Petitie tegen chatheffing KPN

Pagina: 1
Acties:

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:31

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Topicstarter
Geen idee of dit de juiste manier is, maar here goes;

Er is een website met een petitie tegen de zogenaamde 'chatheffing' KPN.
http://www.digiplay.nl/stem/

Dus voor diegenen die er iets aan willen proberen te doen, kunnen daar een begin maken.
Misschien iets voor vermelding bij het artikel?
nieuws: KPN: 'chatheffing' voor mobiel internet komt deze zomer - update

Alles kan stuk.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Wij werken daar niet kennelijk wel indirect aan mee :+ De andere juiste manier is het plaatsen van een reactie onder het artikel :P

[ Voor 19% gewijzigd door Rataplan op 24-04-2011 15:05 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Waarom werken jullie daar eigenlijk niet aan mee?

Ik heb wel eens vaker in nieuwsberichten gezien dat er gewezen wordt op online petities.

nieuws: Petitie voor wereldwijde Windows Phone-applicatiewinkel
nieuws: Xs4all start petitie voor beter online-aanbod films en muziek
nieuws: Symbian-fans ondertekenen petitie tegen Windows CE .Net

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Pssst, staat in chatheffing-artikel van vandaag ;)

• Quacka
arnoudwokke schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 17:03:
Pssst, staat in chatheffing-artikel van vandaag ;)
_/-\o_ inderdaad, helemaal overheen gelezen.
Ik hoop niet dat je nu problemen krijgt met je eindredacteur :+

inhoudelijke vraag over het stuk:
In de inleiding heb je het over
"Tweakers.net dook dieper in de materie en kwam tot de conclusie dat de 'chatheffing' in de toekomst waarschijnlijk onvermijdelijk is. "

Maar in het stuk kom ik er niet echt achter waarom een chatheffing onvermijdelijk zou zijn.
Het klinkt namelijk ook vrij onlogisch. Waarom zou een dienst dat relatief weinig data verbruikt extra belast moeten worden?

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Het onvermijdelijke sloeg niet op KPN, maar op jou: de kans is aanwezig dat alle providers dit invoeren - waardoor je dus als je wil chatten altijd extra moet betalen. Dan is voor jou dus een chatheffing overmijdelijk :)

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-02 09:16
Een kans is een percentage tussen 0 en 100%. Als iets onvermijdelijk is is de kans per definitie 100%. Dus stellen dat iets onvermijdelijk is omdat er een kans is is niet erg ehrm.. wetenschappelijk.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Quacka
arnoudwokke schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 18:09:
Het onvermijdelijke sloeg niet op KPN, maar op jou: de kans is aanwezig dat alle providers dit invoeren - waardoor je dus als je wil chatten altijd extra moet betalen. Dan is voor jou dus een chatheffing overmijdelijk :)
Ik vind dat een beetje een rare woordkeuze. Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar onvermijdelijk klinkt toch echt als iets wat eh.. niet te vermijden is

Het is prima te vermijden. Het is een rare keuze van kpn om een chatheffing in te voeren, dus naar mijn mening nog gekker dat alle providers dit nu willen gaan doen.
Als je nu had gezegd: het is onvermijdelijk dat internet op je mobiel duurder gaat worden, dan had ik het nog kunnen begrijpen. Hier zijn namelijk degelijke argumenten voor te bedenken.

Het is ook onvermijdelijk dat providers de komende jaren flink minder zullen gaan verdienen aan sms.

De chatheffing is dus niet onvermijdelijk. Als het al onvermijdelijk is voor de consument, dan komt dit waarschijnlijk door een gebrek aan marktwerking op de Nederlandse markt.

Iets zegt mij trouwens dat de chatheffing een afleidingsmanoeuvre is. Immers doordat de discussie gaat over iets wat veel mensen gebruiken, kunnen ze andere maatregelen makkelijker doorvoeren. Een verbod op VoIP, een lagere datalimiet, hogere prijzen. Uiteindelijk zal dan de chatheffing gewoon niet doorgevoerd worden en denkt de Nederlandse bevolking: Zie je wel: bedrijven luisteren heus wel naar kritiek. En gaan dus lekker meer betalen voor hun dataverbinding, precies zoals de providers oorspronkelijk al wilden.

Pagina: 1