• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Hallo iedereen.

Vandaag was ik lekker wat muziek aan het luisteren en chatten op mijn desktop PC, en ik sloot mijn mp3 speler aan om wat liedjes erop te zetten. Direct na het aansluiten van het kabeltje viel de verlichting en LCD van mijn Logitech G15 toetsebord uit en verscheen er op het scherm "USB-Apparaat wordt niet herkend"... Ook het geluid viel uit en mijn muis deed het ook niet meer want deze was aangesloten op de USB HUB van het toetsenbord.
Ik dus mijn PC herstart met de knop en wederom deed mijn toetsenbord en muis niks meer. Heb nog geprobeerd om mijn muis (ik heb er 2 getest) op de front poort aan te sluiten zonder resultaat. Het lampje gaat branden (dus er is power) maar ik kon ze niet bewegen.
Dit vond ik toch wel vreemd dus heb ik even het moederbord ontladen door de voeding uit te zetten en 30s de powerbutton ingedrukt te houden. Mijn muis en toetsenbord werken terug, en ook de sound doet het weer.

Zou het kunnen dat er iets beschadigd is, en zou dit komen door statische elektriciteit ?
Dat lijkt mij de enige manier om dit te verklaren...

Specs :
Asrock P45TurboTwins2000
Intel Core Quad Q8200 @2.4 Ghz
EVGA GTX260 Core 216
4 Gb DDR 2 RAM
Windows 7 Home Premium
600 W PSU

Android developer & dürüm-liefhebber

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Nope, er is gewoon iets fout gegaan (driver conflict waarschijnlijk), en als ik het zo lees, is het weer in orde.

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Zorgt een driver probleem ervoor dat al je USB-apparaten en onboard geluidskaart stoppen met werken, zelfs in je BIOS, totdat je je mobo ontlaadt ? Lijkt me sterk.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:03

Quad

Doof

Het lijkt erop dat je USB en audio controller een optater hebben gehad.
Is geen driver probleem, dat lijkt mij duidelijk.

Let erop dat je USB geen contact maakt met je kast oid..

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Nee, er is gewoon een fout geweest in een root hub die daarom uitgezet is. Misschien overcurrent condition, ik weet het niet (ik heb niet in je logboeken gekeken; en jij trouwens ook niet zo te lezen - zo moeilijk is het toch niet? en de fouten staan daar gewoon beschreven hoor).

USB hub resetten (cold boot) verhelpt dat.

Zou ook kunnen dat USB + Audio op gedeeld kanaal zitten of zelfde IRQ hebben en hele ding gedisabeld is. (wat na cold boot ook reset)

[ Voor 17% gewijzigd door johnkeates op 24-04-2011 16:10 ]

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Ik heb 2x een cold boot gedaan (PC helemaal uit) en dat hielp niet. Stekker eruit en knop 30s indrukken wel.
Naja, hopen dat er niks beschadigd is en dat het niet weer gebeurt zeker ? :?

Pagina: 1