Hallo!
Sinds ik uit mijn computer een 3 tal hard disks heb verwijderd heb ik problemen met een extreem lange boottime (20 min+)
Nu kan ik wel Windows 7 opnieuw installeren maar ik ben benieuwt naar de oorzaak en eventueel een fix,
wat ik tot nu toe heb gedaan:
Hieruit kwam de volgende interessante grafiek

Conclusie: het lijkt erop dat Classpnp.sys en Partmgr.sys het probleem veroorzaken
1 209 456 milliseconds = 1 209.456 second / 60 = 20 minuten boottime
Na wat gegoogle lijken een hoop mensen problemen te hebben met classpnp.sys
Heeft er iemand een idee hoe deze 2 onderdelen zijn te repareren / vervangen?
Sinds ik uit mijn computer een 3 tal hard disks heb verwijderd heb ik problemen met een extreem lange boottime (20 min+)
Nu kan ik wel Windows 7 opnieuw installeren maar ik ben benieuwt naar de oorzaak en eventueel een fix,
wat ik tot nu toe heb gedaan:
- Na wat gespit in de eventlogs
(logboek toepassingen en services) kon ik geen directe oorzaak vinden wat het bootprocess in deze hoeveelheid vertraagd, - Vervolgens een sfc /scannow uitgevoerd om te kijken naar corrupte systeembestanden hier helaas geen resultaat.
- Hierna heb ik Windows Performance Tools Kit ( http://www.microsoft.com/...d44e0e2505&displaylang=en )
geinstalleerd en een dump laten doen van het bootprocess met het volgende commando
Hieruit kwam de volgende interessante grafiek

Conclusie: het lijkt erop dat Classpnp.sys en Partmgr.sys het probleem veroorzaken
1 209 456 milliseconds = 1 209.456 second / 60 = 20 minuten boottime

Na wat gegoogle lijken een hoop mensen problemen te hebben met classpnp.sys
Heeft er iemand een idee hoe deze 2 onderdelen zijn te repareren / vervangen?