bovenste plank. Heb je dat uit de Libelle of Margriet?
Jij brabbelt anders ook onzin, over die swapfile. Als Windows aangeeft dat er nog 2.6GB vrij is dan zou dat vrij moeten zijn, tenzij er iets goed fout zit in de FAT. je minimum swapfile size is de hoeveelheid hdspace die altijd in gebruik is. Alles daarboven wordt dynamisch gealloceerd, en voordat dat 2.6GB is moet je wel HEEL erg veel gaan opstarten.

Laat maar.. .

• Ceaser
  • Laatst online: 10:26
catfish verhaal klopt alleen geeft windows sowieso al de gebruikte ruimte aan en niet de echte ruimte.
trouwens maakt dat cluster gebeuren tegenwoordig bijna niks meer uit, toen ik vroeger net met 32k cluster zat kon het je gewoon een paar honderd mb schelen maar tegenwoordig misschien net 200(en dat op enkele gig's terwijl men toen met net een gig zat)

volgens mij begint windows ook te zeiken als je x % schijfruimte niet meer vrij hebt(dacht 10%)

Verwijderd

Heb je Norton Utilities er op staan?

Ja? Dan eens een keer Empty Norton Protected Recycle Bin doen.

Verwijderd

Nee dat verhaal klopt niet.
Op een schijf van 8.2 Gig krijg je geen verschil van 2 Gig!

• Ceaser
  • Laatst online: 10:26
trouwens maakt dat cluster gebeuren tegenwoordig bijna niks meer uit
zoals ik zei, tegenwoordig maakt het bijna niks meer uit!|:(

Verwijderd

Zit er bij de diverse FATten ook niet een (okee: hele hoge) grens op het aantal bestanden, die in de root mogen staan ?

John Gelten
Pagina: 1