Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik heb sinds een paar uur problemen met mijn pc.
Mijn pc bestaat uit:
Asus P6T SE
Intel I7 920
3x2gb Crucial
aantal harde schijven
Sapphire radeon HD4890
Zalman 750watt voeding

Hieronder even een korte uitleg:
Na de hele avond gewoon gebruik te hebben gemaakt van mijn computer, wilde mijn vriendin nog even gebruik maken van mijn pc. Komt ze terug met de mededeling dat hij uit stond. Ik wist zeker dat hij nog aan stond toen ik er achter vandaan ging, maar goed ik kan me vergissen. Tevens kwam er een raar geluid uit mijn boxen, dus die had ze maar uitgezet.

Dus ik proberen hem aan te zetten, maar helemaal geen leven te bespeuren, vreemd. Stekker eruit gehaald en er nog eens stevig ingestoken, het zal maar net zo zijn dat die er niet goed in zat, wederom proberen aan te zetten en nog steeds geen leven.

Dan toch maar eens de kast open maken. Na de aan/uit knop op de voeding weer aangezet te hebben, zag ik dat de onboard power button (die normaal continu brand) knipperde. Ik gelijk gegoogled, maar krijg er weinig info op terug. Er wordt van alles gesuggereerd, bios resetten, voeding vervangen, mobo rma, maar niks concreets. Ik heb al geprobeerd de batterij uit het moederbord te halen, hopende dat het resetten van de bios misschien zou helpen, maar dat hielp niet. Nu heb ik geen andere voeding liggen, dus dat heb ik niet geprobeerd.

Nu denk ik zelf eigenlijk ook dat mijn voeding of mijn moederbord de geest heeft gegeven, maar weet dit dus niet zeker. Vreemde is wel dat hij het altijd goed gedaan heeft. Meestal geeft een voeding al vaker problemen/uitval voordat deze echt kapot gaat.

Heeft iemand ervaring met eenzelfde voorval of enig idee wat dit kan zijn/betekenen.
Misschien ook wel handig om te vermelden dat we hier een week terug stroomstoring hebben gehad, zou dat er misschien mee te maken kunnen hebben?

Ik ga morgen in ieder geval de hele pc uit elkaar halen en alleen de essentiële onderdelen aansluiten en dan proberen hem op te starten.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voordat je een andere voeding probeert, trek de stroom er even af en druk de powerbutton 30s in. Probeer dan weer te booten (met zo min mogelijk hardware) en kijk hoever je komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
Ok, zal het proberen.
Geprobeerd, helaas niet de oplossing. :|

[ Voor 54% gewijzigd door navlim op 25-04-2011 11:46 ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Heb je geen ander systeem waar je even een voeding uit kunt lenen? Of iemand in je omgeving waar je er 1 van kunt lenen? Op die manier kan je redelijk snel achterhalen of het aan je voeding ligt.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
Ja, dat ga ik vanavond ook doen. Gelukkig zit er nog garantie op mn voeding, dus mocht hij inderdaad defect zijn is het minder erg.

Heeft iemand trouwens ervaring met de garantie-procedure van Zalman? De webshop waar ik mijn voeding gekocht heb is namelijk failliet dus moet ik de garantie direct bij de fabrikant gaan claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
Probleem opgelost, andere voeding geprobeerd, werkte perfect, dus voeding was defect. Had alleen geen garantie meer, iets met voeding ooit open gemaakt om stofvrij te maken. :9 8)7

Nieuwe voeding besteld en gemonteerd, loopt weer als een zonnetje.

Wat mij betreft mag deze op slot.

Pagina: 1