Toon posts:

athlon 700 en Freespeed

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heb dus bovenstaand op een Epox 7KXA bord, komt niet verder dan 800. L2 proggie van H.Oda herkent de procc. niet, hoe doen jullie dat met die L2 bij een Athlon?

Verwijderd

Je moet de datum van je PC voor 29 feb. zetten... Is een bugje in dat programma...

Verwijderd

Topicstarter
heb het progje voor de Athlon gevonden, cache op 1/3 gezet maar no way . op alle 2 de athlon 700's niet verder dan 800.

Verwijderd

Vertel eens wat meer.....

Wat is je configuratie?
Welk programma van H.Oda gebruik je? (Wcpua2)
Wat heb je gedaan om hem op 800 Mhz te krijgen?

The Tardis

Verwijderd

Topicstarter
heb 'm gewoon volgens de freespeed man. op 800 gezet. daarboven kun je veranderen wat je wilt met voltage enz. hij start niet meer op. FSB staat gewoon op 100. probeer je bij 750 of 800 de fsb op 110 te zetten vertikt ie het ook......

Verwijderd

Je weet toch wel dat als je je PC uitzet die cache instellingen weer weg zijn he?

SubGold: als je niet oppast ben je zo weer weg... adjes en modjes vinden dat niet zo stoer...

Verwijderd

Topicstarter
heb net fsb op 110 gezet dus 770Mhz, loopt vast in 3d mark 2000, fsb weer op 100 no problemo, ik denk dat ik gewoon een Athlon zonder reserves heb.....700 is toch wel snel

Verwijderd

Rob, gewoon van de FSB afblijven. 750 moet hij zeker kunnen halen. Het voltage verhogen is ook een hele goede manier om stabiliteit te krijgen (en hitte).

Verwijderd

Topicstarter
gelukkig is die GFD niet van mij, op 750 is ie wel stabiel maar voor 50Mhz 135 piek uitgeven doe ik niet. Zonder plastic kap blijft de Athlon wel lekker koel trouwens....

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Goh, waarom heb ik het gevoel dat ik het toch beter bekeken heb met m'n Athlon 500@800?

Af en toe denk ik gewoon dat alles wat tussen de 500 en de 700 zit even ver omhoog geschroefd kan worden. Maat van me heeft een 650 en die haalt ook met pijn en moeite 800. Deze dus ook amper de 800 en die van mij gewoon met een Core van 1,80 v. stabiel 800!! Ik zeg dr wel bij dat ik m'n divider op 1/3 gesoldeerd heb, anders post ie niet. Maar als ik dan in Windhoos met WCPUa2 hem weer op 1/2 zet, loopt alles top!! >:) (misschien wel een tip voor jou Rob en als je je niet durft te wagen aan het solderen van een CPU, dan komen er hier zat mensen die het wel voor je willen doen. Ik evt. ook wel, but at your own risc, off course.)

Heb ik nou zo'n geluk, of ben ik gewoon slim geweest door niet zo veel geld uit te geven voor een 500 i.p.v. 700?? (toendertijd waren ze nog 1600 piekies of zo) En nee... ik heb ook geen eigendunk of zo... :( klein beetje dan. :) hehehehe >:) >:) >:)

Verwijderd

Topicstarter
=daylights=

ik denk dat de 500/600 series de beste waren en dat de 700 al een beetje op de grens zit. Ik heb gelukkig niet de hoofdprijs betaald voor die Athlon, tja dat solderen durf ik niet.........

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 12:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Volgens mij is de Athlon 700 nogal een waardeloze processor om over te klokken.

Die van mij wil niet verder dan 700MHz. De KA7 wil 'm wel booten op 800Mhz maar dan krijg ik een crash in Windows 2000. Het probleem is puur de cache en dat proggie van H.Oda werkt bij mij dus niet (heeft een crash als resultaat).

Verwijderd

Heb ook een Athlon 7 met epox; loopt (net) stabiel op 805 (115x7); l2 cache kan volgens mij niet hoger.

Is er volgens jullie nog een methode om hoger qua snelheid te komen, afgezien van het tweaken van de multiplier met zo'n apparaatje waarvoor je eerst de athlon moet slopen (max fsb is 115)?

Verder loopt 3d2000 vast tijdens testen (volgens mij bij bumpmapping), dit geldt ook voor sisoft, indien ik het moederbord wil testen. Dit is onafhankelijk van de snelheid van de proc, dus misschien een driverkwestie mbt epox (videokaart is 6800deluxe)?
Weet iemand nog een ander benchmarkprog.?

Verwijderd

Topicstarter
=arnie=

heb inderdaad ook problemen met 3d mark 2000 en sandra.
Sandra (h)erkent het moederbord niet. Verder valt het op dat de nvidia driver 5.13 op mijn tnt-2 ultra slechter werkt dan 3.68 (in 3d mark 99 pro)
verder moet je je bios goed configgen, ik kan de instellingen naar je e-mailen als je wilt)
die 115Mhz setting vindt ik niet zo goed, hij zit dan op de grens van stabiel/instabiel
beter op 110

Verwijderd

Topicstarter
=femme=

je kunt de L2 naar 1/3 of 2/5 solderen , als je SMD kunt solderen zit je goed. Als je boot met die gewijzigde cache kun je 'm softwarematig weer hoger zetten....

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Kun je opstarten met 8.5X90 ?
dan kunje in windows de cache naar 2/5 zetten en met sfsb de fsb naar 100 heb je 850, of bv 8.5X106 heb je 900 met GFD

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Rob,

graag ontvang ik de settings. Overigens klopt het dat 7x110 de beste setting is; zo stabiel als een rots dan.

Wat is overigens het meest simpele apparaat om de multiplier te tweaken (graag geen solderen)?

Verwijderd

Femme: Mijn Athlon 700 draait als een zonnetje op 800MHz, en zelfs op 850MHz, alleen vind ik hem dan te heet worden (AlphaK7HO koeler). Dit trouwens allemaal met 1/2 speed cache.
Pagina: 1