Savage2000 drivers nodig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 23:59
Beste medetweakers

Ik weet het: het is een erg oud kaartje. De enige drivers die ik kan vinden ervoor zijn niet geschikt voor XP. Ik ben een "ouderwetse" gamebak aan het maken, momenteel zit er een TNT2M64 in, maar ik wil upgraden naar de Savage2000 (sneller geheugen). ik heb gelezen in diverse (oude) forums dat er een tweaked driver bestaat voor XP, maar die links lopen allemaal dood. Ik kan er dus geen driver voor vinden. Ik heb al op 2 driver CD's gekeken, (ruim 6GB aan driver packs) maar daar staat ie ook al niet tussen. ik zou het jammer vinden als ik het kaartje niet zou kunnen gebruiken ookal is tie al erg oud.
kan iemand mij hiermee helpen?
Het is een kaartje van Inno3D overigens, met een actieve koeler.

[ Voor 4% gewijzigd door MineTurtle op 24-04-2011 15:57 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Waarom probeer je hem onder Windows XP te gebruiken dan? Installeer dan Win2000 of 98 als je oude spelletjes wilt gaan spelen.

1e link op google? http://drivers.softpedia....P-Bus-Version-95116.shtml

http://www.google.nl/sear...ell=1&fp=a0badd91efb8c1ae

[ Voor 60% gewijzigd door D4NG3R op 24-04-2011 15:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
Daar heb je eigenlijk wel een punt ja... De reden dat ik XP wil gebruiken is gewoon omdt het 1 al geïnstalleerd staat 2. pctje is snel genoeg voor XP (sempron 2GHz, 512MB RAM) 3. ik vind het handig dat XP de hardware automatisch detecteerd ;)

Ik weet dat het misschien wel beter is om een oude versie te gaan gebruiken hiervoor, maar ik blijf toch liever met XP werken op dit systeempje...

Edit: bij die link dan moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren heb ik al geprobeerd ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MineTurtle op 24-04-2011 16:02 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

http://www.s3graphics.com/en/drivers/legacy.aspx

http://www.s3graphics.com...acy_software_archive.aspx

Lijkt erop dat er gewoonweg geen XP drivers voor zijn.. Zelfs de officiële site heeft er geen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
Ja dan had ik het toch goed. jammer. denk dat ik dan toch maar me TNT2 M64 zal blijven gebruiken.
Voor de moderne spellen heb ik toch me gamepc, zo erg is dat niet.
iig. Thnx voor je hulp. kan denk ik een slotje op.
BTW dat kaartje is altijd nog leuk als BBQ met 30volt 40 amperé erop ;w

Edit: hij heeft goed gefikt. ff een raam openzette :P ik heb gewoon de VRM van de GPU uitgeschakeld, en rechtstreeks 12 volt uit de voeding eroverheen gegooid. IK KREEG EEN HALVE SECONDE NOG BEELD!!! daarna ging het FLITS!! toch nog plezier van gehad van da goede ouwe kaart je (6)

[ Voor 55% gewijzigd door MineTurtle op 24-04-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SVGPC schreef op zondag 24 april 2011 @ 16:00:
Daar heb je eigenlijk wel een punt ja... De reden dat ik XP wil gebruiken is gewoon omdt het 1 al geïnstalleerd staat
Non-argument, jij wilt een heel afwijkende toepassing (retrogaming), dan is "wat er gewoon opstaat" zelden de beste keuze
2. pctje is snel genoeg voor XP (sempron 2GHz, 512MB RAM)
512MB RAM vind ik anders nogal aan de krappe kant voor XP + apps. Het draait wel, maar soepel is anders.
3. ik vind het handig dat XP de hardware automatisch detecteerd ;)
Eh, MS introduceerde Plug & Play bij Windows 95. Als je een nieuw apparaat installeert en de PC opstart vindt ook pakweg Windows 98SE netjes een apparaat en kun je de drivers ervoor installeren.
Ik weet dat het misschien wel beter is om een oude versie te gaan gebruiken hiervoor, maar ik blijf toch liever met XP werken op dit systeempje...
Jij je zin, maar bedenk ook dat je soms juist bij dit soort oude games tegen flinke beperkingen aanloopt in XP. Destijds moest je sowieso meer moeite doen dan nu om dingen draaiend te krijgen, te denken dat je zonder enige inspanning met een nieuwer OS alles aan de praat krijgt is ronduit onrealistisch.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Waarom speciaal een extra pc inrichten voor oude games te spelen als ik vragen mag?

Dosbox installeren op je pc en gaan zou ik zeggen. Ik ben nog geen games tegen gekomen die daar niet op werken eerlijk gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Altijd lekker, iemand die om advies vraagt en vervolgens toch eigenwijs doet wat hij/zij zelf wil. Ik sluit mij aan bij zo'n beetje alle eerder genoemde oplossingen. Doe een installatie van win2000 of win98, dat zal de pc sowieso al een stuk retro geschikter maken. Zeker ivm met die drivers en het toch ietwat beperkte geheugen voor XP... wat wel weer ruim voldoende is voor win2000. Er staat je ook niets in de weg om een dualboot te realiseren toch? Dus gewoon een ander OS naast XP draaien...

Of zoals vosss adviseert, dosbox oid draaien... alhoewel dosbox ook niet altijd vlekkeloos werkt, ik heb nog wel wat oude progs en games die dosbox genadeloos laten crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
ik wil gewoon een pctje simpelweg om oude spellen op te spelen. Het forum dat ik had geopend ging er gewoon om dat ik videokaart drivers zocht. Het gaat nu wel erg off-topic worden vind ik. bedankt voor de moeite, jammer dat het niet gelukt is. Kaart is nu weggefikt zoals al eerder beschreven.
Jullie hebben gelijk, ik ben nou eenmaal gewoon stronteigenwijs. ik vroeg jullie ook niet om advies over de computer, maar zocht drivers voor de videokaart, omdat ik deze zelf al niet kon vinden (voor XP dan). Het is nu dus niet meer nodig. Ik had er overigens al Dosbox op staan.
overigens had ik al eerder gemeld dat hier een slotje op kon.

[ Voor 43% gewijzigd door MineTurtle op 25-04-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SVGPC, GoT is geen helpdesk waar je een ticket kunt dumpen en vervolgens verwachten dat wij zonder mee te denken jou van exact het antwoord wat je wilt voorzien. Daarvoor kun je de helpdesk van de fabrikant bellen veel succes bij S3.... Hier denken we met je mee en discussieren we over het onderwerp wat je aanhaalt.

Het is ook niet aan jou of er een slotje op gaat. Wederom, het is hier geen helpdesk. Enige reden voor een slotje is als iemand zich totaal niet aan de regels houdt. Stronteigenwijs zijn siert je niet, maar is geen reden voor een slotje. Allicht dat anderen in de toekomst nog wat hebben aan het advies in dit topic en/of dat we gewoon verder willen discussieren over retrogaming met een Savage 2000 ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
On topic:
Mijn advies is dat kaartje te dumpen. Ik ben er zelf een paar jaar geleden ook mee bezig geweest toen ik met een systeem zat met die videokaart. Het resultaat was bedroevend, geen drivers te vinden. Jammer, omdat die chip volgens mij in zijn tijd (1999) bijna op het niveau van een GeForce 256 zat.
Wikipedia: S3 Savage

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 25-04-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De Savage 2000 zat op papier op het niveau van de Gf256, maar daar hield het helaas ook op...

S3 had hardware T&L beloofd (net zoals nVidia met de Gf256), maar bij release bleek dat HW T&L uitstond in de drivers. Vervolgens hebben wat hobbyisten het enabled en wat bleek: reden dat het uitgeschakeld was, was dat het gewoon niet werkte.

Enige grote innovatie wat overeind bleef was de zogeheten S3 Texture Compression (S3TC), waarmee veel grotere textures mogelijk waren. Unreal-fans herinneren zich de S3TC Metal-patch :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:27
Kan je maar 1 advies geven: Installeer Windows 98SE. Die kaart is hopeloos met Win2K/XP. De XP drivers zijn niet meer dan drivers voor Windows 2000 die aangepast zijn zodat ze ook op XP werken, maar enige ondersteuning voor 3D hoef je niet echt op te rekenen dan. Verder heb je op Windows 98 de S3 MeTaL API, de reden om zo'n kaart te kopen: 130fps uit een duron 800 stampen in Unreal Tournament op 1280x1024x32 terwijl Geforce256 gebruikers het met Direct3D of OpenGL moeten doen met een derde daarvan.

Ik wil evt mijn tweakdriver nog wel even voor je uit de archieven halen. Laatse versie was 3.30 beta4 (jgc330b4.exe). Hier en daar nog wat hits op google, maar daar houdt het wel mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02

Nemesizz

Untouchable

_JGC_ schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:59:
Kan je maar 1 advies geven: Installeer Windows 98SE. Die kaart is hopeloos met Win2K/XP. De XP drivers zijn niet meer dan drivers voor Windows 2000 die aangepast zijn zodat ze ook op XP werken, maar enige ondersteuning voor 3D hoef je niet echt op te rekenen dan. Verder heb je op Windows 98 de S3 MeTaL API, de reden om zo'n kaart te kopen: 130fps uit een duron 800 stampen in Unreal Tournament op 1280x1024x32 terwijl Geforce256 gebruikers het met Direct3D of OpenGL moeten doen met een derde daarvan.

Ik wil evt mijn tweakdriver nog wel even voor je uit de archieven halen. Laatse versie was 3.30 beta4 (jgc330b4.exe). Hier en daar nog wat hits op google, maar daar houdt het wel mee op.
Volgens mij heeft ie z'n kaart al opgeblazen, heeft weinig nut meer dan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Lees het net ja. Jammer van zo'n stukje historie. De mijne leeft nog steeds, evenals een oude Savage4. Die laatste heeft hier en daar nog wel wat artifacts vanwege het veelvuldig overclocken (8ns geheugen dat op 110MHz geklokt is gaat na een jaartje op 155MHz lopen wel kapot), maar dat boeit niet zoveel.

Zonde dat je 12V in die kaart gerost hebt, je had ook met een weerstandje de spanning op kunnen voeren en kijken tot hoever je komt met overclocken voordat ie vastloopt en/of doorfikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
Ik heb nog een S3 Savage4 PRO on-board gevonden (staat zo op de chip ;)) met 8MB StarRam geheugen, van Butterfly. Welk tooltje zou ik het beste kunnen gebruiken om dit ding mee over te clocken? lukt dat met Rivatuner? of moet ik PowerStrip gebruiken? (kan ik niet mee uit de voeten)

Zodra ik een keertje tijd heb, zal ik gaan kijken of dat ik hem kan overclocken.
Ditmaal zit er een veldeffect transistor op (IRFZ24N), ik zal er ff de datasheet van opzoeken, zodat ik het voltage (ditmaal lichtelijk :) ) kan verhogen. Natuurlijk eerst een grotere koelblok erop mounten, en dan clocken maar!

Over de Savage2000: ik heb nu idd spijt dat ik hem met opzet heb opgeblazen. Was toch leuk geweest om mee te experimenteren.
Overigens wil ik nogmaals mijn excuses aanbieden voor mijn nogal aggresieve taalgebruik een paar dagen geleden.

[ Voor 16% gewijzigd door MineTurtle op 27-04-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Yay, de 8MB versie van het kaartje dat ik ook had destijds (ook butterfly dus). AFAIK heeft de 8MB versie ook een 64bit geheugenbus net zoals de 32MB versie. De 16MB versies zijn slechts 32bit en leggen het af tegen een TNT2 M64.
Dingen die je hardwarematig kunt tweaken aan dat ding:
- voltmod met weerstandje, moet je datasheet even opzoeken
- RFI mod, die butterfly kaartjes zijn nou niet bijster bijzonder qua beeldkwaliteit, RFI mod werkt hetzelfde als op Geforce2MX en Kyro2 kaartjes uit die tijd

Verder, wederom, installeer Windows 98. Onder elk ander OS kan je geen S3 Savage kaarten overclocken. Zoek mijn tweakdriver erbij, daar zit S3Tweak in, daarmee kan je overclocken. Ik gok dat je ergens rond de 145MHz uitkomt voor zowel ECLK als MCLK. Standaard draait dit kaartje op 110 ECLK met 125 MCLK. Ik heb bij mijn Savage4 eigenlijk nooit een voltmod geprobeerd, wel een socket7 cooler gemonteerd destijds, maar verder dan 145MHz ECLK kwam ik niet.

Oh trouwens, voordat je die kaart in een modern moederbord met AGP8X slot prakt: pas op dat die kaart alleen 3.3V aan kan. Ik geloof dat Diamond net als op de Viper 2 nog jumpers had om met 1.5V te werken, maar andere fabrikanten hebben dat over het algemeen niet. De meeste AGP8X moederborden overleven een 3.3V videokaart niet.

[ Voor 14% gewijzigd door _JGC_ op 27-04-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
Ok, thnx voor de tip. Met de koeling zal het denk ik wel wat krappie an worden, aangezien er net vlak boven de GPU een crystal in de weg zit. http://img692.imageshack.us/i/savage4.jpg/ Zonder extra koeling zal ik den ik niet ver komen. de koelblok an ik ook niet naar onderen verplaatsen, dan zit ik meteen tegen het AGP slot aan...ik zal ff op zolder zoeken naar een koelblokje (bananendoos vol :P) en dan kijk ik wel of i die erop krijg gemount.

Edit: het zal niet gaan lukken ben ik bang. ik heb geen moederbordje meer liggen waar dat kaartje in kan. : :F jammer

[ Voor 52% gewijzigd door MineTurtle op 27-04-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Koeling was op zich geen issue bij dat kaartje. De standaardkoeler zit gewoon met dubbelzijdige tape vastgeplakt. Als je die eraf draait en met warmtegeleidende lijm aan de slag gaat koelt ie al veel beter. Desondanks heb ik er nooit meer uit kunnen halen dan met de standaard koeling. Overigens helpt een casefan of een actieve fan op dat blok zetten ook al redelijk.

Ik zie op jouw plaatje maar 2 geheugenchips, dus die is ook 32bit, net zoals de 16MB versie. De 64bit versie benut alle geheugenkanalen met 4 chips. Sommige 8MB kaartjes hebben 4 chips, jouw kaart dus niet. Op zich boeit het niet dat je kaartje slechts een 32bit bus heeft, bij de Savage4 is de geheugenbus een dusdanige beperking dat zelfs systeemgeheugen lenen via AGP DME sneller is dan lokaal geheugen op het kaartje aanspreken. Het is dan ook niet voor niks dat mijn tweakdriver die instelling destijds ook forceerde. Enige wat achteruit ging was 3DMark, maar dat was in die tijd al geen representatieve benchmark op non-nVidia hardware.

Overigens mag je nog blij zijn dat het fysiek niet past, mijn Savage4 kaartje heeft wel 2 sneetjes in de kaart zitten waardoor je gewoon ongestoord moederborden op kunt blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
savage2000!! de laatste stuiptrekking van het orginele s3 graphics inc. Permanent broken T&L unit, en lage coreclock door slechte yields :D. Diamond multimedia (voor zover ik weet de enige producent van savage2000 kaarten) is er vlak daarna ook mee opgehouden. Leuk stukje nostalgie. Ik heb zelf alleen de orginele savage3d gehad in de vorm van een kaartje met 8mb van gainward. Je kunt er vanuit gaan dat er niet veel rek zit in de savage4 qua core en memclocks door gebrek aan actieve koeling en vaak cheapass kaartjes met low-range geheugenchips. unreal is voor zover ik weet ook 1 van de weinige games die echt lekker draait aangezien de meeste direct3d games graphics glitches vertoonden. De drivers zijn tot heden (nu onderdeel van VIA) beroerd gebleven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Wat die drivers betreft is er nog altijd weinig veranderd. Een bekende tweaker op dit forum heeft destijds met veel moeite een Club 3D kaartje met S3 DeltaChrome weten te bemachtigen. Niet makkelijk, want de Nederlandse consument wil alleen maar Radeon en Geforce en dus is er niemand die S3 verkoopt.
Na enig testen bleek dat de drivers net zo triest waren als de Savage2000, de hardware videoversnelling was net zoals TnL op de Savage2000 niet aanwezig in de drivers en de beeldkwaliteit was in vergelijking met de Savage2000 om te huilen (op de Matrox G550 na is de Diamond Viper 2 bij mij nog altijd de beste kaart qua analoge beeldkwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
Klopt _JGC_ ik heb ook de kaart met 4 geheugenchips, alleen heb ik hier geen afbeelding van kunnen vinden ;)
Maar het crystal zit wel op dezelfde plek in de weg, als op de afbeelding die ik had gepost. de enige kant die ik op kan voor een grotere koelblok is naar rechts. ik heb hier nog een 2CM(!) fan liggen, die ik er misschien op zou kunnen zetten. nogmaals; ik vind het jammer dat ik momenteel geen moederbord heb waar tie op kan.

Ik had eerst oook nog een Diamond speedstar A90 liggen met 16B aan boord, maar ik kan die nu even zo vlug niet vinden... ik zal misschien nog wel even gaan zoeken wanneer ik niets te doen heb (heel de zolder overhoop halen ;))

Edit: ik heb nog een ander S3 kaartje gevonden: een Diamond Stealth 3D 2000 PRO, met 4MB videogeheugen, PCI. ik heb hier ook al wel eens Unreal Tournament op gedraaid, wrs. in software acceleratie. valt hier nog iets leuks mee te doen denken jullie? wederom weinig ruimte voor een koelblok, condensatortjes zitten in de weg. maar er past er wel een op... http://t3.gstatic.com/ima...LXZBJvS8yYAqudiif1PC6cGPw
(S3 Virge/DX

[ Voor 50% gewijzigd door MineTurtle op 28-04-2011 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
S3 Virge was leuk in zijn tijd met 2D en een paar spelletjes die speciaal voor de S3D engine geschreven waren, maar verder staat dat ding bekend als graphics decelerator. Software rendering is gewoon sneller.

Die Speedstar A90 is gewoon een 16MB Savage4 met 32bit geheugeninterface (2 chips). Die kaart past fysiek wel in je slot, maar je moet wel de jumpers plaatsen. Dan nog is het even de vraag of je niet je moederbord uitfikt, aangezien de Savage4 op 3.3V werkt. Ik heb dat jumpersysteem van Diamond nog nooit goed onderzocht, maar als Diamond extra hardware op die kaart zet om toch 1.5V te ondersteunen kan het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
ha ok dan, dat dacht ik eigenlijk al wel (oud model). Ik zit nu op me werk, ik zal vanavond misschien nog eens de zolder overhoop gaan gooien op zoek naart dat ding. Het zijn idd wel leuke dingen. Ik zit overigens te denken om bij de kringloop te gaan kijken voor een (of 2 :D) voodoo accelerator kaartjes. leuk om dar mee te experimanteren. Moet ik dan als primaire kaart een bepaald type hebben, of werkt ieder kaartje daarmee samen? (weinig geen ervaring met die 3dfx SLI kaartjes) ik heb ooit een voodoo 3 gehad, maar verder nog niet echt ervaring met 3dfx.

Edit: heb heel de zolder overhoop gehaald, maar de speedstar A90 niet gevonden. nog wel een hele berg andere zooi aan videokaartjes, o.a. een paar matrox kaartjes (G200 8MB, G400 16MB, G450 32MB ( 1 kapotte vga aansluiting, niet meer bruikbaar dus) en G550 32MB (DVI+VGA) hier valt denk ik ook maar weinig mee te doen ben ik bang. heb zelfs nog een 1MB kaartje gevonden van Cirrus logic :P kan ik direct in de kliko pleuren :P

[ Voor 27% gewijzigd door MineTurtle op 28-04-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
de voodoo2 kaartjes werken met iedere standaard videokaart. draai ze zelf nog in een amd k6-3+ bak icbm. een geforce2 ultra. Dat ding word echt gloeiend heet bij normaal gebruik btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
OK, dan ga ik dat proberen. ik heb nu in die oldschool gamebak een Gefroce 2GTS gezet (ASUS V7700Deluxe, met 3dbril aansluiting. hbe alleen geen 3dbril ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
Dat gaat sowiezo niet werken als je een LCD monitor gebruikt, en qua CRT moet je er 1 hebben met minimaal 120hz refreshrate op 1024x768 ofzo om het een beetje draaglijk te maken. High end CRT's met 160-180hz frequentie zijn wel een must met shutter glasses eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

offtopic:
[quote]_JGC_ schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:10:
Wat die drivers betreft is er nog altijd weinig veranderd. Een bekende tweaker op dit forum heeft destijds met veel moeite een Club 3D kaartje met S3 DeltaChrome weten te bemachtigen. Niet makkelijk, want de Nederlandse consument wil alleen maar Radeon en Geforce en dus is er niemand die S3 verkoopt.
Na enig testen bleek dat de drivers net zo triest waren als de Savage2000, de hardware videoversnelling was net zoals TnL op de Savage2000 niet aanwezig in de drivers en de beeldkwaliteit was in vergelijking met de Savage2000 om te huilen (op de Matrox G550 na is de Diamond Viper 2 bij mij nog altijd de beste kaart qua analoge beeldkwaliteit).
[/quote]
Hehe, die kaart heb ik overgenomen en ligt nu zeker al twee jaar in een doos op zolder te niksen. Helaas kan ik er niet veel zinnigers voor verzinnen :'(
SVGPC schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:05:
ha ok dan, dat dacht ik eigenlijk al wel (oud model). Ik zit nu op me werk, ik zal vanavond misschien nog eens de zolder overhoop gaan gooien op zoek naart dat ding. Het zijn idd wel leuke dingen. Ik zit overigens te denken om bij de kringloop te gaan kijken voor een (of 2 :D) voodoo accelerator kaartjes. leuk om dar mee te experimanteren. Moet ik dan als primaire kaart een bepaald type hebben, of werkt ieder kaartje daarmee samen? (weinig geen ervaring met die 3dfx SLI kaartjes) ik heb ooit een voodoo 3 gehad, maar verder nog niet echt ervaring met 3dfx.

Edit: heb heel de zolder overhoop gehaald, maar de speedstar A90 niet gevonden. nog wel een hele berg andere zooi aan videokaartjes, o.a. een paar matrox kaartjes (G200 8MB, G400 16MB, G450 32MB ( 1 kapotte vga aansluiting, niet meer bruikbaar dus) en G550 32MB (DVI+VGA) hier valt denk ik ook maar weinig mee te doen ben ik bang. heb zelfs nog een 1MB kaartje gevonden van Cirrus logic :P kan ik direct in de kliko pleuren :P
Doe dat niet :o - zo'n doodsimpele PCI kaart is juist erg handig voor troubleshooting als een PCI niet wil booten. Die Cirrus Logic kaart (GD5434 zeker?) kan zelfs in een Sandy Bridge systeem nog de BIOS POST verzorgen en daarmee aantonen of een bootprobleem aan VGA ligt of niet.

* dion_b heeft voor dat doel een S3 Virge DX uit ongeveer dezelfde tijd liggen

Mbt Voodoo2 en primaire kaart - het maakt inderdaad bijna niets uit. Zelf gaf ik de voorkeur aan een combo met een Matrox kaart (bijvoorbeeld de G550 die je hebt liggen) omdat de loopthrough van Voodoo je VGA beeldkwaliteit iets verlaagde; met een dualhead G400/450/550 zou je de ene head richting Voodoo kunnen leiden en de andere direct naar monitor.

Maar goed, dat zou alleen belangrijk zijn als je dit als serieuze werkPC wil gebruiken. Als je gewoon oude games wilt spelen is een Gf2GTS een prima keuze.

Trouwens, er zijn itt de Savage 2000 redelijke Win2K/XP drivers voor de Voodoo2 - hier vind je bovenaan de Win2K reference drivers, maar eronder ook gehackte/doorontwikkelde drivers die door de community geschreven zijn na de ondergang van 3dfx. FastVoodoo2 XP V4.0 Gold Edition wordt doorgaans gezien als de beste driver voor XP. Hier is XP blijven gebruiken dus wel een prima optie. Dat gezegd, ik blijf erbij dat Win98SE een betere keuze is, zowel uit oogpunt van performance, als game compatibility, als gewoon authenticiteit. Als je daarvoor gaat is de FastVoodoo2 V4.6 (op dezelfde site te vinden) allicht de beste driverkeuze.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06
kdenk dat je hiermee wel uit de voeten komt:

http://85.149.148.66/www....9.21.01b-5.12.01.9011.rar

Linkje werkt en de drivers zijn goed.

who put a "stop payment" on my reality check

Pagina: 1