Router met een USB storage port

Pagina: 1
Acties:

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02 12:04
Beste mede-tweakers,

Omdat ik ga samenwonen ben ik op zoek naar een nieuwe router.
De router moet voorzien zijn van een USB poort voor het aansluiten van USB-opslagapparaten.
Ik wil er namelijk mijn 1TB externe HDD op aansluiten zodat via het netwerk bestanden beschikbaar zijn voor iedere computer in huis, zonder dat dan de main pc altijd moet aanstaan.
Ook mag de USB poort over de functionaliteit beschikken voor het delen van een printer, maar dat is geen vereiste.

Verder moet de router beschikken over minimaal 4 ethernet poorten.
En het liefste een 1Gbps router.
Nu gaat mijn voorkeur uit naar een Linksys (Cisco), maar ik heb gehoord dat daar problemen mee zijn icm Ziggo.
Deze problemen kan ik niet bevestigen en ik hoop dan dat dit even opgehelderd kan worden voor mij.

Ook hoop ik dat iemand mij kan adviseren in welke router dan te nemen en welk merk, bijvoorbeeld een Linksys, Netgear of Belkin.

Ik heb zelf ook al gezocht en heb er eigenlijk maar 1 kunnen vinden, namelijk de Linksys WRT160NL, maar het lijkt mij dat er toch meerdere routers zijn die over een USB storage poort beschikken.
En ik weet dan ook niet zeker of deze router een goede keuze is icm Ziggo, daar er mogelijk problemen bestaan met Linksys routers icm ziggo (iets van het om de 2 weken wisselen van IP adres van Ziggo).

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt.

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Verwijderd

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over de problemen tussen Ziggo en Linksys, UPC veranderd ook regelmatig ons IP-Adres, in het ergste geval moet ik even inloggen op de router en op release IP drukken.

Er is wel een ander probleem waar je misschien tegen aan loopt, Linksys heeft nog geen IPv6 competible routers, er komen wel updates voor een aantal routers, alleen is nog niet bekend welke.

Ik weet dat de E4200 van Linksys ook een USB-poort heeft, alleen is hier al van bekend dat hier geen update voor komt om hem compatible te maken met IPv6.

Ook de E3000 heeft een USB-Poort.

Hier een Netgear

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Heeft alles wat je wilt, en dmv ddwrt of anderen kan ie nog veel meer.

Maar wat weerhoud je om even in de PW te kijken? Daar kun je zelfs selecteren op het al dan niet aanwezig zijn van een USB poort.
http://tweakers.net/price...xz_i6d7zFVA2vd7Y933iuu9QQ

• mistervis007
Dank jullie wel voor de reactie :)

@Frostbiter
Dat van IPv6 is inderdaad een goed aandachtspunt!
Dus dan kan ik in principe nu om op safe te spelen beter voor een Netgear gaan.

@DJSmiley
Dank je wel, denk dat er inderdaad wel DD-WRT op komt.
Maar hoe doe ik dat dan in de PW selecteren?
Kan het niet vinden waar ik dat moet selecteren.

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Verwijderd

Ja, ik weet trouwens niet zeker of die Netgear van de link IPv6 ondersteunt, dacht van wel maar staat nu niet bij de specs.

Aangezien je DD-WRT erop wilt, zou ik voor aanschaf even kijken of DD-WRT de router wel ondersteunt.

Wat je misschien beter kan doen is wachten totdat er wat meer IPv6 routers zijn, want ik las laatst ook dat de routers die IPv6 compatible zijn eigenlijk helemaal niet compatible zijn.

En als je voorkeur toch uitgaat naar Linksys, ik denk dat het niet al te lang meer zal duren voordat Cisco met IPv6 routers komt.

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:45
mistervis007 schreef op zondag 24 april 2011 @ 17:43:

Ik heb zelf ook al gezocht en heb er eigenlijk maar 1 kunnen vinden, namelijk de Linksys WRT160NL, maar het lijkt mij dat er toch meerdere routers zijn die over een USB storage poort beschikken.

Groet,

Stephan
ik dacht dat routers tegenwoordig zo ongeveer standaard een USB-poort hadden.... 2 poorten wordt al wat zeldzamer. (geloof dat Belkin er een paar had)
Zelf heb ik de Netgear WNDR3700, alles wat je hebben wilt, plus simultaan dualband, plus IPv6 ondersteuning. (sinds de laatste firmware upgrade)

Je hoeft hier elkaar trouwens niet te groeten onderaan het bericht.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Linksys WRT160n icm Ziggo gaat van een leien dakje kan ik je melden. Gebruik ik hier al een jaar of 2, nooit problemen gehad. Zelfde router icm UPC daarentegen :X
ANyway, wee niet uit mijn hoofd of die linksys IPv6 ondersteunt. Intern netwerk gaat iig wel goed :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

The Eagle schreef op maandag 25 april 2011 @ 11:36:
Linksys WRT160n icm Ziggo gaat van een leien dakje kan ik je melden. Gebruik ik hier al een jaar of 2, nooit problemen gehad. Zelfde router icm UPC daarentegen :X
ANyway, wee niet uit mijn hoofd of die linksys IPv6 ondersteunt. Intern netwerk gaat iig wel goed :)
Zoals ik al in mijn een eerde post zei, Linksys heeft nog geen routers met IPv6 ondersteuning, maar als je echt voorkeur hebt voor Linksys kan je het beste even afwachten, want dat kan nooit al te lang meer duren.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Als je een shortlist hebt, zoek dan ook uit welke snelheden die routers halen over USB. De TP-Link 1043 haalt hier +/- 1,7 megabyte/sec over USB (en soms valt de internetverbinding weg tijdens het gebruik van USB), dus geduld is vereist.

[ Voor 8% gewijzigd door schaduw op 25-04-2011 18:31 ]

Verwijderd

fon heeft de fonera 2.0n die storagen , 3g, printing, webcam, audio (mpd) , ... enzo aanbied
snelheid is net voldoende om filmpĵe te zien; best geen ntfs formateren want ntfs-3g zuigt

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-02 15:35

eagle00789

Est. November 2005

Linksys (cisco) E4200 met DD-WRT heeft IPv6. Heb het hier zelf lopen....

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
D-link Dir-855 heeft ook een USB poort. Snelheid heb ik geen idee van, ik heb er een printer aan hangen ;)

Desktop | Server | Laptop

• mistervis007
Dank je wel voor de replays allemaal :)
Was even een paar dagen weg, maar ga me morgen eens even in jullie tips verdiepen.

Pagina: 1