• fer974
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10-2025
Ik heb een philips 5405. Ik zou het geluid hiervan graag over mijn speakers laten lopen. Dus ik heb hem via de digitale coax aangesloten op mijn dac. Alleen nu krijg ik bij Nederland 1, 2 en 3 HD een raar piep geluid te horen. Het geluid van de andere zenders is wel goed. Ik denk dat het komt omdat Ned 1, 2 en 3 in dolby digital uitzenden, en dat mijn dac dat niet aan kan. Is er een mogelijkheid om het geluid van Ned 1, 2 en 3 gewoon in stereo uit te laten zenden. Ik heb al gezocht in de handleiding etc. maar er is zeer weinig te vinden over de digitale audio uitgang.

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-02 11:15
Ik denk dat je TV alleen pass through is en dat je versterker dan het signaal verwerkt. Kan je op je versterker dan niet dolby digital forceren naar stereo?

• fer974
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10-2025
Nee dat kan niet ik gebruik een losse dac en losse versterker. Ik kijk digitale tv van ziggo via de ci+ van de tv. Ik heb al overal lopen zoeken. Ook bij de instellingen van de ci+ etc. Bij mijn ps3 had ik het probleem eerst ook, maar daar kun je gewoon instellen dat je geluid in pcm stereo moet worden doorgegeven.