arnoudwokke schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 18:09:
Het onvermijdelijke sloeg niet op KPN, maar op jou: de kans is aanwezig dat alle providers dit invoeren - waardoor je dus als je wil chatten altijd extra moet betalen. Dan is voor jou dus een chatheffing overmijdelijk

Ik vind dat een beetje een rare woordkeuze. Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar onvermijdelijk klinkt toch echt als iets wat eh.. niet te vermijden is
Het is prima te vermijden. Het is een rare keuze van kpn om een chatheffing in te voeren, dus naar mijn mening nog gekker dat alle providers dit nu willen gaan doen.
Als je nu had gezegd: het is onvermijdelijk dat internet op je mobiel duurder gaat worden, dan had ik het nog kunnen begrijpen. Hier zijn namelijk degelijke argumenten voor te bedenken.
Het is ook onvermijdelijk dat providers de komende jaren flink minder zullen gaan verdienen aan sms.
De chatheffing is dus niet onvermijdelijk. Als het al onvermijdelijk is voor de consument, dan komt dit waarschijnlijk door een gebrek aan marktwerking op de Nederlandse markt.
Iets zegt mij trouwens dat de chatheffing een afleidingsmanoeuvre is. Immers doordat de discussie gaat over iets wat veel mensen gebruiken, kunnen ze andere maatregelen makkelijker doorvoeren. Een verbod op VoIP, een lagere datalimiet, hogere prijzen. Uiteindelijk zal dan de chatheffing gewoon niet doorgevoerd worden en denkt de Nederlandse bevolking: Zie je wel: bedrijven luisteren heus wel naar kritiek. En gaan dus lekker meer betalen voor hun dataverbinding, precies zoals de providers oorspronkelijk al wilden.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit