Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Fritzbox 7340] Probleem met telefonie

Pagina: 1
Acties:

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:28

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Topicstarter
Ik heb vorig weekend onze nieuw gekregen Fritzbox 7340 (firmware 99.04.90) aangesloten. Telefonie ingesteld (Fritzbox is SIP client van een Asterisk PBX). Na alles goed geconfigureerd te hebben kwam ik er achter dat er een vertraging zit in de afhandeling van de Fritzbox.

De Asterisk PBX verzorgt ook voicemail, en als ik via een DECT telefoon (aangesloten op het DECT basisstation van de 7340) bel naar *#*97 (voicemail, *# zorgt voor directe afhandeling door de Asterisk PBX), duurt het ong. twee seconden voordat ik iets hoor. Via de debug mode van Asterisk zie ik dat de Asterisk PBX ook pas na die 2 seconden data ontvangt van de fritzbox. Ergens zit dus een vertraging (veroorzaakt door de Fritzbox)

Als ik een Softphone direct aanmeld op de Asterisk PBX gaat alles wel goed. Ik kan gewoon extern bellen via een DECT telefoon zonder vertraging. Alleen interne nummers leveren dus die vertraging op.

Nogmaals, zodra ik een Softphone aanmeld op de Asterisk PBX gaat alles goed, en heb ik geen last van het bovengenoemde probleem. Het lijkt me dus een probleem van de Fritzbox. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Ik heb de RTP poorten in /var/flash/voip.cfg al aangepast aan de poorten die ingesteld staan op de Asterisk PBX.

Google bood helaas geen oplossing. Verder heeft het geen zin om contact te zoeken met AVM aangezien zijn geen support leveren om de aanpassingen (telnet e.d.).

[ Voor 16% gewijzigd door GiantLeap op 26-04-2011 15:13 ]

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
* GiantLeap schopt topic

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Staat me iets van mij dat ik ooit (ergens... waarschijnlijk in de Fritz handleiding), had gelezen dat deze wacht tot er of 10 cijfers zijn ingevoerd of een timeout (2 seconden?) is verstreken... of een afsluitend karakter is gegeven (* of # waarschijnlijk).

Ik zou dus even de handleiding van de Fritz opzoeken op internet, misschien dat je daarmee een en ander kunt verbeteren.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Op pagina 84 van de handleiding, staat inderdaad dat je een '#' op het einde kunt gebruiken. Maar als ik dat doe (dus ik bel naar *#*97#) dan krijg ik 'unallocated nr' te zien in het display van de DECT telefoon.

"The FRITZ!Box automatically recognizes when a number has been entered, but not until a few seconds after the final digits are entered." Dit is dus precies wat ik heb, die paar seconde wachttijd. Maar ik krijg dan bovenstaande melding.

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

MHz schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:05:
Op pagina 84 van de handleiding, staat inderdaad dat je een '#' op het einde kunt gebruiken. Maar als ik dat doe (dus ik bel naar *#*97#) dan krijg ik 'unallocated nr' te zien in het display van de DECT telefoon.

"The FRITZ!Box automatically recognizes when a number has been entered, but not until a few seconds after the final digits are entered." Dit is dus precies wat ik heb, die paar seconde wachttijd. Maar ik krijg dan bovenstaande melding.
Misschien toch AVM of je DECT fabrikant eens vragen om hulp?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Robinski schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:27:
[...]

Misschien toch AVM of je DECT fabrikant eens vragen om hulp?
Daar had ik inderdaad ook aangedacht. Ik ga morgen maar even bellen met AVM :) .

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:58
Door de *# aan het begin van het "nummer dat je draait gaat de FB er van uit dat er geen stuurcommando's meer volgen en ziet hij het laatste hekje niet als een stuurcommando.
zie hier bijv: http://www.ip-phone-forum...thread.php?t=70760&page=1

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
AtRi schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:03:
Door de *# aan het begin van het "nummer dat je draait gaat de FB er van uit dat er geen stuurcommando's meer volgen en ziet hij het laatste hekje niet als een stuurcommando.
zie hier bijv: http://www.ip-phone-forum...thread.php?t=70760&page=1
Okee, dan weet ik niet waar de Fritzbox dan op wacht. Heb zojuist met AVM benelux gebeld, en die gingen het uitzoeken voor me. Ben benieuwd naar de oplossing.

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:58
De FB wacht gewoon 2 sec of er nog meer "toetsen" volgen. Als je *# weglaat kun je het # erachter wel gebruiken om die 2 sec over te slaan. Tenminste zo begrijp ik het.

[ Voor 9% gewijzigd door AtRi op 27-04-2011 16:20 ]

Pagina: 1