Ethernet poort kapot?

Pagina: 1
Acties:

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-01 13:57
Hallo iedereen,

Vorige week had ik mijn Macbook Pro 2,4 Ghz late 2010 aangesloten op men externe scherm.
Daarbij doe ik altijd gelijk men audio kabel en men ethernetkabel erin.

Alleen deze keer deed de ethernetpoort het niet, hij detecteerde niet dat er een kabel in zat.
Kabel getest met een andere laptop, daar deed internet het gewoon wel!

Apple hardware test gedaan, geen problemen ondervonden..alles deed het gewoon.
Mac OSX opnieuw geïnstalleerd (moest ik toch doen ivm firmware update SSD), had geen effect..

Terugbrengen naar Apple store? hij is 7 maanden oud, dus ze zouden het kosteloos moeten vervangen...
Hoe lang duurt een reparatie?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:26
heb je de standaard (SMC, PRAM, NVRAM) resets gedaan?
Verder antwoorden op je vragen als je alles hebt gereset: ja, ja, geen idee.

Strava

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
heb je na het opnieuw installeren van osx de instellingen van je oude installatie weer geladen? als hier iets mis mee was dan lost een nieuwe installatie het niet op.

Kan je een screenshot maken van de systeemvoorkeuren van het Netwerk en deze hier plaatsen? (Cmd-shift-4, dan spatie, en een "foto" maken van het juiste venster)

voorbeeld: Afbeeldingslocatie: https://photos-4.dropbox.com/i/xl/rgF1nOmGtQdvGaczm3LFcSV8YkBLRHZUN3QAA3meGDY/6468304/1303855200/d8a5739

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Kabel vervangen? Werkt de poort nog op de router met een andere computer of kun je je computer op een andere poort zetten? Zit er niets in de Ethernet poort (vorige week nog iemand gehad die een stukje karton erin had zitten vanuit zijn rugzak)? Werkt je wireless nog? Heb je per ongeluk geen firewall aangezet? Krijg je een IP adres of zegt ie gewoon dat de kabel niet aangesloten is (rood bolletje, geel bolletje of groen bolletje in je System Preferences -> Network)?

Als je verdenkt dat de poort kapot is kun je hem inderdaad terugbrengen of de support bellen (die sturen gratis een doos op). Meestal krijg je een nieuwe machine of gerepareerd systeem binnen de week (of 5-10 werkdagen als er veel feestdagen tussenzitten).

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org