Toon posts:

PII 266 overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PII 266 processor, een Abit BX6 moederbord (AWARD bios 1.0) en 64 MB (100 MHz).
Wat is de maximale setting die ik kan gebruiken zodat mijn pc nog stabiel blijft draaien zonder dat ik een nieuwe koeling hoef te installeren, en moet ik dan mijn cpu voltage ophogen.

BVD,
Centurion

Verwijderd

ik heb ook een pII 266.......op een AopenBXC bordje. Ik had hem op 333 gezet en hij bootte normaal op.....ik ging UT spelen en hij hing. Dit kan ook komen doordat ik mijn TNT naar 110/120 had gezet...die staat nu wat lager dus misschien probeer ik het weer.....nu draait ie zonder problemen op 300...maar wat voor die lock up zorgde weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
op 4x75 of 3x100

Verwijderd

4 x 75.........ik weet niet of je die multiplier kan wijzigen....misschien kan dat bij die oude modellen

laat ff weten hoe ver jij hem krijgt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3x100 geprobeerd, maar dat was iets of wat onstabiel, maar 4x75 gaat goed.
4x83 moet ook gaan heb ik gehoord, maar dat was ook iets onstabiel. Als je je CPU Voltage iets omhoog gooit draait hij misschien iets stabieler, maar dat durf ik nog niet. (hij moet nog ff mee) " :)

Verwijderd

Ik heb er eentje van augustus 1998. Het is eigenlijk een P2 400 . Helaas heb ik maar een Lx bordje. Ik kreeg op 83Mhz bus inderdaad problemen.. maar dat komt geloof ik door de Agp videocard. Ik zou hem gewoon een dikke 100 x 3,5 of 100 x 400 geven en veel volts 4 tiende meer :) Gaat ie stuk ? koop dan een celey

Verwijderd

Zover ik weet was de eerste serie PII 233/266 niet multiplier lockt. Ik heb zelf een PI 233mhz geprobeerd om te multiplier te (4 en 4.5) verhogen ging wel, maar systeem werd erg instabiel. Daarna even met FSb gepeelt en voila op 100mhz FSb dus nu fijn met boxed cooler PII350mHz.

Greetinz

Newt
Pagina: 1