speciale storage kast gezocht..

Pagina: 1
Acties:

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
Mede-Tweakers;

nogmaals uw hulp gevraagd, ik kom er zelf simpelweg niet uit.

de truuk is als volgt, momenteel heb ik de volgende opzet;
SUpermicro 19" 4U server cabinet, 24 hot swap bays en 2 interne bays, alles gevuld.
hierin een Supermicro Enhanced Extended ATX (groter dan E-ATX dus!)
dual xeon erop, 64 gig geheugen.

wat is er nu vervelend? het ding maakt een takke-herrie. ik heb een eigen server hok gebouwd nu, maar dat kan niet blijven bestaan (vriendin enzo)
ik wil dus de server in een andere kast mikken, die stil maken, en deze dan in mijn kantoor zetten. dat gaat niet lukken met enhanced e-atx, dus.. ga ik upgraden, hierbij ga ik van een enhanced e-atx bord naar een e-atx bord, wederom supermicro. wederom dual xeon, wederom een berg geheugen..
maarrrrrr

welke kast?
ik ben op zoek naar een tower case, waarin ik minimaal 26 disks in kwijt kan.. liefst een kast met een berg 5.25" slots waardoor ik de 24 schijven in hot-swap behuizingen kan zetten.

wat heb ik zelf al gezien?

een lian li pc 343B ofcourse! voldoet helemaal afgezien dan van... geen EATX. nu kan ik dus echt geen andere case meer vinden..

heeft een van jullie ervaring met zulk soort kasten?
kunnen jullie er eentje aanraden?

dank!

60 TB can not be enough

Verwijderd

Ooit wel eens aan de Cooler Master STC-T01 gedacht? Neem er daar 2 van en je kan, mits je 4 in 3 modules gaat gebruiken, zo 32 HD's in kwijt. Op dit moment staat er 1 te koop in V&A en over niet al te lange tijd is de mijne ook te koop. Voordeel van de 4 in 3 modules is, dat ze ieder een eigen 120mm fan hebben. In deze kast kan je zo'n beetje elk mobo kwijt. Bij mij zit er nu een Tyan Thunder K8WE in, ook een E-ATX mobo.

Linkje naar V&A :

V&A aangeboden: Cooler Master CM Stacker CM Stacker ATX / BTX

Als je 2 van deze kasten op elkaar monteert en je haalt uit de onderste kast de 80mm topfan en uit de bovenste kast het rooster in de bodemplaat, kan je zonder problemen je kabels doorvoeren. Je zou de kasten ook naast elkaar kunnen zetten, alleen moet je dan bij 1 kast de moboplaat even losschroeven.

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het is efficiënter 3 in 2 modules te gebruiken. Geeft overboeking ratio van 1.5 tov. 1.33. De stacker kan je dan volstampen 6 modules dus 18 disks al. De rest zou ik met handigheid doen (lees: gatjes boren in je zijpaneel en daarop disks monteren). Zelf zit ik in eenzelfde situatie, ik ga diy met de ikea ps locker. Kast heeft ook ruimte voor twee voedingen dus met wat handigheid gebruik je één van die slots om meer disks in te schroeven.

[ Voor 15% gewijzigd door analog_ op 22-04-2011 21:23 ]

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Norcotek 4224 misschien, al weet ik niet of je moederbord hierin gaat passen.
Of veel geld investeren in een sharkoon rebel 12, deze is met een beetje investeringen wel stil te krijgen.
Moet je supermicro 5 in 3 drive bays gaan gebruiken.
http://lime-technology.com/forum/index.php?topic=12038.0

[ Voor 10% gewijzigd door dutch_warrior op 22-04-2011 23:57 ]

• KorneelB
even de reacties bij elkaar;

mbt de coolermaster.. Die had ik eerst een, maar zoals je zelf al zag, dan ga je al vrij snel richting dubbele kasten en dat soort dingen. dat wil ik expliciet niet. hotswap vind ik fijn maar is geen eis, maar off-the-shelf hardware en alles in 1 kast is wel een eis. de tijd van zelf rommelen ben ik wel een beetje voorbij.

goede suggestie hoor, maar niets voor mij. zelfde ook voor de DIY oplossing...

de Norcotek 4224 is wel grappig, maar ik ben bang voor de herrie die die nu maakt. mijn huidige supermicro kast is echt een server kast.. de ruimte vind ik niet erg, maar wel dat het zoveel herrie maakt. als die Norco stiller is, dan kan ik natuurlijk swappen.

die Rebel 12 ziet er wel super uit, dat is echt iets waarnaar ik op zoek was!

nog even verder gezocht, maar de Norco 4224 lijkt dus echt wat ik zocht! nu nog een plek vinden waar hij te bestellen is :/

[ Voor 7% gewijzigd door KorneelB op 23-04-2011 08:23 ]

60 TB can not be enough

Verwijderd

Ik vraag me af (en betwijfel) of die norco zoveel stiller zal zijn dan je huidige Supermicro. Je gaat ze nu van de ene 4u kast in de andere 4u kast zetten?

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

DJ-Visto

Aye aye, sir!

http://cybershop.ri-vier.nl/ ;)

DJ-Visto in "Het grote DIY RAID NAS topic deel 3" Leuk topic voor je ;)

[ Voor 62% gewijzigd door DJ-Visto op 23-04-2011 09:14 ]

• KorneelB
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 09:11:
Ik vraag me af (en betwijfel) of die norco zoveel stiller zal zijn dan je huidige Supermicro. Je gaat ze nu van de ene 4u kast in de andere 4u kast zetten?
mwah, de SuperMicro is natuurlijk een "echte" serverkast, dus alle fans zijn hotswappable, allemaal van die fijne 70mm fans in de voedingen, dat soort meuk. daar valt zelf simpelweg niets aan te vertimmeren. de Norco is uitgevoerd met 120MM fans, en is zelf volledig aanpasbaar. dat scheelt natuurlijk heel veel. heb ook flink wat reviews gelezen odnertussen van mensen die hun Norco dus stil hebben gekregen :)

grote probleem nu, de oude boel verkopen :)

iemand interesse ? ;-)

60 TB can not be enough

• KorneelB
hoihoi,

had idd ri-vier al gevonden, maar als je op 4u kastne klikt, staat hije r niet tussen. wel als je vervolgens op 4224 zoekt :')

60 TB can not be enough

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

DJ-Visto

Aye aye, sir!

freak1 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 09:18:
[...]

hoihoi,

had idd ri-vier al gevonden, maar als je op 4u kastne klikt, staat hije r niet tussen. wel als je vervolgens op 4224 zoekt :')
Nja, dat maakt niet uit het gaat om de kast niet om de website :+

• KorneelB
DJ-Visto schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 09:45:
[...]

Nja, dat maakt niet uit het gaat om de kast niet om de website :+
idd.
had nog wat open staan bij iemand, dus die gaat de kast nu bestellen. nu nog even mijn oude spullen verkopen..

60 TB can not be enough

Pagina: 1