Dit weekend ben ik net als wel meer mensen van huis en op familiebezoek. Nu heb ik moest ik nog wat werk afmaken en bij mijn bestanden kunnen, dus ben ik gister ingelogd met remote desktop zoals wel vaker. Echter merkte ik dat de internet snelheid wat omlaag viel en dat is meestal het teken dat de modem even gereboot moet worden. Zoals normaal reboot ik die door in te loggen en op reset te drukken in plaats van helemaal naar het modem te moeten lopen, dus nu ook. Hierdoor viel natuurlijk de verbinding even weg, maar na 20 mislukte automatische pogingen opnieuw te verbinden en enkele minuten wachten daarna kwam de verbinding maar niet weer opnieuw tot stand. Ik kan de modem gewoon pingen en hij vindt de computer ook gewoon, maar geeft de foutmelding:
"Deze computer kan geen verbinding met de externe computer maken.
Probeer opnieuw verbinding te maken. Als het probleem zich blijft voordoen, dient u contact op te nemen met de eigenaar van de externe computer of met de netwerkbeheerder."
Ik ben wat op zoek gegaan en ik vond dat het probleem waarschijnlijk door de weggevallen verbinding komt en er nu teveel verbindingen open staan. Door in te loggen met mstsc /admin zou het probleem verholpen moeten worden, echter maakt dit geen verschil. Ik had de hoop dat door te wachten de verbinding alsnog correct afgesloten zou worden, maar na bijna 12 uur nog steeds hetzelfde dilemma.
Heeft iemand suggesties wat ik nog meer zou kunnen proberen?
"Deze computer kan geen verbinding met de externe computer maken.
Probeer opnieuw verbinding te maken. Als het probleem zich blijft voordoen, dient u contact op te nemen met de eigenaar van de externe computer of met de netwerkbeheerder."
Ik ben wat op zoek gegaan en ik vond dat het probleem waarschijnlijk door de weggevallen verbinding komt en er nu teveel verbindingen open staan. Door in te loggen met mstsc /admin zou het probleem verholpen moeten worden, echter maakt dit geen verschil. Ik had de hoop dat door te wachten de verbinding alsnog correct afgesloten zou worden, maar na bijna 12 uur nog steeds hetzelfde dilemma.
Heeft iemand suggesties wat ik nog meer zou kunnen proberen?