Z506 op Playstation 3(TV)en Computer.

Pagina: 1
Acties:

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11-2025
Goeieavond alle,

Ik heb gister de Z506 aangeschaft.
En ik moet toegeven, dat het een mooi geluidje maakt.
Maar nou zit ik met de volgende probleem.
Ze zijn momenteel aangesloten op de computer.
Maar ik zou ze ook graag op me tv willen aangesloten.
Op de tv heb ik de uitgang PC Audio, en YPbr/s-video vrij.
Vanuit de subwoofer naar de computer gaat alleen de groene audio kabel.

Is het mogelijk om hem zowel als op de tv te krijgen en als op de computer?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

Krishh schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 00:14:
Maar ik zou ze ook graag op me tv willen aangesloten.
Op de tv heb ik de uitgang PC Audio, en YPbr/s-video vrij.
Welke TV heb je, want het lijkt me heel sterk dat je een PC Audio uitgang hebt, idem met een YPbpr/s. Dat zijn veelal ingangen en geen uitgangen.

Je zou sowieso de groene stekker van de Z506 in de koptelefoon uitgang van de TV kunnen doen mits deze aanwezig is. Je zal overigens geen 5.1 krijgen uit de TV en de PS3, want de Z506 is een setje welke analoog aangesloten moet worden. De PS3 heeft die uitgangen sowieso niet en tot op heden is er (naar mijn weten) ook geen TV met dergelijke uitgangen.
Vanuit de subwoofer naar de computer gaat alleen de groene audio kabel.
Dan heb je de set verkeerd aangesloten. De groene jack is alleen voor twee kanalen. Jij hebt er drie nodig aangezien de Z506 zes kanalen heeft (5.1). Je zal een groene, zwarte en oranje jack aan moeten sluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Krishh
Ik heb een Sweex tv 022.
Is nog een oude televisie.

Maar als ik de kabels groen, zwart en oranje heb aangesloten dan komt er niet echt geluid uit de speakers.
Dan komt er maar uit 2 speakers geluid.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Krishh schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:31:
Ik heb een Sweex tv 022.
Is nog een oude televisie.
Sweex... damn, van dat merk zou ik nog niet eens een muis kopen. Maar goed, als jij er tevreden mee bent. Nadeel is dat deze TV dus echt zeer slecht in het aantal uitgangen zit. Dingen als een hoofdtelefoonuitgang ontbreken al.

Wat je kan proberen is de SCART van de TV als uitgang te laten dienen. Dat doe je door de aanschaf van een scartblokje te kopen en deze op "Out" te zetten. Met een kabel als deze kan je dan de Logitech op de TV aansluiten.

Let wel dat het niet zeker is dat het ook op die manier gaat werken. Niet elke TV ondersteunt namelijk geluidsuitvoer over SCART.
Maar als ik de kabels groen, zwart en oranje heb aangesloten dan komt er niet echt geluid uit de speakers.
Dan komt er maar uit 2 speakers geluid.
Wat speel je dan af? Als je muziek afspeelt zal het standaard altijd 2.0 zijn aangezien muziek stereo (2.0) is. Maar als je de set alleen met een groene kabel aansluit had je net zo goed een stereoset kunnen kopen. Want je hebt nu een 5.1 set waarvan je maar twee van de zes kanalen aan hebt gesloten. Ik zou dus die kabels maar eens aansluiten nog eens goed kijken naar de instellingen, want dit is gewoon zonde.

• Krishh
Ja heb de Sweex tv gekregen.
Moet nog een nieuwe halen haha.

Maar wanneer ik de oranje en zwarte kabel heb aangesloten, en ik speel een muziek af dan hoor heb echter maar door 2 speakers.
In configuratiescherm heb ik het gezet als een 5.1 set.
Maar als ik echt alleen de groene aansluit,dan hoor ik echt door 5 speakers geluid.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Krishh schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 14:08:
Maar wanneer ik de oranje en zwarte kabel heb aangesloten, en ik speel een muziek af dan hoor heb echter maar door 2 speakers.
In configuratiescherm heb ik het gezet als een 5.1 set.
Maar als ik echt alleen de groene aansluit,dan hoor ik echt door 5 speakers geluid.
Muziek is maar 2.0 stereo, dus dat hoor je eigenlijk maar door twee speakers te horen. Start eens een spel of een film op welke echt 5.1 zijn, dan moet je wel uit alle speakers geluid krijgen met alle kabels aangesloten. De reden dat je alle speakers hoort als je maar met één kabel aansluit is omdat de set dan zelf van 2.0 een soort van 5.1 maakt. Dus je hebt dan wel uit alle speakers geluid, maar het is niet zoals het bedoeld is.

• Krishh
Oww.
Oke nou snap ik hem.
Super!
Zal het even met de film testen.
Want het is wel namelijk, als ik de test doe in de configuratiescherm dan piept die uit alle boxen.
Pagina: 1