Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Windows Remote Desktop can also be enabled or disabled from the registry. This method is specially useful when you want to enable Remote Desktop remotely. You can connect to the registry of the remote computer through remote registry and make changes accordingly.
To enable Remote Desktop through registry, do the following:
Go to the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlTerminal Server
In the right hand pane, find the key fDenyTSConnections and make the value to 0 to enable Remote Desktop
If you want to enable Network Level Authentication, then do the following:
Go to the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlTerminal ServerWinStationsRDP-Tcp
In the right hand pane, find the key UserAuthentication and change the value to 1.
De tweede setting is oon enkel voor de authenticatie en daarvoor moet al de Remote tab zichtbaar zijn lijkt me. Zonder settings is authenticatie nutteloos...
Akvast een goede eerste poging, maar ik denk echt dat er files missen.
Iemand nog ideeen?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
@TS: Ik heb nu niet veel tijd om het helemaal voor je uit te zoeken, maar als ik google op 'windows rdp download' vind ik wel een aantal dingen. Wellicht dat je het zo kunt vinden
Ik hoopte dat de ontbrekende files terug zetten spontaan de Remote tab terug zou brengen en presto... maar welke files dat zijn weet ik dus niet. Ik hoopte dat iemand hier zou zeggen 'Oh, dat doe je zo ... '.
Ik ga wat proberen: Ik ga een W7 image enkel van zijn RDP strippen en die image vergelijken met het origineel, kijken wat er ontbreekt... meer kan ik niet verzinnen.
(maar eerst effe windows rdp download kijken
Ik heb gevonden dat de Remote Desktop Configuration service niet bestaat, die s er uit gesloopt..
Hoe kan je een service toevoegen??
Dat weet ik, maar je kunt uren blijven zoeken om de missende bestanden weer toe te voegen, terwijl je in een uurtje Windows opnieuw kunt installerenZinu schreef op zondag 24 april 2011 @ 22:28:
@hierboven: Dat vraagt de TS toch niet, hij wil RDP hebben, niet zijn W7 helemaal opnieuw installeren.
Wat zoek je precies eigenlijk? De RDP host, of de RDP cliënt ? (Oftewel, wil je die laptop waar je het in de startpost over hebt bedienen, of met de laptop een andere pc bedienen?)Tijgert schreef op zondag 24 april 2011 @ 23:20:
De RDP client is voor XP, maar ik ga het proberen.
Ik heb gevonden dat de Remote Desktop Configuration service niet bestaat, die s er uit gesloopt..
Hoe kan je een service toevoegen??
Uitstekende vraag, dat had ik even moeten vertellen.. ik wil hem als de HOST, zodat ik er vanaf buiten op kan inloggen en van daaruit bijvoorbeeld andere PC's kan opstarten in het netwerk en downloads instellen.Wat zoek je precies eigenlijk? De RDP host, of de RDP cliënt ?
EDIT: Deze dus:
[ Voor 44% gewijzigd door Zinu op 25-04-2011 00:07 ]
Misschien een domme vraag, maar wat maakt het uit of het 700Mb of 1,4Gb is?Tijgert schreef op maandag 25 april 2011 @ 00:04:
Windows opnieuw installeren gaat wel snel, maar elke andere image die ik kan vinden of zelf maken is minimaal 2x zo groot... ik wil piepklein, Tiny! Dus het liefst een paar files er bij en klaar...
Als je zelf even een image in elkaar draait, dan weet je precies wat er wel en niet inzit. Plus dat je verzekerd bent van eht feit dat er geen rootkit inzit.
En is een alternatief zoals Teamviewer geen idee?Uitstekende vraag, dat had ik even moeten vertellen.. ik wil hem als de HOST, zodat ik er vanaf buiten op kan inloggen en van darauit bijvoorbeeld andere PC's kan opstarten in het netwerk en downloads instellen.
(Ik weet dat dat niet is wat je vraagt, maar het is mogelijk dat je RDP er niet zomaar 'even opzet', namelijk. Zeker gezien je zelf het image niet gemaakt hebt dus niet weet welke andere services en onderdelen er mogelijk uitgesloopt zijn die nodig kunnen zijn).
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 25-04-2011 00:15 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
@Anandus: Het idee was dat het toevoegen misschien makkelijker zou zijn dan dit. Het lijkt idd dat die 700MB de moeite niet waard is, maar het idee was oprecht.
En nee, ik wil alles beheren via RDP en dan geen Teamviewer, Radmin, VNC of welke andere client te hoeven installeren. Ook omdat RDP nou eenmaal minder 'oempf' kost dan bijvoorbeeld VNC en ik van de andere kant van de werled met mijn iPad wil RDP'en...
Ik heb ondertussen wel een textfile gevinden met de changes, dus ik kan alles zelf opnieuw doen... dat lijkt mij nu de weg van de minste weerstand.
Edit: Dus bij deze gooi ik de handdoek in de ring en ga ik zelf wel knutselen.
Maar: welk prgramma is daar het beste voor? nLite of RT7lite (van Rockersteam)?? Of zijn er nog meer?
[ Voor 13% gewijzigd door Tijgert op 25-04-2011 00:41 ]
Natuurlijk is het overigens ook niet de bedoeling dat je hulp vraagt bij een 'niet legaal' verkregen versie van Windows, maar goed...da's beetje overbodig eigenlijk nu je al hebt besloten om die handdoek in de ring te gooien...
Verwijderd
Volgens mij wordt Windows 7 niet ondersteund door nLite.Tijgert schreef op maandag 25 april 2011 @ 00:25:
Maar: welk prgramma is daar het beste voor? nLite of RT7lite (van Rockersteam)?? Of zijn er nog meer?
Volgens mij kun je dan bijvoorbeeld deze tool gebruiken...Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 01:02:
[...]
Volgens mij wordt Windows 7 niet ondersteund door nLite.
Ja ach, dat is een betje een grey area sinds ik wel mijn eigen key gebruik. MS maakt er ook geen echt probleem van dat je images overal kan vinden (zie Rockersteam en hun builds), zolang je geen key's of hacks mee geeft.Natuurlijk is het overigens ook niet de bedoeling dat je hulp vraagt bij een 'niet legaal' verkregen versie van Windows
Ik wacht zelf nu al een tijdje met spanning op v3.0 van RT7Lite...