Windows 2008 virtuele server start niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HyperV host met daarom 3 virtuele machines (windows 2008). Nu heb ik het probleem dat ik op 1 van de 3 geen verbinding kan maken. Op 1 van de 2 virtuele machines die wel gewoon werken, heb ik de SBS console gestart om te kijken of ik iets kan vinden. Nu zie ik bij Network->Computers dat Server 2 offline is en dat hij een critical alert heeft : The free disk space on this computer has dropped below its notification for low disk space threshold.

Is dit de rede dat hij offline is en hoe kan ik ruimte vrij maken als ik er niet op kan inloggen?

Ik heb geprobeert de hele server opnieuw op te starten alleen geen succes. Ook heb ik direct een beeldscherm en toetsenbord aangesloten om te kijken of ik zo Server2 direct kan starten, alleen word ik doorverbonden naar een andere server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 21:41
Heb je de diskspace al vergroot? Lijkt me een simpele manier om te ontdekken of dit de oorzaak is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:50
Ik ben niet zo bekend met Hyper-V, maar kun je niet, net als met Xen en VMware, op de (virtuele) console van die server kijken om zo te zien wat er mis kan zijn?

Als je een toetsenbord en muis hebt aangesloten lijkt het me dat je de console van de host (of hoe dat mag heten onder Hyper-V, de Windows- machine met de Hyper-V role) krijgt :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer de schijfgrootte eens aan te passen.
Ga naar de Settings van de virtuele machine en klik op de betreffende schijf.
Klik op de knop Edit en wijzig de grootte.
Instellingen opslaan (kan even duren) en nogmaals proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomVis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 21:04

ThomVis

Detected rambling:

* ThomVis denkt bij zichzelf, je kan de schijf wel vergroten, maar de server moet aanstaan om de partitie op die schijf te vergroten....
Je kan natuurlijk wel de schijf aan een andere server koppelen en via die weg de schijf EN partitie vergroten.

[ Voor 27% gewijzigd door ThomVis op 25-04-2011 09:54 ]

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.