kant en klaar wc set

Pagina: 1
Acties:
  • 641 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om een start te maken met watercooling Wat is een leuke kant en klaar set?

ik neem dat enige info betreft de configuratie van de computer nodig is:
Moederbord: MSI P67A-C43 (B3)
CPu: Intel® Core™ i7-2600
Grafische kaart: MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC

Computer zal voornamelijk in een stoffige en warme omgeving gebruikt worden (40c), vandaar de voorkeur voor watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 01:05

faust2016

You yes have my shirt

Budget? Moet het intern, zo ja welke kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 02:42
En wat moet het koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Behuizingen Midi Tower
Zalman MS1000-HS2

Intern of extern maakt niet uit.
Budget rond de 350 euro

koeling voornamelijk cpu, maar later komt er wel een voor de gpu bij, moet dus wel genoeg koel oppervlak hebben als ik dus een gpu erbij ga koelen in de loop

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf al opgezocht over waterkoeling en welke setjes er zijn die je leuk vind want das vaak het belangrijkste ...vind je het leuk en kan je het betalen als je 350 euro voor alleen de waterkoelings elementen wil betalen moet dat wel lukken? met externe waterkoeling moet je ook rekekning houden met de ruimte die je hebt. En hoe on/handig ben je? het aansluiten van een zelf gemaakte waterkoelset is lastiger dan een fabriek klaas setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EK-KIT H3O - Supreme HF 360 water cooling kit includes following items:
- EK-Supreme HF - Nickel
- EK-CoolStream RAD XT (340)
- Yate Loon D12SH (2200rpm)
- EK-DCP 4.0 (Pump)
- EK-Multioption RES X2 - 150 Advanced
- EK-DCP PUMP mounting plate KIT
- TUBE Masterkleer 12,7/9,5 CLEAR (2 meters)
- EK-PSC Fitting 10mm - G1/4 Nickel (8 pcs)
- EK-Ekoolant UV Blue (concentrate 100ml)
- TIM Arctic Cooling MX-2 (EKWB 2g)

ik ben dus wel op zoek naar een kant en klare set, juist vanwege dat het de eerste keer dat ik zo iets ga inbouwen.
Ben redelijk handig wanneer het op het assembleren van een pc komt, maar niet handig genoeg om allerlei niet standaard zaken te maken.
De ruimte is er wel en de financien ook wel, de ervaring niet.

probleem waar ik tegen aanloop bij het zoeken naar een set zijn alle termen waar ik totaal geen weet van heb.
De pc loopt nu op ene standaard fan, en nu met de warme dagen schakelt hij zich regelmatig uit daar het te warm wordt.
Tevens is het ook een heel gedoe de filter en roosters elke maand weer schoon te moeten maken vanwege de stof
Ik zoek dus een zo onderhoudsvriendelijke en betere manier van koelen.
Vandaar dat ik aan waterkoeling dacht.
Alleen zijn er zo ontzettend veel keuzes.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Volgens mij is het enige kant en klare aan zo'n set dat ze alles al bij elkaar hebben gezet voor je, qua inbouwen is het evenveel/lastig werk.

Die set die je daar hebt is op zich niks mis mee voor een starter setje, maar die pomp schijnt niet de allerbeste te zijn. Als je, zoals je zegt in de toekomst je gpu ook onder water wil zetten zou je dan eig ook voor een andere pomp moeten kijken. Dan kan je t net zo goed meteen goed doen en gelijk een Laing DDC+pomp top halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
http://www.primasanitair....soires-Chroom-435375.html

Slechts € 132

[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 25-04-2011 12:40 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whahaha, te ingewikkeld met instaleren en gebruik, stel je voor ik moet schroeven.
Welke kant van de schroevendraaier moet je gebruiken? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
faust2016 schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:37:
Volgens mij is het enige kant en klare aan zo'n set dat ze alles al bij elkaar hebben gezet voor je, qua inbouwen is het evenveel/lastig werk.

Die set die je daar hebt is op zich niks mis mee voor een starter setje, maar die pomp schijnt niet de allerbeste te zijn. Als je, zoals je zegt in de toekomst je gpu ook onder water wil zetten zou je dan eig ook voor een andere pomp moeten kijken. Dan kan je t net zo goed meteen goed doen en gelijk een Laing DDC+pomp top halen.
Dus de set is goed, alleen de pomp zou een andere effectiever zijn.
kortom dan moet ik elk onderdeeltje van de set los gaan verzamelen en dan met een andere pomp erbij.
Pffffffff, makkelijke van setjes zijn juist dat alles bij elkaar zit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:45:
[...]

Dus de set is goed, alleen de pomp zou een andere effectiever zijn.
kortom dan moet ik elk onderdeeltje van de set los gaan verzamelen en dan met een andere pomp erbij.
Pffffffff, makkelijke van setjes zijn juist dat alles bij elkaar zit ;-)
Ja, dat is misschien wel waar.. En als je zou wel een stuk meer kwijt zijn als het allemaal los gaat halen met een andere pomp.

Voor pomp (MCP355/DDC)/res/rad/blok los alleen al ben je meer kwijt dan voor die hele set samen :p
Nou zijn slangen/fittingen en dat soort zooi allemaal niet zo heel duur, maar t tikt toch aan.

Wat je ook kan doen is wachten totdat er een leuk setje op V&A voorbij komt. Ik heb daar voor 90 euro een setje afgehaald wat me nieuw rond de 200 had gekost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
faust2016 schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:04:
[...]

Ja, dat is misschien wel waar.. En als je zou wel een stuk meer kwijt zijn als het allemaal los gaat halen met een andere pomp.

Voor pomp (MCP355/DDC)/res/rad/blok los alleen al ben je meer kwijt dan voor die hele set samen :p
Nou zijn slangen/fittingen en dat soort zooi allemaal niet zo heel duur, maar t tikt toch aan.

Wat je ook kan doen is wachten totdat er een leuk setje op V&A voorbij komt. Ik heb daar voor 90 euro een setje afgehaald wat me nieuw rond de 200 had gekost..
Dan moet je nog steeds een bepaalde set in gedachte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Hoeft niet per se toch? Je moet wel een beetje een idee hebben van wat je wil hebben, maar maakt het nou echt zoveel uit of bvb als pomp een D5, een DDC of een DDC+ hebt? Voor de meeste mensen niet.

Zo ook met rads. Er zit natuurlijk een verschil tussen een Magicool slim rad en een XSPC RX360. Maar als je nou bijvoorbeeld moet kiezen tussen een EK Coolstream XT 360 en een Swiftecht MCR 320.. Dat verschil is niet zo groot.

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan op wat voorn termijn je je set in huis wil hebben. Als je snel aan de slag wil is moet je natuurlijk nieuw halen. Maar als je zegt ik wil over een maandje alles in huis hebben om eraan te beginnen kun je prima de V&A hier in de gaten houden en zo nu dan wat een onderdeeltje hier en daar alvast binninhalen/setje aanschaffen.

Ik krijg echter de indruk dat je al wel redelijk vastbesloten om een kant en klare set te halen, dus dan mijn suggestie van de dag: http://highflow.nl/waterc...-h20-220-apex-ultima.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
faust2016 schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:35:
Hoeft niet per se toch? Je moet wel een beetje een idee hebben van wat je wil hebben, maar maakt het nou echt zoveel uit of bvb als pomp een D5, een DDC of een DDC+ hebt? Voor de meeste mensen niet.

Zo ook met rads. Er zit natuurlijk een verschil tussen een Magicool slim rad en een XSPC RX360. Maar als je nou bijvoorbeeld moet kiezen tussen een EK Coolstream XT 360 en een Swiftecht MCR 320.. Dat verschil is niet zo groot.

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan op wat voorn termijn je je set in huis wil hebben. Als je snel aan de slag wil is moet je natuurlijk nieuw halen. Maar als je zegt ik wil over een maandje alles in huis hebben om eraan te beginnen kun je prima de V&A hier in de gaten houden en zo nu dan wat een onderdeeltje hier en daar alvast binninhalen/setje aanschaffen.

Ik krijg echter de indruk dat je al wel redelijk vastbesloten om een kant en klare set te halen, dus dan mijn suggestie van de dag: http://highflow.nl/waterc...-h20-220-apex-ultima.html
Dank je wel voor je tip.
Het probleem ligt juist in weten wat je wilt hebben, dat is wat moeilijker als je er geen verstand van heb.
Zoals je praat over Magicool slim rad en een XSPC RX360 denk ik, waar heb je het over 8)7
Vandaar dat ik inderdaad enigzins vast besloten ben voor een kant en klare set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 09:16
Kijk eens even rond in dit topic: [Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes

Daar staan veel tips in. Mocht je er dan niet uitkomen kun je gewoon in dat topic verder posten :)

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.