Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

progje dat settings van veel sw kan overzetten naar nwe pc ?

Pagina: 1
Acties:

• pienkvino
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-03-2023
Vrolijk pasen !

Ik ben op zoek naar een programma dat u een lijst toont van alle gevonden software op uw pc.
Daarvan kopieert hij de instellingen (welke werkbalken, knoppen, custom dictionary, shortcuts,...) om ze
later terug te plaatsen.
Dat is bvb handig bij een herinstallatie (waarbij dezelfde sw ook geinstalleerd is) of bij teveel gepruts...

Dus zo'n beetje als Ccleaner, maar ipv te cleanen instellingen opslaan.
Of zoals de Windows migration tool voor andere software.

Alvast bedankt !

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:54
Al zou je al zo'n programma vinden dan nog zit je met het probleem dat bij een herinstallatie je toch eerst alle corresponderende programma's moet installeren. Als je dat niet doet, zullen heel instellingen niet werken.

De beste oplossing is het maken van een image. Als je persé alle instellingen (+ programma's) wilt behouden zul je die toch bij elkaar op de C-schijf moeten plaatsen.

Dit heb ik zelf ook gedaan, omdat ik een SSD gebruik, wil ik mijn programma's daar ook op staan hebben. In combinatie met Windows levert dit zo'n 40GB aan data op. Met zowel de (gratis versie) van Macrium Reflect en Norton Ghost maak ik daar een image van en zet deze beide op zowel een andere partitie als op de externe schijf.

Ik heb tot dusver 1x een Windows crash gehad (niet te fixen BSOD) door een reg defragger te gebruiken (niet weer doen dus). Windows wou niet meer starten. 10 minuten later had ik met mijn backup Windows er weer staan, inclusief alle programma's en alle instellingen. :)

Mijn YouTube Channel