• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-01 15:45
Ik ga a.s. donderdag anderhalve week naar New York. Uiteraard gaat mijn D7000 mee en ben ik van plan veeeel foto's te maken. Aangezien ik 'maar' 2x 16GB SDHC heb zoekik naar een methode om die kaartjes over te zetten naar een USB harddisk. Dit kan uiteraard via een laptop of PC maar die wilde ik eigenlijk iet meenemen...;)

Ik zoek dus eigenlijk een device dat een cardreader met een USB disk verbindt... Op internt vond ik dit ding van Sitecom, maar het lijkt nergens meer verkrijgbaar... (http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=2108&hasacr=1)

Heeft iemand nog andere ideeen of weet iemand waar ik zo'n sitecom ding kan scoren?

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11-2025

crizyz

ne.t.weaker

Ik vraag me af hoe het ding precies werkt, is er compleet geen ander apparaat nodig? Op die pagina van je staat: "System requirements: Free USB Port". Maar ik weet er verder ook niet zoveel van af, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Met zo'n ding scoren kan ik je misschien wel helpen, al had je jezelf daar ook wel mee kunnen helpen lijkt me ;)
cn-131 geeft maar 1 hit op marktplaats
Sitecom CN-131 usb ding op marktplaats.nl

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-01 18:46
Je had geloof ik altijd iets dat heette een imagetank dit was een apparaat met een hardeschijf erin welke de bestanden van de kaartjes afkopieerde.
Dit is een soort sitecom idee alleen dan met een hardeschijf erin

• ExilaaHH
Ik heb even gekeken en wat ik bedoelde lijkt hier nogal op :

http://www.okokchina.com/...torage-Device-426467.html

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

Dat soort dingen heten inderdaad image tanks.
Werden vroeger meer gebruikt dan nu ivm de lage geheugen prijzen.
Image tanks zijn nu relatief duur als je ze nog kunt vinden.
Een kleine netbook kost iets meer maar is vele malen handiger en "multifunctioneler".

Er zijn hier meerdere topics over te vinden....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• ExilaaHH
Dan is inderdaad een netbook een oplossing je zou eventueel kunnen kijken voor een 2hands deze kosten vrijwel niks

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nou is New York niet bepaald de rimboe. Als je een 2,5" extern schijfje meeneemt en desnoods voor de zekerheid een cardreader denk je dat je daar dan niet af en toe een computer kunt vinden die je even kunt gebruiken om e.e.a. over te zetten?

• Martijn
Thanks voor al jullie antwoorden, NY is idd geen rimboe maar het is toch handig om iets bij te hebben denk ik ;). Ik ga eens proberen die CN 131 te scoren. Ik lees wel dat ie eigenlijk alleen 2 USB sticks van power zou kunnen voorzien, wellicht gaat een 2.5" hdd het dus niet redden wat stroom betreft, zou een 1.8" diskje beduidend minder power trekken? Wellicht is dat dan nog een optie...

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wat ik eerlijk gezegd niet snap is dat de camera (DSLR) makers nog steeds geen USB-host functie aan hun camera's hebben toegevoegd. Ik ben het tenminste nog niet tegengekomen maar ik volg ook niet alles.

Met zo'n functie plug je dan gewoon een 2,5"of kleiner schijfje in een mini USB poortje en via het cameramenu zou je dan een optie moeten hebben om je foto's naar die externe schijf te kopiëren. Het is toch een no-brainer dat dit vreselijk handig zou zijn. Ik denk dat als een camerafabrikant dit zou aankondigen voor een volgend model dat dit met gejuich ontvangen zou worden.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:58
Hou er wel rekening mee dat die Copybox alleen USB 1.1 doet, niet zo'n feest dus :)

• Martijn
mad-dog schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:28:
Hou er wel rekening mee dat die Copybox alleen USB 1.1 doet, niet zo'n feest dus :)
Daar heb je wel een punt... 16GB kaartje kost dan 6 uur ofzo :S... Dat gaat hem dan toch ook niet worden...

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Neem of een netbookje mee, of zorg voor een extra SD kaartej van 32GB of 2x 16. Als je dan niet genoeg hebt moet je maar wat selectiever worden :P

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik zou inderdaad gewoon een netbook meenemen of extra geheugenkaartjes.

Maar als ik even fantaseer, zou er iets mogelijk moeten zijn met een eye-fi sd kaart in combinatie met een smartphone die verbonden is met een externe harde schijf. Ik zie dat die eye-fi kaarten direct naar een smart phone kunnen schrijven (iphone of android). Als je zo'n smartphone nog met iets van een externe schijf kunt verbinden, zou je iets van 200GB tot je beschikking kunnen hebben bij een 1.8 inch schijf. In theorie is volgens mij de benodigde hardware wel aanwezig op een moderne smartphone (ik heb er geen een, dus ik weet niet of dit in de praktijk ook te realiseren is). Dan moet je alleen nog de externe schijf van stroom voorzien. Misschien dat de telefoon in theorie zo'n 1.8 inch model nog wel behoorlijk lang kan voorzien. Nou ja, ik denk niet dat je het als realistische mogelijkheid moet zien.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
KopjeThee schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:40:
Ik zou inderdaad gewoon een netbook meenemen of extra geheugenkaartjes.

Maar als ik even fantaseer, zou er iets mogelijk moeten zijn met een eye-fi sd kaart in combinatie met een smartphone die verbonden is met een externe harde schijf. Ik zie dat die eye-fi kaarten direct naar een smart phone kunnen schrijven (iphone of android). Als je zo'n smartphone nog met iets van een externe schijf kunt verbinden, zou je iets van 200GB tot je beschikking kunnen hebben bij een 1.8 inch schijf. In theorie is volgens mij de benodigde hardware wel aanwezig op een moderne smartphone (ik heb er geen een, dus ik weet niet of dit in de praktijk ook te realiseren is). Dan moet je alleen nog de externe schijf van stroom voorzien. Misschien dat de telefoon in theorie zo'n 1.8 inch model nog wel behoorlijk lang kan voorzien. Nou ja, ik denk niet dat je het als realistische mogelijkheid moet zien.
Zie maar eens een smartphone te vinden die een usb harddisk kan gebruiken.

https://discord.com/invite/tweakers

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Ik weet niet wat je van plan bent om te gaan schieten in 10 dagen tijd, maar wanneer je raw schiet kan je toch minimaal 1400 foto's kwijt op die 2 sd kaartjes? Moet meer dan genoeg zijn :)

Persoonlijk zou ik toch een note/netbook meenemen, je verblijft in een hotel neem ik aan? Je hoeft dan je notebook niet de hele dag mee te zeulen, vaak is er een kluis waarin je spullen veilig in kan opslaan. Een degelijke imagetank is best prijzig vind ik, kan je net zo goed een 2de hands netbook van kopen als jeer niet al 1 hebt.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik kwam deze PicPac nog tegen bij Amazon. Zolang je het ding op de voeding kunt gebruiken zou het kunnen voldoen. Misschien kun je hem bestellen en ergens laten afleveren in NY (hotel?) waar je hem dan bij aankomst op kunt halen.

Verder stel ik me zo voor dat je even wat websites van foto/electronicawinkels in NY kunt afstruinen. Het zou me ten zeerste verbazen als je daar niet iets geschikts zou kunnen aanschaffen.

[ Voor 9% gewijzigd door CaptJackSparrow op 24-04-2011 16:57 ]

Pagina: 1