Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zou graag wat bijverdienen en toon interesse in crowdsourcing.
Dit omvat bedrijven helpen met bepaalde problemen e.d.

Enige site die ik ken is: http://www.brainspot.biz/index.php/nl/home001

Kennen jullie nog andere sites?

Thx!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Waarom zou je moeite steken in iets waar je niet zeker van bent dat je er geld voor krijgt? Maar goed, als je wel erg goed bent kun je ook aardig verdienen...

http://www.battleofconcepts.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Idd, je bent nooit zeker dat je iets wint. Maar als je echt een goed idee hebt is de kans wel groot.

Bedankt voor de link!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Op de afdeling waar ik werk (Multimedia Information Retrieval, 10e verdieping EWI, TU Delft) wordt Amazon's Mechanical Turk gebruikt voor experimenten. De rewards die we geven per voltooide taak zijn echter meestal niet hoger dan $0.10. Ik weet niet of je met zulke taken veel kunt bijverdienen. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• ebia
Maar het is natuurlijk wel zuur als je een aantal malen flink tijd en moeite hebt geïnvesteerd maar dat tot niks heeft geleidt... Denk dat je er dan snel klaar mee bent.

Daarnaast vraag ik me af hoe dat zit met het je intellectueel eigendom. Het totaal onrealistische maar spectaculaire plan A krijgt de hoofdprijs, maar jou veel realistische plan wordt alsnog gebruikt voor een campagne en jij krijgt daar niks voor in verband met een lullig regeltje in het contract. Lijkt me dat je dat toch ook even moet uitzoeken.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
RayNbow schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:21:
Op de afdeling waar ik werk (Multimedia Information Retrieval, 10e verdieping EWI, TU Delft) wordt Amazon's Mechanical Turk gebruikt voor experimenten. De rewards die we geven per voltooide taak zijn echter meestal niet hoger dan $0.10. Ik weet niet of je met zulke taken veel kunt bijverdienen. :p
Het zal niet snel een vetpot zijn denk ik inderdaad, aan de andere kant is het wel gegarandeerd betaald krijgen voor je werk, itt. de overige sites die hier genoemd worden. Neemt niet weg natuurlijk dat je er toch al snel een stuk of 4 per minuut zal moeten uitvoeren om boven iets van $192 uit te komen op een dag, niet bepaald schokkend als je niet ergens op een tropisch eiland zit :X.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 13:00

LauPro

Prof Mierenneuke®

Er zijn ook wel tasks daar die 10-20 dollor opleveren.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

LauPro schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:49:
Er zijn ook wel tasks daar die 10-20 dollor opleveren.
Ik heb ff snel de best betaalde HIT bekeken. Het levert $32.45 op, maar je moet wel naar een site gaan en je telefoonnummer invoeren. Riekt erg naar spam.

Een goede blogpost over spam op Mechanical Turk is trouwens hier te vinden:
On the other hand, spammers tend to post HITs with higher rewards (perhaps because they do not pay?). Approximately 80% of the legitimate HITs are priced below one dollar, while only 60% of the spam HITs are priced below this threshold. Actually, many of the best paying HITs tend to be spam-related ones.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

ebia schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:29:
Maar het is natuurlijk wel zuur als je een aantal malen flink tijd en moeite hebt geïnvesteerd maar dat tot niks heeft geleidt... Denk dat je er dan snel klaar mee bent.

Daarnaast vraag ik me af hoe dat zit met het je intellectueel eigendom. Het totaal onrealistische maar spectaculaire plan A krijgt de hoofdprijs, maar jou veel realistische plan wordt alsnog gebruikt voor een campagne en jij krijgt daar niks voor in verband met een lullig regeltje in het contract. Lijkt me dat je dat toch ook even moet uitzoeken.
Staat in hun faq.
Bij inzending wordt het intelectueel eigendom overgedragen aan de organisatie die de case uitschrijft.

wmb is dit een kwalijke ontwikkeling, zowel voor de bedrijven die deelnemen als voor de mensen die meedoen aan de wedstijden.
Voor de eerste komen er heel veel oplossingen binnen, die wel iets wat zeggen over de case, maar die (vanwege de aard van de wedstrijd) meer mooi dan inhoudelijk zullen zijn.
Voor de tweede is het een simpele devaluering van de arbeit.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Verwijderd

Topicstarter
Het prijzengeld van crowdsourcing varieert meestal tussen de 50 euro en de 1500 euro, afhankelijk van op welke plaatst je eindigt met je oplossing.

Indien mensen nog sites weten hoor ik het graag.

• ebia
qadn schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:33:
[...]
wmb is dit een kwalijke ontwikkeling, zowel voor de bedrijven die deelnemen als voor de mensen die meedoen aan de wedstijden.
Op zich wel begrijpelijk... Want stel je voor dat binnen een bedrijf al een brainstorm was met mogelijke ideeën. Er gaan talloze meningen over tafel, maar men besluit het alsnog te crowdsourcen. Uiteindelijk krijgt een 'mooi' plan de prijs, maar dat mooie plan blijkt toch niet zo haalbaar...

Men grijpt terug naar een eerder bedachte oplossing, ware het niet dat dat dezelfde oplossing is van een inzender uit de crowdsourcing... Ja, wat nu? De gecrowdsourcede zal claimen dat bij hem het idee lag, terwijl dat zelfde idee al langer binnen het bedrijf speelde.

Dat is dus de reden waarom je nooit iets kunt claimen als bedenker die zijn idee zelf zomaar weggeeft. Dus eigenlijk is het heel stom om je ideeën gratis weg te geven zonder dat daar wat tegenover staat :)

Verwijderd

Topicstarter
ebia schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:34:
[...]
Dat is dus de reden waarom je nooit iets kunt claimen als bedenker die zijn idee zelf zomaar weggeeft. Dus eigenlijk is het heel stom om je ideeën gratis weg te geven zonder dat daar wat tegenover staat :)
Er staat altijd wel iets tegenover hoor. Als je idee als beste werd gekozen zal het waarschijnlijk wel worden gebruikt en verdien je 1000€, veel geld vind ik, ook al heb je lang gewerkt aan het uitwerken van het idee.
Natuurlijk, kleinere bedragen kunnen ook, maar ik vind het alsnog een zeer mooie bijverdienste. :)

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

voor de hoeveelheid werk/kunde is een 1000 euro niet veel.

Bovendien moet je denk ik naar de verwachtingswaarde kijken, niet naar het maximum.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is waar, hangt er natuurlijk vanaf hoeveel tijd je erin hebt gestoken.
Ik heb al een aantal keer deelgenomen, en tot hiertoe altijd bij de top 10.

Als ik m'n tijd bekijk dat ik erin heb geïnvesteerd, komt het neer op 10-15 euro per uur.

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

10-15 euro per uur is extreem kut voor freelance werk.

• ebia
Jep, en technisch gezien is het gewoon een inkomen wat je moet opgeven bij de belastingdienst, want echt een kansspel (waar de belasting op ingehouden is) kun je dit niet noemen.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
qadn schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:09:
10-15 euro per uur is extreem kut voor freelance werk.
Dit is wel wat afhankelijk van de leeftijd van de persoon natuurlijk; voor iemand zonder een vaste baan of een leeftijd < 20 is dat natuurlijk een heel prima uurloon. De TS heeft geen gegevens ingevuld verder dus het is niet echt makkelijk oordelen maar ik vermoed dat deze geen fulltime baan heeft hiernaast ;). Zeker wanneer het inkomen in totaal niet al te hoog is betaal je op die manier ook geen tot weinig belasting wat het nog wel interessant kan houden.

Neemt niet weg dat het mij wel erg onzeker werk lijkt, ik zou het eerder proberen uit te voeren op freelance-basis, direct voor een bedrijf. Zeker wanneer je al meerdere 'winnende' oplossingen hebt gehad kun je daarmee ook een klein portfolio vormen om zo wellicht wat (kleinere) bedrijven te kunnen overtuigen.

[ Voor 3% gewijzigd door Leftblank op 27-04-2011 18:47 . Reden: Zin aangepast ]

Verwijderd

Topicstarter
Leftblank schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:45:
[...]
ik zou het eerder proberen uit te voeren op freelance-basis, direct voor een bedrijf. Zeker wanneer je al meerdere 'winnende' oplossingen hebt gehad kun je daarmee ook een klein portfolio vormen om zo wellicht wat (kleinere) bedrijven te kunnen overtuigen.
Daarvoor moet je eerst deelnemen natuurlijk :)
Idd, freelance zal beter verdienen maar de kans dat je dit daadwerkelijk kan doen is immens klein lijkt me.
Daarom vind ik dit een leuk alternatief.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen die nog andere sites kennen?
Pagina: 1