Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pascalscholten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-11-2023
Hallo,

ik heb net een nieuwe server sbs 2008 geinstalleerd. Daar heb ik via lokaal -> ip adres de
printer geinstalleerd en gedeeld voor de gebruikers. nu kunnen de gebruikers niet printen.
er wordt aangegeven dat er wordt geprint maar komt dan in de wachtrij te staan en verder gebeurt er
niets. Ook het opnieuw installeren van de printer werkt niet en ik heb alle gebruikers alle rechten
gegeven om het te testen. ik kan de printer wel pingen en ook inloggen op de site van de printer.

Wie kan mij helpen ?

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 16:31

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Misschien stomme vraag, maar kan je vanaf de server zelf wel printen?

• Pascalscholten
Nee vanaf de server zelf ook niet.

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 16:37
Is dit niet stap één voor je uberhaubt je printer gaat delen?

Welke melding geeft de print spool? Heb je al gepobeerd te printen wanner de queue volledig leeg is? Is je printer ook zo ingesteld dat hij ook gaat printen en niet in offline mode staat? Is de pagina instelling juist? Geeft de printer iets aan wanneer je er op probeert te printen? Is er papier en inkt aanwezig in de printer? enz enz enz

Het zijn misschien allemaal "stomme" vragen, maar als ik je eerste tekst lees is er ook nog niet veel overna gedacht en overal naar gekeken?

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:33

_AN

1. Wat is de status van de printer?
  2. Wat is het IP van de printer?
  3. Komt het IP overeen met het IP in de gebruikte port?
  4. Probeer de printer eens te pingen.

• Pascalscholten
de printer heeft wel geprint. er is nog een printer die deed het ook eerst wel maar nu ook niet meer.
ip adres is vast in de reeks en ik kan hem pingen. printer is klaar om te gaan

• Pascalscholten
het zijn meerdere printers die het even deden. zodra ik de printspooler opnieuw opstart kan het zijn dat hij ze weer printen. maar soms blijft hij ook weer in de wachtrij staan er gebeurt er niets...

kan iemand mij helpen

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:33

_AN

Vermoedelijk gaat er iets mis met de driver. Kun je aangeven om welke printer het gaat en welke driver is geïnstalleerd?

Daarnaast lijkt het mij verstandig om eens in de logboeken het e.e.a. na te gaan. Wellicht word je daar iets wijzer van..

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 21:53
gekke vraag, maar hoe zit het met de AD rechten op je printers? Mogelijk staat daar eea in fout? Maar zoals reeds eerder is verteld, kijk of je kunt printen vanaf de server als network admin, dan weet je iig dat de drivers goed zijn geinstalleerd. Vervolgens ga je de boel opnemen in policies en print je vanaf de PC van users
Pagina: 1