Ik ga mijn HD Diskettes formatteren als DD diskettes zodat m'n synthesizers ze kunnen lezen en beschrijven. Nu heb ik al wat onderzoek gedaan op het internet, en het internet kan het niet eens worden wat je allemaal moet gebeuren: De een zegt dat gaatje afplakken en herformatteren genoeg is, de andere adviseert een bulk eraser te kopen, terwijl anderen zeggen dat het alleen lukt bij ongeformatteerde diskettes.
Ik vermijd liever het kopen van gewone DD diskettes omdat die aardig wat duurder zijn dan HD, plus het feit dat er nog genoeg ongebruikte HD'tjes heb liggen. Ikzelf had gedacht om hem af te plakken en dan gewoon een stuk of drie keer te formatteren om er zeker van te zijn dat de (volgens Wiki) sterkere HD magnetisme er vanaf is.
Hoe denken jullie erover? Heeft er iemand ook ervaring mee toevallig?
EDIT: Het gaat over 3,5" diskettes
Ik vermijd liever het kopen van gewone DD diskettes omdat die aardig wat duurder zijn dan HD, plus het feit dat er nog genoeg ongebruikte HD'tjes heb liggen. Ikzelf had gedacht om hem af te plakken en dan gewoon een stuk of drie keer te formatteren om er zeker van te zijn dat de (volgens Wiki) sterkere HD magnetisme er vanaf is.
Hoe denken jullie erover? Heeft er iemand ook ervaring mee toevallig?
EDIT: Het gaat over 3,5" diskettes
[ Voor 6% gewijzigd door ElektroNeko op 22-04-2011 16:47 ]