Blauwe case fans voor CM 690 II Advanced

Pagina: 1
Acties:

• mootjee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:24
Hallo allemaal,

Voordat ik mijn systeempje wil bestellen bij Azerty ben ik op zoek naar blauwe case fans voor Cooler Master CM 690 II Advanced. Ik ben op zoek naar 2x 120mm en 1x 140 mm. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:31

D4NG3R

kiwi

:)

Wat heb je zelf al gevonden?
Wat wil je uitgeven aan de fans?
Hoeveel geluid mogen ze maken?

Zonder info kunnen we niks :+ .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• mootjee
D4NG3R schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 00:21:
Wat heb je zelf al gevonden?
Wat wil je uitgeven aan de fans?
Hoeveel geluid mogen ze maken?

Zonder info kunnen we niks :+ .
Ik dacht aan 3x Zalman ZM-F3 120mm want ik kan geen 140 mm vinden. Geluid is geen probleem en het budget voor de 3 case fans is 50 euro max(te laag?).

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:31

D4NG3R

kiwi

:)

50 euro is flink veel geld voor 3 fans ja. voor (nog geen) 30 euro haal je 3 kwalitatief goede fans dus maak je daarover geen zorgen.

Het 1e wat ik zou doen is even hier rondkijken: http://tweakers.net/pricewatch/cat/492/ventilatoren.html in het rechtermenu kan je dingen selecteren als 120/140mm en bijv de kleur blauw.

Echter rest mij nog 1 vraag: Wat wil je er mee gaan koelen? Want vaak is het veel beter om een betere koeler voor je processor of videokaart te kopen, als de algemene temperatuur iets omlaag te willen brengen.

Edit: ik zou trouwens wel op geluid letten.. je wilt echt niet naast een PC zitten die constant 30dB aan geluid maakt terwijl je nog niks doet.. word je echt knettergek van (Eigen ervaring).

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 23-04-2011 01:33 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 20:08

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb zelf ook de zalman zm-f3 fans. Maken wel wat geluid,maar verplaatsen ook wel wat lucht.
Ze maken 1800RPM, 75CFM, 32dB, en zijn sleeved bearings.

Ik heb ze ingeruild voor Gelid Wing 12PL fans.

Kosten 13 euro per stuk, zijn nanoflux-bearing (betere kwaliteit, langere levensduur), ook 1800RPM, 75,6CFM, 26dB.
Dit zijn ook blue leds met een zwart frame. Ik ben erg tevreden over deze fans. Veel meer dan de zalmans.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• mootjee
D4NG3R schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 01:20:
50 euro is flink veel geld voor 3 fans ja. voor (nog geen) 30 euro haal je 3 kwalitatief goede fans dus maak je daarover geen zorgen.

Het 1e wat ik zou doen is even hier rondkijken: http://tweakers.net/pricewatch/cat/492/ventilatoren.html in het rechtermenu kan je dingen selecteren als 120/140mm en bijv de kleur blauw.

Echter rest mij nog 1 vraag: Wat wil je er mee gaan koelen? Want vaak is het veel beter om een betere koeler voor je processor of videokaart te kopen, als de algemene temperatuur iets omlaag te willen brengen.

Edit: ik zou trouwens wel op geluid letten.. je wilt echt niet naast een PC zitten die constant 30dB aan geluid maakt terwijl je nog niks doet.. word je echt knettergek van (Eigen ervaring).
Bedankt nogmaals voor je advies. Met deze 3 case fans wil ik een betere airflow creëren in de behuizing. Dit zal ik doen door 120 mm case fans beneden te zetten en nog 1 boven 120/140 mm case fan. Een processorkoeler zal ik zeker nemen.

Ik lees dat 30 dB aan geluid nogal wat te veel is. Moet ik op zoek gaan naar case fans die 20 dB hebben of wat raad jij mij aan?

@ Deathchant..... De Gelid Wing 12PL is niet meer verkrijgbaar bij Azerty. :-(

Wat zeggen jullie van 3x http://azerty.nl/producte...entilatorhuis-120-mm.html of 1x http://azerty.nl/producte...torhuis-140-mm-zwart.html + 2x http://azerty.nl/producte...entilatorhuis-120-mm.html ?

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 11% gewijzigd door mootjee op 23-04-2011 14:21 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 20:08

Deathchant

Don't intend. Do!

Waarom bestel je de casefans niet apart dan, bijvoorbeeld bij highflow, of moet alles per se bij azerty gekocht worden? Zercom heeft ze geloof ik ook.
Mwah, 30dB is echt wel te doen hoor. De zalmans zijn 32dB en dat is echt prima te doen. Je zei zelf dat geluid niet zo'n punt is. 30dB is echt wel te doen. Kep hier een silverstone fm123, die maakt wel wat meer herrie (40dB).

Die in van coolermaster....tja....2000RPM... en dan maar 19dB, geloof je het zelf? Een fan die zoveel lucht verplaatst op 2000RPM en dan maar 19dB maakt, die wil ik direct hebben! Dus staar je niet blind op die 19dB, want dat kan gewoon niet kloppen. Ga er maar vanuit dat die ook boven de 28dB zitten hoor.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
zeker op geluid letten hoor! Ik zag dat je daar niet zo op wilde letten. Maar tsjonge als alleen de fan van de Scythe mugen II bij mij aanstaat dan vind ik het al een herrie. in de winter valt het allemaal mee als mijn kamer op een goede temp is. Maar nu het al wat warmer worden moeten er steeds meer fans gaan draaien op volle toeren. en god was is het een herrie :$.
Ik twijfel nu om alsnog waterkoeling toe te passen. en heb een kleine 60 euro aan fans geplaatst in mijn CM690. Naarm ijn idee verkeerd geïnvesteerd. dus denk even na over waterkoeling ;)

overigens zijn de koelers bovenin het belangrijkst bij een CM690. Je raakt in die kast om de een of andere reden nauwelijks warmte kwijt als er geen fans draaien bovenin. Ik denk omdat de kas zo 'open' is en je er geen overdruk in kunt maken met je onderste fans.

als ik mijn bovenste fans uit zet (zijn witte verlichte revoltecs of iets in die richting1200rpm max). dan kan dat 10 graden verschil maken op de ambient temps van mijn kast. Als ik de onderste fans aanzet dat is onderin een 1200RPM en aan de voorkant een 2000RPM groene UV AC ryan. dan scheelt dat enkel een graad of 2.
Dus zo veel mogelijk lucht van bovenuit je kast pompen ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Clifdon op 23-04-2011 23:20 ]

Always look on the bright side of life.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:15

Mavamaarten

Omdat het kan!

Anderen worden er knettergek van, ik totaal niet. Mijn PC maakt behoorlijk wat herrie maar valt ook weer heel stil te maken door een fan controller. Ik zou zeggen, kijk voor jezelf wat jij vind van een herriemakende PC en staar je niet blind op dB's.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
nee db's zijn toch fake. gemeten @ 1000 RPM ofzo en dan op 1200RPM maken ze 6 keer meer geluid, Dat kan goed.
Maar toch is het wel een dingetje. een fan controller vind ik zeker aan te raden, Maar dan raad ik de scythe kazemaster 5.25 weer af :') Ik weet niet of er betere controllers zijn. Maar als ik deze instel op een automatisch programma. dan geeft hij mijn fans niet altijd genoeg 'boost' om te gaan draaien. waardoor is ze eerst een keer aan en uit moet schakelen want dan is de temp dusdanig opgelopen dat hij op vol vermogen gaat draaien en ze wel starten.

Always look on the bright side of life.

Pagina: 1