videokaart getest, sindsdien geen post

Pagina: 1
Acties:

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb een gigabyte k8nsc socket 939 mobo, vorige week een nieuwe 2ehandse processor erin gezet: een 4200 X2 ipv een 3700+ singe core. prima, draaide goed.
de afgelopen maand heb ik ook mijn radeon x850 pro vervangen voor een HD3850 videokaart, maar helaas kwam ik er pas later achter dat win7 geen goede support heeft voor nforce3 chipsets icm agp ati kaarten. alleen als ik mn 2e core uitschakel boot windows.
dus: op zoek naar een geforce agp kaartje (die vindt win7 wel lief), nou vond ik een 6600GT die niet gegarandeerd zou werken maar voor het geld wilde ik m toch eens testen.
geprobeerd, deed niks (kwam niet tot post, ook geen piepjes etc), dus ik nam aan dat ik gewoon een kaart had gekocht die defect was.
maar... nu probeerde ik mijn originele videokaart erin te zetten, en gebeurt er wederom niets.
even het ram op 1 reepje na verwijderd, kaarten aangedrukt, connectiestip van de agp schoongewreven, alle hd's losgekoppeld, maar helaas: niks.
de fans gaan draaien (ook op de videokaart), de hd's gaan draaien en dan niks.
nou heb ik zo'n pci diagnostic kaartje van dealextreme gekocht ooit, en wonder boven wonder komt ie nou van pas. dat ding test de voltages (alle prima), en dan komt er een code afhankelijk van de fase waarin het boot-proces zich bevindt. die code is 25. volgens de lijst is dat initializing slot 5 bij award bios. nou heeft mn mobo 5 pci slots, de onderste zou nr 5 zijn. maar daar zit geen kaart in, ook als ik dat diagnostic kaartje daarin stop blijft deze code optreden. ook als ik toch weer die mogelijk defecte kaart erin de blijft het code 25. ook als ik geen videokaart erin doe: code25 (met 3 piepjes vooraf). ik neem aan dat slot5 dan het agp slot zou zijn.
ik heb de batterij uit de bios gehaald, stroom eraf, power 10 sec in, en ik heb geboot met jumpertje op de clear cmos pinnetjes. code 25.
na een halve minuut kun je aan die getallen zien dat hij een nieuwe poging doet om te booten, maar opnieuw hangt ie op 25.
wie o wie heeft enig idee wat er mis is? ik heb niet het idee dat er iets is doorgebrand agv de nieuwe videokaart, geen rook, gekke luchtjes, zwarte plekken op het mobo.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

• knuppelhout
  • Niet online
Award (25)Enable slots 5;Initialize slot 5.Test extended memor y

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen? Verder onderdeel voor onderdeel gana testen...

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat bord is zo oud, dat zelfs win7 niet correct wordt ondersteund (laatste bios 2006 volgens google)
Kijk eens welke processors ondersteund worden, misschien wordt ie niet ondersteund.

Tijd voor een nieuw bordje zou ik zeggen.

• knuppelhout
  • Niet online
klopt, eigenlijk argumenten teveel om en nieuwe pc te kopen, maarja nieuw huis, geen geld... en win7 is gekoppeld aan dit bord, zonde van het geld enzo :(

Verwijderd

Je mag je Windows best mee verhuizen naar een nieuw systeem, je mag het alleen niet op 2 systemen te gelijk gebruiken, want anders zou het betekenen dat als je mobo stuk is je ook een nieuwe Windows licentie zou moeten kopen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 18:37:
Je mag je Windows best mee verhuizen naar een nieuw systeem, je mag het alleen niet op 2 systemen te gelijk gebruiken, want anders zou het betekenen dat als je mobo stuk is je ook een nieuwe Windows licentie zou moeten kopen.
Dat ligt dus aan je licentie, bij een OEM mag het niet, bij een retail mag het wel.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zondag 24 april 2011 @ 18:41:
Dat ligt dus aan je licentie, bij een OEM mag het niet, bij een retail mag het wel.
Is ook zo.
Pagina: 1