Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venon2nd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 17:06
Dag mensen,

ik heb een probleem met mijn pc:

Specs:
HP M9180 NL
Intel Core i7 920
6Gb DDR3 geheugen
1000GB WD hdd
2000GB Samsung HDD
ATI HD4870X2
Antec 650Watt voeding
Creative HS1200 wireless headset
Logitech G15 tb
Simpele B110 logitech muis.

Zowel in windows onbelast, als ingame bij bijvoorbeeld COD6 of COD7 merk ik dat het geluid af en toe begint te "kraken" en de computer hapert (qua bediening) ongeveer 1x per minuut. Wat later komt dit "gekraak" wat vaker terug, iedere paar seconden...

Daarna freezed de gehele pc (moet hem uitzetten met de powerbutton) of ik krijg een blauw scherm zonder dump...

"A clock interrupt was not received on a secondary processor within the allocated time interval"

Stop: 0x00000101 (0x0000000000000019, 0x0000000000000000, 0xFFFFF880009B2180, 0x0000000000000004)

Foto van de bluescreen: http://img855.imageshack.us/i/fotomsq.jpg/

Er is een product gekoppeld aan deze post maar ik moet er wel bijzeggen dat het meeste uit het systeem is gehaald, en andere hardware er bij in is gezet...

Ik zit al geruime tijd met dit probleem, en schoof het telkens voor mij uit, want na de reset na de bluescreen komt het probleem die keer niet voor... Als de computer een nacht heeft uitgestaan is de kans groot dat het probleem wél voorkomt. Heb al eens een memtest en HDD test gedraaid zonder resultaat.

Iemand ideeën?

°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Deze stopfout kan veel betekenen. Bekijk de minidumps eens, die geven aan waar de problemen kunnen zitten

http://www.microsoft.com/...ls/Debugging/default.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venon2nd
De bluescreen zegt wel dat hij gegevens verzameld, maar helaas maakt deze geen dumpfile aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-02 09:17

SupremeRick

Muse Fan

hey.. ik heb ook zo'n probleem maar dat is met mijn ram geheugen.. na een complete herstart is het altijd verholpen..

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
venon2nd schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:07:
De bluescreen zegt wel dat hij gegevens verzameld, maar helaas maakt deze geen dumpfile aan...
Ja, dat klopt, daarom moet je de debugging tool downloaden die ik aangaf en dan de minidumps bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venon2nd
Snap ik, heb ik reeds op mn pc staan, echter worden er geen minidumps aangemaakt tijdens deze bluescreen, dus valt deze ook niet te debuggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWouter
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08-2024
Dat had ik ook met mijn PC. Toen heb ik een memtest uitgevoerd, en daar kwam uit dat er niks mis was. Ik heb het toen opgelost door alle RAM instellingen in de bios handmatig in te voeren .i.p.v op auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venon2nd
dat heb ik ook elders op internet gelezen, echter deze optie zit niet in mn bios... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 21:38
Ik ruik een IRQ conflict. Bij mijn desktoppc heb ik dit ook sinds ik een upgrade heb gedaan(mobo cpu mem)
Ik heb zo n 500 euro aan hardware lopen veranderen en het kwam allemaal doordat de moederbord een irq conflict maakte.

Ga naar Start en typ System Information.
Vervolgens naar Hardware Resources > IRQ

Kijk met welke apparaat je geluidskaart zijn IRQ mee shared.
Vervolgens moet je bij apparaatbeheer de juiste apparaat uitschakelen en herstart je pc. Als het goed is dan hapert je geluid niet meer en loopt hij ook niet vast.

Bij mij kwam het door de USB controller een IRQ ging sharen met mijn geluidskaart(Creative XFI en ook onboard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mij lijkt een IRQ conflict ook vermoedelijk de oorzaak want voor zover ik lees beschikt je Creative headset ook over een soort ingebouwde geluidskaart voor 3d effecten en dergelijke. Wat je eens zou kunnen proberen is de onboard geluidskaart op je moederboard uit te schakelen want het zou kunnen zijn dat daar het conflict zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venon2nd
Lastig te vinden...
Wat ik wel zie is:
4 apparaten delen IRQ16
4 apparaten delen IRQ18
5 apparaten delen IRQ19
2 apparaten delen IRQ23

Kan dat wel?