[Abbo] Verlopen zonder melding en kan niet verlengen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:16

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
(Ik had geen idee waar dit moest komen te staan, hopelijk staat het hier goed...)

Ik kwam er vandaag achter dat mijn abbo gisteren verlopen is. Wat vreemd is want ik heb geen melding gekregen dat het gaat verlopen zoals de vorige 5 keer.

Daarnaast kan ik niet meer hetzelfde abbonement kiezen als ik de vorige jaren gehad heb (Bannervrij + E-Mail) die optie is opeens weg.

Wat kan ik nu doen, ik kan wel het alleen bannervrij abbo nemen, maar hoe zit het dan met de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:05

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dit klinkt heel lullig, maar: pech gehad. Dit is heel duidelijk gemeld in het Abo forum.
zeef schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 12:06:
...
Er zijn echter een paar zaken die niet in de karmastore zijn opgenomen maar wel gekoppeld zijn aan je abo. Denk daarbij aan de oude forumtemplates zoals silver en paars en de my.tweakers.net mail. Deze features zijn niet meer te verkrijgen via een abonnement en vervallen wel als je je abonnement niet of te laat verlengd.

Daarom deze reminder. Je krijgt een maand voor het verstrijken van je abonnement een mail ter herinnering. Verleng je niet op tijd dan verlopen de non karmastore zaken zoals forumtemplates, abo forum en je my.tweakers.net mail. In principe gaan we die ook niet meer naderhand activeren. De forumtoegang kun je eventueel zelf regelen als je een nieuw abo neemt maar voor mail (alleen bij een clear + e-mail abo!!) en templates geldt : weg is ook echt weg.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ben ik nou achterlijk, of staat er nou in zeef's post heel duidelijk "Je krijgt een maand voor het
verstrijken van je abonnement een mail ter herinnering." en staat er ook heel duidelijk in SA007's post dat hij geen melding heeft gekregen m.b.t. het verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Nou sluit het een het ander niet uit :p maar dat staat er inderdaad. :)

Ik neem even voor het gemak aan dat die mail wel verstuurd is maar onderweg in het ongerede is geraakt. 't is afaik iig geen beleid om helemaal geen reminders meer te sturen. Nog meer aannames, een serveradmin kan dat misschien terugzien of die mail verstuurd is.
Dit klinkt heel lullig, maar: pech gehad.
En dat klinkt weer als kort door de bocht. De vraag van de TS is ook of er geen reminders meer worden verstuurd.

[ Voor 9% gewijzigd door Lustucru op 23-04-2011 19:32 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ik zou het overigens ook erg vreemd vinden dat je permanent toegang tot bepaalde delen kwijtraakt als je een mailtje niet zou krijgen (dan laat ik nog in het midden of die wel verstuurd is, of kwijtgeraakt door een overactieve spamfiter of gemist is).

Dat je het blokkeert als je abbo verloopt is logisch, maar dat je daarna nieteens 1 dag zou hebben om alsnog te verlengen zonder verlies van functies is wel heel erg karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Lustucru schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 19:31:
Nou sluit het een het ander niet uit :p
Heh heh... subtiel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SA007 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 20:50:
Dat je het blokkeert als je abbo verloopt is logisch, maar dat je daarna nieteens 1 dag zou hebben om alsnog te verlengen zonder verlies van functies is wel heel erg karig.
Daarom zou je ook normaal gesproken die maand van tevoren een mail binnengekregen hebben.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
alt-92 schreef op zondag 24 april 2011 @ 16:48:
[...]

Daarom zou je ook normaal gesproken die maand van tevoren een mail binnengekregen hebben.
Email adressen veranderen in de loop de tijd waarbij soms regelmatig vergeten wordt dat aan te passen, spamfilters met false positives, mailservers die niet bereikbaar zijn, mailboxes die (al dan niet tijdelijk) op een limiet zitten etc. etc.

Op persoonlijke titel vind ik een mailtje een wat fragiele methode voor zoiets; een tweede mail of beter nog: een notificatie middels DM (of als algemene notificatie middels diezelfde notificatiebalk) of weet-ik-het zou dan IMHO ook wenselijk zijn.

Ik zeg absoluut niet dat er iets aan gedaan kan worden en of er überhaupt tijd voor is maar dit lijkt me best een verbeterpuntje waar eens naar gekeken zou kunnen worden.

/edit: Oh, wacht, ik besef nu dat 't voornamelijk over de templates/mail gaat in Zeef's post. In dat geval vind ik 't al een stuk minder belangrijk(er) dan (bijv) het verlies van je fotoalbum oid (als dat dus zou gebeuren, wat dus niet zo is).

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 24-04-2011 18:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:54
Verlies van E-mail minder belangrijk dan een fotoboek? Denk dat deze conclusie niet zo makkelijk te trekken is zonder dat je weet wat iemand met een bepaald mail adres doet dan wel wat iemand met een bepaald fotoboek doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SA007 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 20:50:
Dat heb ik ook al een aantal maal ingebracht, maar dat is een stukje klantvriendelijkheid waar men hier toch niet aan wil, getuige dat het nog steeds niet gebeurt. Ik heb er inmiddels maar mee leren leven.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
CyBeR schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:55:
[...]

Dat heb ik ook al een aantal maal ingebracht, maar dat is een stukje klantvriendelijkheid waar men hier toch niet aan wil, getuige dat het nog steeds niet gebeurt. Ik heb er inmiddels maar mee leren leven.
Same here. Ik blijf gewoon verdomd goed opletten als klant van Tweakers, in de hoop dat ik het altijd op tijd zie/merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zijn er tegenwoordig geen apparaten die je daar aan kunnen helpen herinneren? Begint met een C geloof ik. Iets van Com.. Com... kom hoe heten ze nou ook al weer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dennism schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:51:
Verlies van E-mail minder belangrijk dan een fotoboek?
Er van uit gaand dat je de mailbox gewoon regelmatig ("leeg")popt. ;) Worst case vervalt dan je email adres en krijgen mensen die je mailen een "sorry, dit adres bestaat niet meer" antwoord. Ik heb 't dan niet over mail die jarenlang blijft staan als bijv. in GMail.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:27

crisp

Devver

Pixelated

CyBeR schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:55:
[...]

Het is ook een beetje een spagaat waar we in zitten; enerszijds zijn dit (email en oude templates) zaken die we af willen stoten; er moet dus een keer een moment zijn waarop we kunnen zeggen: zo, nu is het klaar - het laatste abonnement is afgelopen. Anderszijds is het inderdaad zuur dat je er een dag te laat achter komt dat je abo is verlopen en je niet meer onder dezelfde voorwaarden kunt verlengen.

Mijn mening is dat we ook gewoon een keer een datum/jaartal moeten prikken waarvan we kunnen zeggen: tot dan, en daarna is het echt sluß - dat zou een voorwaarde kunnen zijn om in de tussentijd coulant om te gaan met gevallen zoals deze en/of om daar inderdaad (eventueel technisch) toch een grace period aan te hangen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Uit nieuwsgierigheid, hoe loopt dit nu af voor de TS?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:27

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:20:
Uit nieuwsgierigheid, hoe loopt dit nu af voor de TS?
I don't know; uiteindelijk heb ik hier geen zeggenschap in.. Wellicht kan TS het beste even mailen/DM'en naar zeef

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Mjah, ik heb mijn verlies hierin gepakt, gezien dat het me duidelijk is dat het toch een aflopende dienst is.

Gelukkig maakte ik niet heel actief gebruik van de extra mogelijkheden.

Overigens is mij nog steeds een raadsel waarom ik nooit een herinnering heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat de maillogs heus nog wel ergens gegzipped staan, zodat die gecheckt kunnen worden :)
Pagina: 1