video-out op HDMI TV, storing

Pagina: 1
Acties:

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:42
Volgende situatie:

Op de HDMI-out van mijn videokaart (MSI R5770 Hawk), heb ik een HDMI kabel van 7,5 meter aangesloten met het idee in de huiskamer op mijn TV een film te kijken of een spelletje te spelen. (Aansturing gebeurt via de Xbox controller, werkt perfect).

Zolang ik stilstaand beeld zie, ziet het er op de TV ook prima uit.

Zodra ik echter een film ga afspelen of een spelletje ga spelen krijg ik een horizontale lijn over het scherm, die langzaam naar beneden loopt. Onder deze lijn bibbert het beeld ook.
Ik heb een video ervan gemaakt, geen super kwaliteit, maar voor het idee.

View My Video

Het maakt ook niet uit of ik mijn desktop naar mijn TV "extend" of "clone/duplicate"

TV is een Philips 32 PFL 7762 D. Dit is een HD ready (720p) scherm.
Ik heb de resolutie en de refreshrate van de extended desktop ook aangepast aan de TV.

Kabel is een high speed HDMI 1.3 kabel van 7,5 meter. Heb ook al een andere kabel van 5 meter geprobeerd, zonder resultaat.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:17

D4NG3R

kiwi

:)

1e wat ik zou zeggen: Test een andere PC/Console/DVD/BD speler op je TV, of test je huidige PC+Kabel op een andere TV/Monitor..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Vimana
Stand-alone Blu-ray speler werkt perfect op beide HDMI poorten van mijn TV.

HDMI kabel vanaf mijn videokaart naar de HDMI poort van mijn monitor geprobeerd, werkt ook perfect.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:17

D4NG3R

kiwi

:)

Al eens een andere mediaspeler geprobeerd? Want ik zie daar het o zo geweldige Windows Mediaplayer in beeld (/sarcasm..)

Probeer VLC eens.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Vimana
Hehe :)
Had inderdaad al VLC geprobeerd, precies hetzelfde. Denk dat het niet zozeer met de mediaplayer te maken heeft. Als ik b.v. Street Fighter speel, krijg ik hetzelfde.

• Vimana
Toch nog een kick van mijn kant. Sommige films speelt ie wel zonder problemen af, anderen weer niet! Heb alleen geen flauw idee wat ik hieruit kan concluderen :(
Pagina: 1