Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 18:31
Hallo,

Ik heb een Philips Led tv (7605) met een Ziggo CI+ module. Wanneer ik bijvoorbeeld voetbal in HD kijk (ned123 of Sport 1). Is het beeld perfect, Zwart is zwart en kleur is kleur. Het is erg scherp.

Maar wanneer ik mijn PS3 gebruik om een 1080P bestand op Bluray te bekijken, is zwart niet zwart, maar grijs achtig. Het lijkt net of er een waas of mist voor hangt die voor "blokken" zorgt. Dit is vooral te zien bij witte of zwarte gedeeltes van een scene. Zie de foto als voorbeeld.

Zelfs bij een Bluray van 20 gigabyte is het beeld niet zo mooi als op TV en blijf ik die "ruis" houden. Dit heb ik ook wanneer ik de video op mijn PC afspeel.

Weten jullie waar het aan ligt? De bitrate? De codec? en waar ik op moet letten wil ik een scherpe video hebben?
Ik zit al een tijdje op internet naar informatie hierover te zoeken, maar ik vind geen gerichte antwoorden.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt.

Gr, Pastapipo

Foto 1 Let op het licht rondom het linker hoofd.
Foto 2 Let op de muur boven het gekleurde raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Bedankt voor je reactie en voor de links!
maar ik denk dat het probleem niet zozeer bij de PS3 of TV ligt maar meer bij de video bestanden/bluray aangezien ik de ruis ook krijg wanneer ik het op mijn PC afspeel.

ter aanvulling:
De bestanden zijn AVCHD gecodeerd in mt2s formaat. of Bluray 1:1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Maar heb je wel gekeken of de settings voor alle ingangen (in ieder geval tuner en PS3) gelijk zijn? Want het leek mij ook de meest logische verklaring waarom er grote verschillen ontstaan in contrast en helderheid :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Dit klinkt toch meer alsof jouw PS3 een verkeerd signaal naar de TV stuurt. Als de PS3 denkt/zo ingesteld is dat het een monitor is zal deze een RGB signaal (levels 0-255) sturen terwijl de TV een videosignaal verwacht (levels 16-235). Dit zie je vooral goed bij zwart (wordt dan grijsachtig)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb het allemaal uigezocht.
ik heb de instellingen van de tv naar standaard gezet (natural motion ect allemaal op uit.)

Dit heeft wel geholpen met het beeld frequentie en kleur. (veel beter nu, thanks ;D )
maar het ruis blijft.

Als voorbeeld heb ik een stukje video op youtube gezet (even in HD bekijken):
YouTube: TEST

Het intro stukje van miramax is haarscherp, pixels bewegen alleen wanneer ze moeten bewegen en geen onnodige kleur veranderingen van pixels. Als je naar de letter miramax kijkt, zijn deze wit en blijven wit.

Daarna komt het instro stukje van "mandate pixures" en als je vervolgens in de trommel van het kind kijkt, zie je de ruis waar ik het over heb. Deze ruis houdt de gehele film aan. Is dit een ruis die men met opzet toevoegd en hoort dit zo?

Nog een filmpje:
YouTube: TEST 2

Zie hier o.a. de letters van de naam scherp zijn, maar op de achtergrond ruis optreden.

Ik ben benieuwd of jullie enig idee hebben wat dit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ruis zich beperkt tot bepaalde scenes (iig niet als het door je tv veroorzaakt wordt). Als wit de ene keer ruisvrij is en dan weer met ruis, komt dat door de gebruikte camera en zit het in je videobeeld. Bekijk de scene ook 's op je laptop ofzo, om uit te sluiten dat het aan de bron ligt.

Op de video's op Youtube zie ik niet goed wat het probleem is, ziet er opzich prima uit :) Heb je er ook echt last van als je van een normaal afstandje kijkt?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 21:11

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Pastapipo schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:29:
Zelfs bij een Bluray van 20 gigabyte is het beeld niet zo mooi als op TV en blijf ik die "ruis" houden. Dit heb ik ook wanneer ik de video op mijn PC afspeel.
als je het ook op de pc hebt ligt het aan de bron.

Realiseer je wel dat een film nooit net zo volledig beeld scherp is als een voetbalwedstrijd op hd tv. Een filmmaker probeert een sfeer te scheppen waarbij bijvoorbeeld graining en andere technieken worden gebruikt. Dit verschilt trouwens van film tot film.

Heb je het bij je voorbeeld filmpjes ook bij de originele bluray disc of alleen bij de gehercodeerde rip?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik denk dat er wat fiklmruis waargenomen wordt door je.

Deze is kenmerkend voor veel bioscoopfilms en wordt sosm ook om artistieke redenen toegevoegd aan een film d.m.v. een filter. De ruis die jij ziet is echter een gevolg van hetinscannen van de originele filmrol (waarbij ruis het logisch gevolg is van een scan op hoge resolutie).

Dat het MiraMax logo bijvoorbeeld geen ruis vertoont, komt omdat deze geheel digitaal verwerkt is en niet geregistreerd is met een filmcamera (maar rechtstreeks uit de computer van de knippers en plakkers bij MiraMax komt).

Een voetbaluitzending is een rechtstreekse digitale weergave van camera`s, waardoor er geen tussenstap is met filmrollen en daardoor ook geen ruis :)

Hopelijk kun je hier wat mee!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet ook eens het passend maken af: zodat het filmpje afspeelt op werkelijke grote. Upscalen heeft ook zijn limieten. Betreffende clips: bitrate en resolutie en gebruikte codering spelen natuurlijk ook een grote rol.
een 5000 kbps rate zal minder artefacten tonen.
Leuke test filmpjes kan je hier vinden: http://www.hd-channel.com/
Wel opletten meeste clips lopen tegen de 100 MB of er zelfs over in 1080p of 720p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Aahhh, Filmruis dus, nu is het me duidelijk.
Dit waren de antwoorden waarna ik zocht.

Thanks iedereen!
Pagina: 1