Toon posts:

MacBook Pro config

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views

Verwijderd

Topicstarter
Hai

Ik wil me morgen een MacBook Pro 15" gaan halen maar ik zit nog te twijfelen tussen de 2.0 en de 2.2 configuratie.

Verschillen die ik direct zie zijn:
-de HDD verschilt 250gb

-de grafische kaart van de 2.0 (AMD Radeon HD 6490M) heeft 256mb dedicated geheugen en die van de 2.2 (AMD Radeon HD 6750M) met 1GB dedi;

-En de processor 2.0 en 2.2

(Hier zit een verschil op van €400 wat wel veel is eigenlijk)

De laptop zal niet dienen voor professioneel gebruik enkel dagdagelijkse dingen zoals internet, films, steam games zoals CSS, skype.. en soms eens photoshop, iwork enz...

Al bedankt voor jullie tijd! ;)

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:57
Als de laptop voornamelijk voor de dagelijkse dingen wordt gebruikt dan zal de 'langzaamste' variant prima voldoen. Aan jou de vraag of je die extra euro's wil uitgeven...

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-01 22:26
Beide kunnen makkelijk doen wat jij wilt.

Je kan ook kijken naar een high res + anti glare scherm (aanrader, spijt dat ik het niet heb) of misschien een ssd, meer geheugen enz enz...

Maar zoals ik al zei, beide kunnen makkelijk de dingen doen die jij wilt.

Verwijderd

Het grootste verschil heb je zelf al aangegeven. De .2Ghz in cpu en de 1GB in videokaart.

Voor de .2 Ghz moet je het niet doen, maar je moet jezelf afvragen heb ik die 1gb nodig? Als het enkel CSS is zou ik er niet zo wakker van liggen, ik kan namelijk met m'n 330M met 256Mb makkelijk WoW op high en SC2 op medium spelen. Uitendelijk is een laptop ook niet echt bedoeld om te gamen.

Nu, als je de eerste variant neemt bespaar je 400 euro, en als ik jou was zou ik dat uitgeven aan een High Ress Anti Glare zoasl Nismod al heeft gezegd. Een SSD hangt er dan weer van af wat je precies nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Een SSD kan ik er later nog inbouwen als ik het goed begrijp? Dus moet de standaard HDD er dan uit?

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:30
Optie 1) de standaard hdd vervangen door een SSD
Optie 2) de optische drive vervangen voor een SSD dmv een optibay (even googlen)

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09-2025
Moeilijke keuze..

Ik ben zelf voor de 15" 2Ghz met high-res gegaan. Ik weet niet of je fanatiek CSS gaat spelen, maar m'n crapbook word al aardig warm met 5minuten EVE-Online. Wil dan ook niet weten hoe warm en luidruchtig hij zou zijn als ik voor de 2,2Ghz HD6750 ging :X Het kan wel daar niet van, maar ik vind het storend.

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik ben zelf voor de 2.2GHz gegaan, omdat ik met een laptop toch wel minstens 3 jaar vooruit wil gaan. En dan vind ik de grafische kaart wel belangrijk worden, ik heb het nu niet gelijk nodig, maar misschien dat ik het in de toekomst wel zal gebruiken. Vandaar dat ik liever voor de beste config ga dat ik kan betalen op dat moment.

En de High Res/Antiglare scherm is voor mij echt ideaal, kan niet meer zonder!

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Uiteindelijk zul je toch zelf te keuze moeten maken, dat kunnen wij niet voor je doen. Je weet zo te zien prima wat de verschillen zijn, dus je mag zelf de afweging maken of je het het geld waard vindt :) Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.