Remote Desktop problemen na reboot router

Pagina: 1
Acties:

• Lpnaut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-02 18:09
Dit weekend ben ik net als wel meer mensen van huis en op familiebezoek. Nu heb ik moest ik nog wat werk afmaken en bij mijn bestanden kunnen, dus ben ik gister ingelogd met remote desktop zoals wel vaker. Echter merkte ik dat de internet snelheid wat omlaag viel en dat is meestal het teken dat de modem even gereboot moet worden. Zoals normaal reboot ik die door in te loggen en op reset te drukken in plaats van helemaal naar het modem te moeten lopen, dus nu ook. Hierdoor viel natuurlijk de verbinding even weg, maar na 20 mislukte automatische pogingen opnieuw te verbinden en enkele minuten wachten daarna kwam de verbinding maar niet weer opnieuw tot stand. Ik kan de modem gewoon pingen en hij vindt de computer ook gewoon, maar geeft de foutmelding:

"Deze computer kan geen verbinding met de externe computer maken.

Probeer opnieuw verbinding te maken. Als het probleem zich blijft voordoen, dient u contact op te nemen met de eigenaar van de externe computer of met de netwerkbeheerder."

Ik ben wat op zoek gegaan en ik vond dat het probleem waarschijnlijk door de weggevallen verbinding komt en er nu teveel verbindingen open staan. Door in te loggen met mstsc /admin zou het probleem verholpen moeten worden, echter maakt dit geen verschil. Ik had de hoop dat door te wachten de verbinding alsnog correct afgesloten zou worden, maar na bijna 12 uur nog steeds hetzelfde dilemma.

Heeft iemand suggesties wat ik nog meer zou kunnen proberen?

Verwijderd

Je zou kunnen proberen:

- Windows Firewall uit te schakelen
- Eventueel overige firewall / anti-virus software uit te schakelen.

Wat ook kan is dat er door je anti-virus software een NDIS driver op je netwerkkaart is geinstalleerd. Dit geeft ook dit soort vertoningen. Vooral Kaspersky heeft hier last van. Deze kan je uitzetten door naar Start --> Confugratiescherm --> Netwerk en internet --> Netwerkcentrum --> Links op Adapterinstellingen wijzigen --> Rechtersmuisknop op de verbonden kaart --> Eigenschappen

Wanneer daar een regel tussenstaat met iets in de vorm van NDIS en met de naam van de anti-virus schakel deze eens uit. Herstart voor de zekerheid de computer even en kijk dan eens hoe het gaat.

• Lpnaut
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik ben net iets te vergeten te vermelden, ik zit hier op een win vista bak en thuis dus win 7 dus. Dit werkte ook gewoon tot het moment dat ik het modem rebootte.

Ik heb je suggesties geprobeerd, maar
- Windows firewall stond al uit
- Het uitschakelen van mijn anti-virus (Avira AntiVir) gaf geen verandering
- Ik heb geen NDIS driver op de netwerkkaart gevonden

Maar toch bedankt voor de hulp.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je reboot je router en daardoor heb je nu een Windows probleem? denk het niet :+

Controleer eerst maar eens of die RDP poort op het externe IP adres nog wel open is (telnet) of dat je uberhaupt nog wel hetzelfde externe IP hebt op die router.

>> NT

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Lpnaut
Hetzelfde IP adres is nog gewoon pingbaar, maar als ik via SSH probeer in te loggen krijg ik deze foutmelding:

"Connection failed. Connect() failed: Windows error 10061: Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd."

Ik heb op dit vlak niet heel veel verstand van zaken, maar zou het kunnen dat de externe computer de poort bezet houdt en nog steeds zoekt naar de verbinding die is weggevallen waardoor ik nu deze niet kan bereiken om in te loggen? Waarschijnlijk lost een simpele reboot van de externe computer het probleem dan wel op, maar dat kan ik niet doen vanaf hier zonder in te loggen...

edit: Oh misschien had ik dat nog niet genoeg duidelijk gemaakt, ik heb het modem van de externe computer gereboot, niet die van de plek waar ik nu zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Lpnaut op 23-04-2011 12:13 ]

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:22

allure

Titaan fase 2/3

Heeft de Doelcomputer nog wel hetzelfde IP-adres?
Pagina: 1