Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Dell Vostro 3750] Laptop scheef?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik heb pas een Dell Vostro 3750 aangeschaft en merkte gisteren een raar probleem op. Als het deksel gesloten is, merk je niets maar als het deksel open staat dan komt het pootje aan de rechtervoorkant van de tafel. Dit neemt toe naarmate het deksel meer en meer open staat. Wanneer het volledig open staat gaapt er toch een ruimte van een goeie halve cm.

Mijn vraag: is dit normaal bij een nieuwe laptop (moet alles nog wat gerodeerd worden?)? En zo nee, zou ik hem dan maar gewoon retour sturen?

Bedankt voor jullie antwoorden. (P.S.: ik heb een draagbare dvd speler waar ik ook dat probleem heb...)

Thx!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:34
Heb je een foto? Ik denk dat je het gewoon retour moet sturen.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Dit klinkt als een tafel die scheef is, de onderkant van de laptop buigt niet, alleen het zwaartepunt veranderd bij het openklappen. Bij dicht heb je aan de achterkant zeker die halve cm over.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Verwijderd

Topicstarter
Foto is een beetje moeilijk daar het echt onder de laptop is.

Het is dus niet zoals een scheve tafel, want wanneer het deksel dicht is staat ie gewoon mooi waterpas op tafel. Het is dus net dat hij zich een beetje scheef trekt wanneer het deksel geopend wordt. Ik denk dat door het deksel te openen er meer kracht gezet wordt op de scharnieren en dat die dan op hun beurt aan het onderste gaan trekken zodat ie scheef komt te staan.

Daarom dat mijn vraag is of dit zichzelf oplost als de scharnieren al wat meer gerodeerd zijn, of dat het echt een constructiefout is?

Thx!

Verwijderd

Het kan best dat er wat mis is, waarom bel je dell niet even op? Met een beetje geluk staat er deze week nog een monteur op de stoep. Met minder geluk moet je hem helaas opsturen.

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
ik vermoed dat de hinges zodanig scheef zitten dat wanneer je m dicht doet die afstand tussen de 2 hinges kleiner word gemaakt door het scheve en dat die daardoor de behuizing warped.

gewoon terug sturen, dit hoort zekerweten niet.

Verwijderd

Topicstarter
@Rin: Ik denk dat je gelijk hebt. Ik merk ook dat het rechtse scharnier een ietsiepietsie scheef staat. De ruimte tussen het scharnier en de achterkant van de laptop wordt over de lengte van het scharnier ongeveer 2 mm groter. Groot genoeg om het met het blote oog te zien. Ik ga zeker contact met hen opnemen, want hier ben ik niet tevreden over.

Nog iets: ik was daarstraks de originele doos gaan zoeken en nu merkte ik dat er aan de kant waar de documenten niet aan vast zitten een scheur in zit. Dit merkte ik niet op toen hij bij mij werd afgeleverd en ik heb dan ook gewoon getekend. Zal toch wel geen problemen opleveren ivm garantie?

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
toen ik mijn dell aangeleverd kreeg jaar geleden zat die ook onder de scheuren enzo, gewoon terug laten sturen toen de pc zelf ook niet in goede staat was.

Verwijderd

Topicstarter
Even een update:

Ik heb ondertussen contact gehad met Dell en ze probeerden mij eerst met een kluitje in het riet te sturen door eerst foto's te laten maken die ik dan moest doormailen enz...

Ze zouden dus toch mijn systeem komen ophalen om het te herstellen, maar....... dat ophalen is dus een ware nachtmerrie bij Dell!!!

Eerst moet je naar Dell bellen en sturen ze iemand om een lege doos af te leveren. Daar zit dan verpakkingsmateriaal in en een blad met nummer naar Duitsland om een afspraak te maken om het pakket op te laten halen. Het bedrijf dat de herstellingen doet is Worldwide TechServices.

Daar dan maar contact mee opgenomen en een datum afgesproken om het pakket af te halen. Op maandag of dinsdag... maar maandag zijn ze niet gekomen en dinsdag ook niet. Dan vandaag maar teruggebeld om te horen dat ik contact moest opnemen met DPD die het vervoer verzorgt. En daar hadden ze dan de melding dat er een chauffeur afwezig was en dat de nieuwe van niets wist.

En zo heb ik voor morgen weer een nieuwe afspraak....en is dit ook de laatste keer dat ik een Dell aanschaf.

Verwijderd

Topicstarter
Laatste update:

Vandaag mijn laptop terug gekregen en het moet gezegd: 't is hersteld! Op het papier wat in de doos zat stond dat de bottom base vervangen is.

Morgen nog even contact opnemen met Dell en proberen mijn garantie met een maand te verlengen aangezien ik de laptop toch wel heel lang ben kwijt geweest.

Grtz!
Pagina: 1