Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

.nl domein koppelen aan subdomein

Pagina: 1
Acties:

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb bij Helderhosting een domeinnaam met webspace (zeg www.voorbeeld.nl). Mijn neefje gebruikt nu als sinds geruime tijd een subdomein, neefje.voorbeeld.nl. Zijn website staat ook op mijn webspace, dat subdomein heb ik gewoon via het configuratiepaneel van Helderhosting aangemaakt.

Nu mijn neefje bijna jarig en zou ik heb graag voor 1/2 jaar een eigen domeinnaam geven, zijn website moet wel op mijn server blijven staan. De vraag is nu of het mogelijk is om een .nl domeinnaam (www.neefje.nl) te koppelen aan het subdomein op mijn server. Het subdomein heeft lijkt me hetzelfde ip-adres als mijn hoofddomein, dus een nieuwe domeinnaam door laten linken naar een ip-adres gaat niet werken lijkt me?

Is dit mogelijk op een nette manier? Waarschijnlijk is er wel een minder nette oplossing met frames waarin het subdomein op mijn server wordt geladen, maar dat is niet echt netjes lijkt me. Tips anyone? :)

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:08
Alleen als je minimaal een reseller pakket hebt kun je een account voor je neefje aanmaken en hem daar dan zijn site op laten zetten, dan staat die onder jou hosting, anders kan het niet (netjes dan).

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je kan een CNAME-record instellen naar het subdomein, of vragen aan je hoster om neefje.nl bij jou account te stoppen.

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-11 15:54
misschien kun je een leuke deal sluiten met je hoster, ik zou daarover even contact met hun opnemen?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als het goed is kun je gewoon een extra domein bestellen bij je huidige pakket? Het lijkt me dat dat wel mogelijk is.

Als dat niet kan bij je hoster bestel je dat domein gewoon bij een andere partij en maak je een A-record aan dat verwijst naar de server waarop je jouw hosting hebt. Dan dat domein toevoegen in DirectAdmin/Plex bij de hosting en dat zou moeten werken.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Megamind schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 21:05:
Je kan een CNAME-record instellen naar het subdomein, of vragen aan je hoster om neefje.nl bij jou account te stoppen.
Maar dat is op DNS-niveau. De browser zal alsnog de oorspronkelijke HTTP-Host-header meesturen naar het uiteindelijke IP-adres van de server en die server snapt er dan alsnog niets van.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Kan dat niet met 'Addon' domains?

Een beschrijving die mijn cPanel geeft: An addon domain allows visitors to reach a subdomain of your site by typing the addon domain's URL into a browser. This means that you can host additional domains from your account, if allowed by your hosting provider. Addon Domains Subdomains are relative to your account's home directory.

Als ik het goed begrijp kan je daarmee dus bijv neefje.nl de inhoud van neefje.voorbeeld.nl laten zien aangezien je het domein naar een subdir kan laten wijzen als 'homedir'.
Pagina: 1