Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverbern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-12-2011
Ik ben van plan een 11.6 inch netbook te gaan kopen. Nu heb ik een 13 inch laptop met 2 GB geheugen en die is aan vervanging toe. Omdat ik veel onderweg ben, wil ik een compactere en lichtere computer dan de 13 inch, maar de 10 inch netbooks hebben niet voldoende prestaties (1 GB RAM) om er echt op te werken. Vandaar dat ik voor een 11.6 inch wil gaan.

De opties zijn:
- Sony Vaio VPC-YB1S1E/S
- HP Pavilion dm1-3125sd
- Acer Aspire One 721-142ki

Hier worden de specs met elkaar vergeleken: http://goo.gl/xFrh8
Afgaande op de specs in combinatie met de prijs lijkt de HP de beste optie, zeker als ik het geheugen zou uitbreiden van 2 naar 4 GB. Ik weet dat de Sony voor 38 euro kan worden uitgebreid van 2 naar 4 GB. Maar die is bijna 100 euro duurder dan de HP.

Ik heb wat reviews gelezen maar ik hoop dat iemand hier nog adviezen heeft.

Waar ik de netbook voor gebruik is (afgezien van browsen): best veel web-based activiteiten zoals in Google Docs, een VNC-verbinding naar een externe desktop, series kijken, en af en toe gebruik ik Adobe InDesign. Waarschijnlijk ga ik het meegeleverde Windows 7 gebruiken als OS, al overweeg ik vanwege werk-redenen Ubuntu.

Bedankt voor jullie advies!

PS. ik ben nieuw hier en zie dat de topic-titel [BBG] had moeten bevatten. Dat kan ik nu niet meer wijzigen, sorry!

[ Voor 6% gewijzigd door sverbern op 23-04-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:43
Er is een hele topic over 11,6 notebookjes [NBBG Aanschaf] netbook april 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverbern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-12-2011
@Dyna20: sorry, dat had ik niet gezien. Ik zal mijn bericht verplaatsen naar dat topic.