Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 13:03
Introductie
Mijn schoonouders heb televisie via Tele2 i.c.m. de tele2 aminet 132 tuner. Naast af en toe wat blocking in het beeld waren/zijn er nog wat andere problemen. Onder ander het luisteren van radio via de tv was bepaald niet wenselijk. We hebben daarom hun huidige versterker vervangen voor een Onkyo TX-NR509, en deze middels een optische kabel verbonden.

Het probleem van radio luisteren is dus technisch verholpen. Alleen dit geheel komt het bedieningsgemak zeker niet ten goede. Nu heb ik een logitech Harmony 300i gehaald in de gedachten alle handelingen die nodig zijn worden wel door de afstandsbediening gedaan. De 300i blijkt dit niet te kunnen en ga ik vervangen voor een Logitech Harmony 600.

Echter gister tijdens het testen liep ik tegen een nogal irritant probleem aan. Op de originele afstandbediening van de aminet 132 zit een knop TV kijken. Volgens de gebruikershandleiding zou dit er voor moeten zorgen dat we in één keer naar TV-kijken gaan. Dit gebeurt echter niet. Om nu terug te schakelen van radio naar TV moet ik naar de TV-gids gaan, een zender kiezen en vervolgens 2x exit.

Dit is dus behoorlijk omslachtig en ik wil voor dat ik een Harmony 600 haal het volgende weten.
  • Is het normaal dat de knop TV kijken het niet doet?
  • Zijn er mensen die een vergelijkbare set gebruiken (Tele2, Onkyo en samsung TV)
Uiteraard heb ik ook gegoogled
Wat ik daar voornamelijk terug vindt is over het synchroniseren van de AB, dus niet zozeer het feit dat de TV button niet doet wat die volgens de handleiding zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
kun je de IR-code voor de knop TV kijken niet gewoon inleren op de harmony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
Ja dat kan wel, alleen doet die TV knop nu al niet wat hij zou moeten doen. Dit zal dan met inleren niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genlulhannes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 09:42
Ik heb de logitech harmony one, en heb die knop niet hoeven leren,mocht je er met de 600 wel last van hebben moet je hem dus per knop die je vaakt gebruikt leren en benoemen.
Dit is ff werk maar verdient zich zeker terug,met geduld kom je er wel,het is zeker mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
@genlulhannes Jij maakt gebruik van Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genlulhannes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 09:42
Ja ik heb tele2 ,en gebruik de digitale decoder ,heb er 1 met en 1 zonder hd.
Dit alles zonder een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweizer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01 15:30
@josvane: ben je er uiteindelijk nog uitgekomen met de Harmony 600? Ik overweeg namelijk deze ook aan te schaffen voor mijn schoonmoeder voor hetzelfde probleem (radio luisteren via Tele2).
Pagina: 1