Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g-king
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Hallo,

Ik heb een vraagje.

Ik zou graag wat oude SNES (super nintendo) games op mijn ps3 willen spelen dmv een emulator.

Maar nou las ik dat het alleen mogelijk is als je ps3 linux draait.

Is het strafbaar om linux op je ps3 te hebben?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nee, waarom zou het strafbaar zijn? Sony ondersteunt het niet meer en het is niet langer zomaar mogelijk om nog Linux te installeren, maar als je het toch voor elkaar krijgt, is dat prima.

Overigens lijkt het me handiger de SNES spellen op een PC te draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 22-04-2011 17:55 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

g-king schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:50:
Hallo,

Ik heb een vraagje.

Ik zou graag wat oude SNES (super nintendo) games op mijn ps3 willen spelen dmv een emulator.

Maar nou las ik dat het alleen mogelijk is als je ps3 linux draait.

Is het strafbaar om linux op je ps3 te hebben?

Alvast bedankt!
Beste G-king,

Toevallig is dit onderwerp onlangs uitvoerig besproken op onder andere tweakers.
Ik verwijs je dan ook graag door naar de zoekfunctie c.q. google.
Er valt meer dan genoeg over dit onderwerp te vinden vermits je zelf wel wat initiatief toont natuurlijk.
Lukraak je vraag in een topic gooien, zonder zelf ook maar enig onderzoek te hebben gedaan is hier niet de bedoeling.

Bovenstaande had je overigens ook in de Faq kunnen lezen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:31

itarix

404 soul not found

Het is strafbaarder om SNES spellen te bezitten in rom vorm (Als je de originele cartridge niet hebt) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

itarix schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:57:
Het is strafbaarder om SNES spellen te bezitten in rom vorm (Als je de originele cartridge niet hebt) ;-)
Ja.
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:54:
Nee, waarom zou het strafbaar zijn? Sony ondersteunt het niet meer en het is niet langer zomaar mogelijk om nog Linux te installeren, maar als je het toch voor elkaar krijgt, is dat prima.
Strafbaar niet per definitie, maar om linux te draaien accepteer je wel het feit dat je PSN niet meer opkomt, probeer je dat alsnog te omzeilen, heb je een PSN-banned PS3 :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g-king
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Ja dat bedoelde ik eigelijk, dat als je linux erop zet dat je dan kans loopt gebannen te worden van PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:18

Nemesizz

Untouchable

Ik heb nog een PS3 met oude firmware (voordat OtherOS eruit is gesloopt) met Linux draaien. Is opzich niks illegaals aan, ik kom alleen PSN niet meer op (boeit niks, heb een andere PS3 die up-to-date is) en kan nieuwe PS3 games (en wss Bluray films) niet afspelen...ook boeie want de Bluray drive van die PS3 is toch halfdood.

Echter, Linux op de PS3 is wel erg traag (weinig RAM en geen hardware versnelling voor het grafische deel).
Zoals hierboven gezegt, is misschien beter om het op een PC te proberen.
Zo hoef je geen gekke dingen te doen met je PS3 (en een ban riskeren, want oude firmware erop kan volgens mij niet dus dan moet het vaak via jailbreak of iets dergelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfranken
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-06 20:00
Hey nemesizz

Probeer yellowdog Linux eens, draait bij mij ook en dat gaat beter dan Ubuntu/Fedora wat ik er eerst ophad.
Pagina: 1