Beste mensen,
Ik heb jullie mening nodig. Ik ben namelijk een website aan het maken waar gebruikers verschillende wallpapers kunnen downloaden. Nu zitten er bij deze wallpapers ook trefwoorden. Nu kan dat er zo uit zien:
Tabel wallpaper:
Tabel wallpaper_trefwoord:
Hier is zijn de twee wallpaper_id's gelinkt aan elkaar.
Nu vraag ik mezelf af of dit wel de optimale manier is omdat ik dus dubbele woorden in de wallpaper_trefwoord tabel kan krijgen. Immers voor elk nieuw wallpaper maakt hij een nieuw trefwoord aan in de wallpaper_trefwoord tabel. En als er twee wallpapers zijn die over honden gaan dan zal dus twee keer het woord hond voorkomen.
Nu had ik het idee om een koppeltabel te maken:
Tabel wallpaper:
Tabel wallpaper_koppel:
Nu wil ik echter ook de Engelse vertaling van elk trefwoord opslaan zodat ook in het Engels gezocht kan worden.
Vraag 1:
Is het koppel tabel idee een goed idee of kan ik het beter bij het oude laten?
Vraag 2:
Hoe kan ik het beste de Engelse trefwoorden implementeren?
edit:
- Sorry net in de verkeerde afdeling geplaats.
- Vrolijk pasen!
Ik heb jullie mening nodig. Ik ben namelijk een website aan het maken waar gebruikers verschillende wallpapers kunnen downloaden. Nu zitten er bij deze wallpapers ook trefwoorden. Nu kan dat er zo uit zien:
Tabel wallpaper:
code:
1
2
3
4
| wallpaper_id wallpaper_locatie wallpaper_hoogte wallpaper_breedte |
code:
1
2
| wallpaper_id wallpaper_trefwoord |
Hier is zijn de twee wallpaper_id's gelinkt aan elkaar.
Nu vraag ik mezelf af of dit wel de optimale manier is omdat ik dus dubbele woorden in de wallpaper_trefwoord tabel kan krijgen. Immers voor elk nieuw wallpaper maakt hij een nieuw trefwoord aan in de wallpaper_trefwoord tabel. En als er twee wallpapers zijn die over honden gaan dan zal dus twee keer het woord hond voorkomen.
Nu had ik het idee om een koppeltabel te maken:
Tabel wallpaper:
code:
1
2
3
4
| wallpaper_id wallpaper_locatie wallpaper_hoogte wallpaper_breedte |
Tabel wallpaper_koppel:
code:
1
2
| wallpaper_id wallpaper_trefwoord_id |
code:
1
2
| wallpaper_trefwoord_id wallpaper_trefwoord |
Nu wil ik echter ook de Engelse vertaling van elk trefwoord opslaan zodat ook in het Engels gezocht kan worden.
Vraag 1:
Is het koppel tabel idee een goed idee of kan ik het beter bij het oude laten?
Vraag 2:
Hoe kan ik het beste de Engelse trefwoorden implementeren?
edit:
- Sorry net in de verkeerde afdeling geplaats.
- Vrolijk pasen!