HELP ! Welke drivers moet ik gebruiken ?

Pagina: 1
Acties:

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:13
Ik heb het volgende systeem:

ASUS K7M moederboard (Slot A)
AMD Athlon Classic 550@650 Mhz
ASUS V7700 GeForce 2
SB Live geluidskaart
10.80 detonator drivers
VIA 4 in 1 v4.25
Windows 98 SE

Ik heb het volgende probleem:

ik haalde vanmorgen maar 512 3Dmarks (3DMark 2001). Ik heb toen de AMD AGP Miniport driver geinstalleerd (4.80 voor Win98) waarna ik 2592 3Dmarks haalde. Toen ik echter daarna CS probeerde sloeg die bijna meteen vast. Ik heb net tijdens het eten een Batch Run opgestart van 3DMark en toen ik terugkwam zat die vast.

Dat doet mijn pc anders nooit (crashen), dus ik ben nu aan het twijfelen.

Wat moet ik nu precies allemaal voor drivers installeren op een ASUS K7M met Win98 ? Wel of niet via 4 in 1 ? Wel of niet AMD AGP miniport ? Welke Detonator driver moet ik gebruiken ?

Help me alsjeblieft want ik zie echt door de bomen het bos niet meer met al die drivers en patches.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ehm... die viadrivers zou ik sowiezo WEL installeren... voor de rest weet ik het niet... ik draai onder w2k Via 4in1 4.27a

Verwijderd

De K7M heeft gewoon een AMD-751 chipset dus die via 4in1 drivers zou ik niet installeren..

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:36
offtopic:
Waar kan je die agp miniport downloaden

• Arfman
http://www.amd.com/products/cpg/bin/miniport_480_win98.exe

Daarzo.

Maarrehh, op een K7M geen Via 4 in 1 drivers installeren ? Want hij vind wel nieuwe shit als je die installeert :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Arfman
Kom op ! Iemand op Tweakers.net moet dit toch weten ?

• Arfman
Zucht...iemand een idee in welk forum ik dit moet posten om wel antwoord te krijgen ?

• ezwizard
  • Laatst online: 12-05 15:20
gewoon die via drivers installeren als er een via chipset op je bordje zit... trouwens, op de site van via ( www.viatech.com ) staat toch wel aangegeven voor welke bordjes de drivers allemaal bedoeld zijn? Ik zou daar es gaan kijken... maar ik denk dat je ze er wel op ken zetten hoor...

En ga anders gewoon es ff kijken bij www.asus.com.tw

• ezwizard
http://www.viatech.com/products/prodkx133.htm

als je op deze pagina kijkt en op de vermelde drivers klikt bij het kopje "drivers" (onderaan bij specs) zie je dat je vanzelf bij de VIA 4-in-1 drivers uitkomt... gewoon installeren dus !!! (en doe gelijk het hele pakket en niet 1 van de vier, anders kennen we daar dadelijk weer een forumpje over openen...) :)

• ezwizard
* ezwizard denkt dat ie wel weer genoeg gezocht heeft voor anderen vandaag...

• ezwizard
ow, en download dan meteen de laatste via drivers,ken je daar ook niet meer fout mee gaan...

http://www.electic.com/download_file/dl.cgi?via1429final

ook wel genaamd de "meuktracker"... :)

Verwijderd

Quote'je van Asus site:
The K7M is based on AMD® AMD-751 chipset with ATX form factor for the latest support in AMD AthlonTM 500MHz ~ 1GHz+ (K7) processors. Such new chipset is the first of the kind to incorporate with 200MHz FSB (Front Side Bus) in the x86 platforms. This mainboard features support for UDMA/66 data transfer, AMR slot, and JumperFreeTM Mode via BIOS setup. The additional upgrades provided include USB ports, PC Health Monitoring and Yamaha Audio. With two existing USB ports onboard, users can also upgrade with two more additional USB ports via the bundled USB connector set for greater expansion.
Geen via-chipset, dus ook geen 4in1 drivers. Had je dit zelf niet ook ff op kunnen zoeken??? zucht

• ezwizard
http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/SlotA/k7m/spec.html

maar hier staat toch ook dat de Southbridge wel van Via is... of zit ik er nou langs? :?

• ezwizard
maar hoe of wat het ook is, de topic starter van dit ding mag zelf dus wel es wat meer zoeken !!! :( Ik denk dat we het daar wel over eens zijn, niet?

Verwijderd

Om ff te kijken of ik misschien toch ongelijk had, voor de gein toch ff geinstalleerd.

Nou ik heb het geweten hoor. M'n hele systeem f*cked up. Kan ineens geen cd's meer branden (voor zover dat met een Flips 3610 al mogelijk is) GVD.

Hoe krijg je die troep eigenlijk weer weg??? Heb de IDE drivers alweer verwijderd maar alles is nog steeds gaar :r :r

Straks maar weer eens een clean install doen zucht...

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Op dinsdag 20 maart 2001 19:21 schreef ZarroX het volgende:
Om ff te kijken of ik misschien toch ongelijk had, voor de gein toch ff geinstalleerd.

Nou ik heb het geweten hoor. M'n hele systeem f*cked up. Kan ineens geen cd's meer branden (voor zover dat met een Flips 3610 al mogelijk is) GVD.

Hoe krijg je die troep eigenlijk weer weg??? Heb de IDE drivers alweer verwijderd maar alles is nog steeds gaar :r :r

Straks maar weer eens een clean install doen zucht...
krijg je ervan he als je je gaat uitsloven ;)

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Simpel: gewoon de AMD AGP minipoort driver voor de Northbridge en de VIA IDE drivers voor de Southbridge en die kun je ook uit het VIA 4in1 pakketje halen.
En voor de mensen die geadviseerd hebben om de VIA AGP driver op dit systeem te installeren: Laat zien dat je ballen hebt en installeer de AMD minipoort driver eens op je VIA systeem.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Pagina: 1